New Holland 8260 met Strautmann Super Vitesse 3501 CFS. Geplaatst door NH-Ford op 30-12-2019 om 20:40:35, met 25 reacties.

New Holland 8260

New Holland 8260 met Strautmann Super Vitesse 3501 CFS

Reacties

Fendt926Driver
Zo. Dubbellucht aan de trekker met rapen.
Zal nodig zijn in combinatie met het 8 wielig tandem..
Maar is het niet enorm lastig met bochten maken dat je de opraapwagen niet beschadigd.
NH-Ford
@Fendt926Driver Zal niet altijd echt nodig zijn, maar als je merkt dat nodig is ben je te laat. Heb er met draaien geen last van, achterband van trekker komt tegen dissel aan, maar dan sta je al erg fors.
Bij vorige wagen stond er altijd cultuurs naast, paste bij die anders niet.
jasper-santing0
Ruig 💪💪 en een hele mooie wagen👍
JoranK
Hiervoor had je een super Vitesse zie ik? Is deze nu veel groter als de oude of valt dat mee?
NH-Ford
@JoranK Klopt, deze is stukje langer, gaan van 29 naar 35m3. Snijd ook beter, dus betere vulling.
JoranK
@NH-Ford ah. Mooi wagen! Past me ook wel een x 😛
+1
NH-Ford
@JoranK Bel over tien jaar maar eens 😅
mdoornekamp
@JoranK super Vitesse CFS is veel meer wagen. Gaat een beste hap meer in en heeft de omkeerbare messen. En degelijke pick-up. Ik heb zelf toen ook de overstap gemaakt. Wel iets meer vermogen nodig.
hobbyboer
Mooi! Onderstel overgezet?
Hebben jullie nu een 8260 en een 8360?
NH-Ford
@hobbyboer Klopt, zo'n wagen durf ik nog op dit onderstel te zetten, groter niet. Zag wagen vorig jaar staan, stond ons aan. Oude was niet af mja.. nieuw is zo duuurrr en nu toch mooi vooruit in jaren, techniek en capaciteit.
Jup 8360 en 8260
HJ_
Mooie wagen! Wij hadden een 3502 Cfs. Wat is eigenlijk het verschil daar tussen?
NH-Ford
@HJ_ 02 heeft tandwielkast voor rotoraandrijving, deze aandrijfketting.
En zijn later ook naar iets kleinere snijmes gegaan, weet zo niet als dat ook precies bij overgang naar 02 is of eerder/later.
Bij orgineel tandem zat geloof bij 02 wat meer mogelijkheden in banden.
HJ_
@NH-Ford aah oké op die manier. Bedankt
mdoornekamp
@NH-Ford 3501 heb je ook met gesloten tandwielkast gehad. Dat waren de jongere modellen. Ketting zul je een keer moeten vervangen. Tandwielkasten willen trouwens ook wel stuk
NH-Ford
@mdoornekamp Stond mij wel iets van bij aantal laatsten in serie, zullen allicht meer kleine verschillen zijn.
Tja, heb er ook serieus over nagedacht.. ketting is te vervangen, bak lastiger. Kettingschakels en ketting ligt op de plank, bak zou ik zelf niet op de plank leggen....
johndeere6230
Mooie combi zo, wagen nog veel zwaarder dan de oude? Lijkt mij wel belangrijk op veengrond om er enigzins op te letten.
NH-Ford
@johndeere6230 Is zwaarder, heb het exact wel geweten, stuk extra betrouwbaarheid en capaciteit is ook wat waard. Groot voordeel is dat bij deze de brede dubbels eraan kunnen, verdeel je extra gewicht weer beter.
johndeere6230
Quote Reactie van @NH-Ford:
stuk extra betrouwbaarheid en capaciteit is ook wat waard

Dat is zeker waar, daarbij als je 90 bunder naar huis moet rijden is een wat grotere wagen ook wel lekker.
Puma165
In de buurt gekocht, NH-ford?
NH-Ford
@Puma165 Bij Zonna
mdoornekamp
@NH-Ford Ik loop ook bij Zonna. Top adres.
NH-Ford
@mdoornekamp Hier ook goede ervaringen mee, bij deze was eerst nog akkefietje mee, hebben ze netjes opgelost
mdoornekamp
@NH-Ford ok. Ze hebben ook veel kennis. Kan een dealer nooit tegen aan. Ontwikkeling gaat ook nog steeds snel.
NH-Ford
@mdoornekamp Zeker, werk zelf bij een dealer, maar met monteur van hun toen kom je net ff de kleine finesses te weten.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland 8260 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!