Na 8300 uur laat onze 5455 ons in de steek. De powershifts er uit 😬. Geplaatst door mf-6265 op 20-01-2020 om 12:31:05, met 29 reacties.

Massey Ferguson 5455

Na 8300 uur laat onze 5455 ons in de steek. De powershifts er uit 😬

Reacties

rommert14
Oei, dacht toch wel dat de dyna 4 niet te slopen valt.
+1
mf-6265
@rommert14 hij is nu open en we hebben niets gevonden 😬😬. Alles zit er nog uit als nieuw.
rommert14
@mf-6265 wij hebben een nieuwere 5445 van 2012, erg content mee, iedereen die hier trekker rijd is er gek mee.
+1
mf-6265
@rommert14 wij zijn ook heel tevreden van de dyna 4. We hebben er 3. Ook een 5445 van 2009 en een 5460 met sisu motor van 2014
rommert14
@mf-6265 werd de 5460 Toen nog gemaakt? Ik meen dat ze in 2013 ermee gestopt waren, zijn nog mooi zonder elektronica, het is jammer dat er geen 200 pk versie van gemaakt is.
mf-6265
@rommert14 we hebben hem van het voorjaar 2014. De dealer had hem net op het laatste zelf gekocht en had hem staan. Het is dus een van de aller laatste.
rommert14
@mf-6265 aha, vandaar
+1
JoramH
Doen jullie dat zelf? De 699 net in elkaar en dan de volgende uit elkaar. Wel mooi plekje om te doen!
+2
mf-6265
@JoramH ja ik werk zelf bij een New Holland dealer en thuis probeer ik ook alles zelf te maken.
bert8210
@mf-6265 wat deed de trekker niet meer dan? Ik kan de mijne voorlopig niet kalibreren door dat een van de koppelingen niet meer heel vrij komt door een gebroken veertje van een paar euro. Zal binnenkort ook open moeten, zou het ook graag zelf doen.
mf-6265
@bert8210 koppeling? die van vooruit achteruit? wanneer we terugschakelen van C naar B blokkeerde de trekker, net alsof hij in 2 versnellingen tegelijk ligt.
trean
@mf-6265 mmm, klinkt bekend, volgens mij moet je dat zoeken bij de powershift AB/CD wat die schakelt eerst voordat hij de versnelling(1234) schakeld, tenminste dat was bij de 6475 dyna 6 zo, wij dachten toen ook dat het de versnellingen waren, maar dat was iets met de powershift. Wat het toen precies was weet ik niet.
+1
mf-6265
@trean de powershift heb ik hier op het pallet liggen. en daarin ben ik aan het zoeken.
Maar vind voorlopig niets.
bert8210
@mf-6265 de lamellenkoppeling van de vooruit. is wel een dyna 6 van ons maar weet niet of die anders zijn dan de dyna4. als we hem in kruip zetten loopt hij beetje vooruit als hij in neutraal staat.
Tim-MF3080
@bert8210 Dan heb je waarschijnlijk een bellevilleveer kapot van het platenpakket van de koppeling inderdaad.
bert8210
@Tim-MF3080 idd dat is het, is wel een hoop werk
mf-6265
@bert8210 valt best wel mee hoor. Op 4 uur doorwerken staat hij in 2
bert8210
@mf-6265 ja weet ik maar onze heeft nog voorlader ook
mf-6265
@bert8210 deze hier ook
bert8210
@mf-6265 goed dat ik het weet, dacht dat er meer werk aan zou zijn, die oude fordjes zijn wel een stuk simpeler om te splitsen
+1
MASSEY-MOOI
@mf-6265 onze 6480 blokkeerde in de dynashift van de A naar de B hij stond toen ook in 2 versnellingen en dit kwam door het asje aan de onderkant van de bak. dit is een asje met zuigerveren erop en die lekt dan inwendig. waardoor hij druk verliest en daardoor de powershift niet goed schakelde
+1
Towaberg
Dan kan die er weer voor 8000 uren tegenaan 👍
+1
MASSEY-MOOI
Komt dat door dat asje aan de onderkant van de bak dat die inwendig lekt en dan in 2 versnellingen blijft staan?
mf-6265
@MASSEY-MOOI het is een dyna 4. ik kan me niks voorstellen bij het asje. Heb alle dichtingen besteld en ga alles terug mnteren denk ik. ik had gehoopt om geplooide koppelingsplaten te zien ofzo. maar alles is zo goed als nieuw. heb zelf gewoon om eens te controleren op slijtage de koppeling van vooruit/achteruit open gehaald, maar die is ook nog goed.
mf 6150
Niet je sensoren/magneetkleppen tebarste?
mf-6265
@mf 6150 heb de magneetkleppen vernieuwd en de drukken gemeten maar niks gevonden.
+1
steyrlanzboy
Goed bezig
+1
De MF man
Vergeet naderhand niet de accumulator te testen als deze kapot is heeft dat een hoop gevolgschade

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 5455 en hebben de trefwoorden poseren en Repareren geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!