Foto van een Case International 956 XL, loonbedrijf Holtrop druk bezig met klepelen, najaar 2018. Geplaatst door Angelo368 op 20-01-2020 om 18:58:40, met 19 reacties.

Case International 956 XL

Foto van een Case International 956 XL, loonbedrijf Holtrop druk bezig met klepelen, najaar 2018

Reacties

valmet6400power
Heeft de trekker een beetje pk's genoeg om snelheid te kunnen maken?
+1
newholland6640
@valmet6400power gewoon gas geven
Angelo368
@valmet6400power ging altijd super ja, heb hier nog wel een filmpje van deze combi in actie:
herder arm gaat er deze winter af en komt nu onder een caxe mx 170
valmet6400power
@Angelo368
Dik voor elkaar hoor!
Angelo368
@valmet6400power jaa de loonwerker heeft toch zo'n 10 jaar met deze combi geklepeld, ging altijd prima, met hekkelen zo'n electrische koppeling erin
105ls78
@Angelo368 mooi spul he. Ik heb deze ook beetje als voorbeeld gebruikt voor de mijne...
mdoornekamp
@valmet6400power en hij moet ook staan blijven. En niet op 3 wielen
valmet6400power
@mdoornekamp
Klopt! Maar dat is net hoe ver de overkant van de sloten zijn die je moet klepelen. Als je gewoon die arm praktisch verticaal kan houden gaat ie niet zomaar op drie wielen volgens mij?
mdoornekamp
@valmet6400power ja klopt. Ver weg ist probleem. Maar deze blijft wel aardig staan opt filmpje
+1
valmet6400power
@mdoornekamp
Met beleid kan een hoop. Ik klepel (1.90 meter Perfect) thuis ook wel met onze trekker van 70 pk en een gewicht van 3700 kg incl. frontgewicht. Spoorbreedte 1.50. Dat gaat wel maar dan moet je geen zachte slootkantjes doen of sloten waarbij de klepelbak onderin geen steun meer heeft haha. Maar beter gaat het met de Valtra van ruim 6 ton en spoorbreedte 1.80 😃
Angelo368
@valmet6400power hier t zelfde verhaal, ik klepel de laatste jaren steeds zelf met een huur maaiarm, en dan achter onze 75 pk fendt van 3800 kg, heb er wel een dubbellucht aan op rechts, anders is t linke boel op de veengrond met de arm omhoog 😅
Angelo368
@mdoornekamp met klepelen was het niet zo'n probleem geloof ik, met de maaikorf eraan hield t niet altijd over
+1
SJB533
@valmet6400power
Scheelt natuurlijk wel, dat zulke specialisten, zoals Herder en Hemos, hun gieken ook wel zo bouwen, dat de giek in gestrekte stand redelijkerwijs in balans is. En dan nog de 500 kg? aan gewichten op afstand van het draaipunt. En het gewicht van de unit hangt ook links. Plus dat de trekker zelf doorgaans ook wel vrij pondig is...
wim-same
@valmet6400power Heb je geen vooras stabilisator dan ? Die had ik wel, en kon met zo'n zelfde herder, ook op een 100 pk trekker ook de arm met klepelbak helemaal strekken.
valmet6400power
@wim-same @Angelo368
Ik doelde eigenlijk op een gewoon gedragen klepelbak met side shift 😂 moet er niet aan denken om aan zo’n lichte trekker een arm te hebben hangen. Maar nu ik zie dat de 956 er redelijk “stabiel” bij blijft bij zo’n herder arm.. Wie weet als er ooit een keer wat redelijk geprijsd langs komt!
wim-same
@valmet6400power wees maar gerust, Dit gaat gewoon goed als je de Herder maar op de juiste manier opbouwt.
valmet6400power
@wim-same
Maar met 70 pk kom je wel 30 pk tekort voor het mooie volgens mij?
+1
SJB533
@valmet6400power
Heb ze bij ons de sloten ook zien doen met een 306je hoor. Zowel klepelen als frezen. Klepelbak Was volgens mij een 125'er met ypsilonklepels. Een 175'er met Willibaldklepels krijg je 74 kW ook wel mee in de knieën.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 956 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!