Duport en Miedema mesttank, gewoon omdat het kan.. Geplaatst door NH-Ford op 05-01-2020 om 11:35:49, met 33 reacties.

Duport Tank

Duport en Miedema mesttank, gewoon omdat het kan.

Koeien aankopen of verkopen

Kijk dan eens op koemarkt.nl, dagelijks vers aanbod met kalveren, vaarzen, koeien en stieren.

Advertentie
Bezoek website

Reacties

GerbertXL
Creatief!
langeslagdiesel
Hier is duidelijk over na gedacht hoe dit ook low buget kan nadat er naar y,, tube gekeken is. Wel geinig zo .
Fendt926Driver
Mooi uitgedacht zo.
Is altijd een punt hoe je het makkelijkste overpompt.
Zelf zou ik dan een oude lely kunstmeststrooier trechter boven op de bsa maken zodat we tijdens het bemesten er naast kunnen rijden en het er boven bijin blazen.
Maar heb wel eens gehoord dat dat ook nog knap lastig is.

Maar jou foto s bekijkend denk dat jij de zuigarm van mijn eerste bsa tank aan jou tank hebt zitten

Heb hem toen verkocht en de nieuwe eigenaar mij nog gebeld over de tank.
En die zei dat hij de zuigarm eraf ging halen.
Die man kwam ook bij delden weg...

Zelf heb ik er jaren later 1 zonder zuigarm en zonder hydro blok gekocht.
Mis de arm ook niet echt.
Tank zuigt bij mij sneller zonder arm
mdoornekamp
@Fendt926Driver
Quote:
zuigt sneller zonder arm

Een langere aanzuig weg/slang kost nu eenmaal capaciteit. Doe maar eens 3 zuig slangen aan elkaar om bij een lastig putje te komen. Dan schiet het helemaal niet meer op.
Fendt926Driver
@mdoornekamp klopt heb zelf 3 aanzuig slangen 1 van 4m 1 van 5m en 1 van 6m.
Maar altijd als eerste de 4m slang eraan. Is lichter en zuigt veel sneller.
Op het laatst als die lucht zuigt zet je de tank dichter bij de put om maar zo lang mogelijk de 4m te kunnen gebruiken.

Zuigarmen van 8 of 10 duims al dan niet met turbo vuller zijn natuurlijk wel sneller
+1
mdoornekamp
@Fendt926Driver haha. zo moet dat.

Een zuigarm van 8" zonder turbo is niet snel hoor.
Fendt926Driver
@mdoornekamp had een 8 duims zuigslang aan mijn vacuum transport tank en dat ging wel sneller met zuigen dan met de 6 duims vul slang
NH-Ford
@mdoornekamp klopt, al heeft het werkgemak ook waarde, moet ieder voor zichzelf afwegen.
Heb laats schappelijk een turbovuller op kop getikt, hangt er nu net tussen. Zien wat het doet.
+1
mdoornekamp
@NH-Ford Een goede turbo vuller doet heel veel. Wel een beetje mee leren omgaan en goed aansluiten met drukloze retour voor lekolie. Anders liggen de keringen er zo uit.
+1
NH-Ford
@mdoornekamp Heeft een tandwielmotor, geen lekaansluiting.
+2
T6040
@mdoornekamp Je hebt ook hyrdo motoren die daar tegen kunnen. Mij snijmolen van de bemester zit in serie met de hefinrichting van de tank. Op de oude bemester zat ook een lekleiding op de nieuwe niet. Nog extra nagevraagd maar was niet nodig. Gaat ook al 5 jaar goed.
NH-Ford
@Fendt926Driver Dat is ook een optie, al willen wij niet met nog een tank door land rijden, banden van zo'n trekker en tank zijn vaak niet zo breed als de bemestercombi, plus extra gerij en gedraai willen we niet.

Haha, klopt helemaal als ik dat zo hoor, heb hem compleet met bestruringskast, ventielenblok uit ambt delden gehaald, mooi geknutseld en bevalt ons super.
+2
T6040
@NH-Ford Jij snapt het niet nutteloos door het land rijden. allemaal extra verdichting.
Fendt926Driver
@NH-Ford het blok had nog al eens kuren.
Was door mijn loonwerker er in opdracht van twentrac opgebouwd.
Alle 6 duims zuigarmen voor dit soort tanken kwamen van twentrac en heeft mijn loonwerker gelast
NH-Ford
@Fendt926Driver De aansturing van het blok bedoel je denk? Hele rataplan heb ik gesloopt en opnieuw opgebouwd, gebruik het dan alleen voor vullen.
Blok zelf is een PVG 32, onwijs duur en zeer betrouwbaar blok, geen problemen mee gehad. Je moest waarde van zo blok is weten....
Fendt926Driver
@NH-Ford waren dure blokken dat wist ik.
Merk je wel als je er onderdelen van besteld..
En twentrac maakte het ook super degelijk met al die relais er bijin.

Ik had toen de hele tank bediening op een bedienings kast in de trekker.
Maar nu paar slangen en alles op de trekker hendels in de kabine.
Bevalt mij super
NH-Ford
@Fendt926Driver Ach, voor 350 euro was ik er niet aan verkocht.
En voor die onderdelen moet je de wegen weten, valt het wel mee. Ma goed, draait al dik 8 jaar probleemloos
Fendt926Driver
@NH-Ford klopt.
Voor 350 had ik hem ook niet laten liggen denk ik.
Zoon wil er graag weer een op hebben...
Gaan we mee maken...
ronald-deutz-fahr
@Fendt926Driver waarom heb je je vorige tank verkocht dan? Was die kleiner als je huidige?
+1
Fendt926Driver
@ronald-deutz-fahr was exact dezelfde.
Maar bedrijf uitgebreid en naar 145mk alleen. Was niet meer te combineren met veel eigen land werk.
Maar later terug gegaan naar 120 mk en toch maar weer meer zelf laten doen.
En was ook niet te betalen het laten doen met de versnipperde verkaveling bij ons
johndeere6230
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Zelf zou ik dan een oude lely kunstmeststrooier trechter boven op de bsa maken

Snap eigenlijk sowieso niet goed waarom zulke systemen niet vaker worden gebruikt in Nederland. In Canada zie je niet anders, lekker simpel en veel sneller.
Trekker voor de pomp die in de tussentijd staat te mixen, mooi systeem zou je zeggen.
ronald-deutz-fahr
@johndeere6230 hier is met een uur de put wel gemixt, heb er weinig zin aan om daar De hele dag een trekker voor te zetten te brullen. Met een transport tank het land op zou ik ook niet zo zien zitten.
johndeere6230
Quote Reactie van @ronald-deutz-fahr:
De hele dag een trekker voor te zetten te brullen

Dan hoeft die er ook niet voor te brullen 😜 alleen elektrisch kan ook een hoop met een afstandsbediening in de uitrijtrekker, misschien nog wel beter.

Vind het systeem met een centrifrugaal pomp wel ideaal eigenlijk, heel veel simpeler kan eigenlijk niet.
ronald-deutz-fahr
@johndeere6230 electrisch pompen moet je al een zware (3x63A?) Stroomaansluiting voor hebben. Als je dat nogniet hebt gaan je vaste lasten er al door omhoog
Centrivugaal is wel mooi Indd!
+1
johndeere6230
@ronald-deutz-fahr

Ik weet niet precies hoe dat met beregenen op stroom gaat? Alleen klopt ja kost ook genoeg dan, in Canada stond er gewoon een trekker heel de dag stationair voor te draaien. Kost ook genoeg, werkt wel mooi dan.
+1
T6040
@johndeere6230 Hier een aparte stroom aansluiting voor de Electromotor van de beregening 17 pk. stroomaansluiting 3x25 ampère. Gebruik je niets kost het ook niets. beur je zelf nog een paar centen. De belastingvrije voet is namelijk hoger dan de vaste lasten.
Deutz-Fahr-Rijder
Dat is goed verzonnen! Kan je toevallig een foto van dichterbij maken, we hebben er zelf wel eens over zitten denken, maar we wisten niet goed hoe we zoiets gaan maken.
+1
NH-Ford
@Deutz-Fahr-Rijder Eh, als ik eraan denk... is alleen maar wat oud ijzer en stuk pvc
NH-Ford
@Deutz-Fahr-Rijder Zie hier paar foto's, bovenste strip hangt aan buis die bovenaan tank zit, onderste buis schuift om een stuk buis die aan de tank zit.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Deutz-Fahr-Rijder
@NH-Ford bedankt hier kunnen we wat mee 👍🏻
hobbyboer
Hoe ga je nu te werk bij het overpompen?
Zuigarm erin, tuteren als je de pomp aanzet zodat de andere chauffeur de klep open doet?
En dan de vacuumtank voorzichtig mee laten blazen?
+3
NH-Ford
@hobbyboer Klopt.
Als zuigarm erin hangt zwaailampen aan, begint ie te zuigen en doet transporttank klep open.
Zijn hendel van pomp zit tegen aanslag aan zodat ie stationair beetje blaast.
Als tank bijna vol is weer seintje zodat pomp uit kan en klep gaat dicht als zuigarm eruit gaat.

Transporttank moet wel iets meehelpen blazen, anders gaat zuigarm lucht zuigen.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Duport Tank ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!