Vandaag maar even de remmen open gedaan, spijtig genoeg zijn de schijven allemaal stuk. 😬 de schijven hebben zitten wreten in de tussen schijven en daardoor een heleboel slijpsel in de bak en de tu

Fiat 800

samie
Vandaag maar even de remmen open gedaan, spijtig genoeg zijn de schijven allemaal stuk. 😬 de schijven hebben zitten wreten in de tussen schijven en daardoor een heleboel slijpsel in de bak en de tussen schijven zijn allemaal ingelopen.

Reacties

wim-same
Oeps, dat word alle olie verversen uit de bak.
+1
samie
@wim-same deze zomer had ik de versnellingsbak nog maar volledig gespoeld door het vijlsel maar kon niet direct de oorzaak vinden maar dat is nu wel meer dan duidelijk
wim-same
@samie kan je weer opnieuw beginnen. Wat is de oorzaak, Rem blijven hangen ?
samie
@wim-same heb de trekker nog maar een klein jaar en weet dus de historie niet echt. ik zat eerder te denken aan is met te weinig olie gereden te hebben want toen ik hem kocht sleepte hij alleszins toch niet.
wim-same
@samie Een mogelijke oorzaak kan zijn, wat ik bij oudere Same's ook wel tegen kwam. Dit is waarschijnlijk een trekker met alleen op de achteras nog maar remmen. Geen aanhangwagen remventiel, Dus als deze trekker in het verleden met zware wagens gereden heeft moet de gehele combinatie door alleen de achterremmen van de trekker tot stilstand komen. dus eigenlijk overbelasting. Toen wij met geremde aanhangwagens gingen werken, en nog later toen ook de trekkers op 4 wielen gingen remmen hadden we van deze extreme slijtage geen last meer.
samie
@wim-same ja dat kan ook maar als ik zie wat voor remmen er nu in moderne tractors zitten zijn deze niet heel veel zwaarder gebouwd maar mss dat deze nog wel onder druk gesmeerd worden.
wim-same
@samie Nee, maar deze remt maar op één as. en de leeftijd van de remvoering kan ook een rol spelen hoor.
samie
@wim-same dat is ook weer waar maar na 15000 uur is dit ook wel geen schande denk ik
wim-same
@samie Ik denk na 15000 uur dat het nog gewoon heel netjes is. Na zoveel uren alle platen een keer vervangen is geen schande hoor. Jammer van de olie, word wel weer spoelen en nieuwe olie.
+1
samie
@wim-same ja idd maar zo weten we ook weer wat doen voor de hobby 😀
wim-same
@samie ja dat klopt. Deze oude trekkers, en zeker met zoveel draaiuren moeten eigenlijk helemaal een totale restauratie krijgen. Letterlijk alles controleren op slijtage, en alle slijt delen vervangen, alle olie keerringen vervangen, en dan weer opbouwen.
+1
samie
@wim-same dat is juist alleen Lopen de kosten soms hoog op 😬

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fiat 800 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!