Foto van een Fendt 305 LS, de bediening van onze voermengwagen. Je zet het systeem middels 1 dubbelwerkend ventiel op druk, en dan kan je elke functie bedienen.

Fendt 305 LS

Foto van een Fendt 305 LS, de bediening van onze voermengwagen. Je zet het systeem middels 1 dubbelwerkend ventiel op druk, en dan kan je elke functie bedienen.

Koeien aankopen of verkopen

Kijk dan eens op koemarkt.nl, dagelijks vers aanbod met kalveren, vaarzen, koeien en stieren.

Advertentie
Bezoek website

Reacties

mf 6150
+5
rommert14
@mf 6150 dat hadden wij precies zo op de stroblazer, mn broertje heeft het eraf laten slopen toen hij erachter kwam dat ik de inter ervoor wilde hebben, nu ziin we 3 dubbelwerkende ventielen nodig
jasper-santing0
@rommert14 🤣🤣🤣🤣🤣💪👌
+1
rommert14
@jasper-santing0 ja tactisch he 😜 de 844 is nu stuk dus kan mooi dat ventiel erbij op
+1
Fendt926Driver
Mooi hoog gemaakt in de kabine.
Zit wel voor je zicht in het rechter spiegel.
Ik had de 3 functies van mijn seko op 3 ventielen.
En 3 3 weg kranen voorop om van van de linker kant naar de rechter kant te switchen
mf 6150
@Fendt926Driver
Valt mee opzich, ben redelijk lang dat scheelt
+2
JoramH
Als je niet elke dag wisselt is dit een prima bediening zo. Je hebt wel wat meer functies als ons want wij kunnen linkerklep open en dicht met 2 slangen en rechterklep open en dicht met de 2 andere slangen, meer hoeven we niet te doen. Moeten wel altijd laatste met de hand eruit halen, dan koppelen we meteen de aftakas en hydrauliek af, hoef je buiten alleen maar wagen los te koppelen zonder dat je uit de trekker gaat.
ronald-deutz-fahr
@JoramH bij meer functies kun je toch ook gewoon bedieningskast in de trekker hangen en een isobus stekker-contrastekker in de kabel laten maken? Heb je 2 slangen en 1 stekkertje.. Lijkt me in jouw geval niet een grote beperking als je een mengwagen wil met meer functies?
+1
JoramH
@ronald-deutz-fahr Sterker nog de trekker zelf heeft ISObus, nu heb ik me daar nog nooit in verdiept en dit was een oude mengwagen van 4500 euro.

Ben wel benieuwd of er überhaupt mengwagens te krijgen zijn die over ISObus aangestuurd worden 😄
mf 6150
@JoramH
2 tellen werk, heb zat moeten wisselen elke dag
rommert14
@mf 6150 van vaak machines wisselen word je ook handig.
+1
CaseCS130
Keurig, maar hangt het niet wat onhandig hoog? Die van onze kuil snijder hangt 90 graden gedraaid zodat de bowdenkabels gewoon horizontaal van het achterruit zo in de hendels gaan. Dan kan je wat lager blijven.
+1
mf 6150
@CaseCS130 had beter geweest, maar dat kreng is best breed. Is in beide trekker zo gemaakt
+1
GerbertXL
Zit toch mooi zo, maar geen problemen met de bowdenkabels? Ik had altijd ruzie met die dingen bij de voerbak.
mf 6150
@GerbertXL
Nee nog geen problemen mee gehad, de vorige ook niet. Wagen is 8 jaar oud
GerbertXL
@mf 6150 Kan je eens kijken wat voor merk ze zijn? Mijne waren van Morse geloof ik. In de trekkers zitten zat bowdenkabels en daar heb ik ook geen problemen mee. Ik heb bij de huidige voerbak doorgespaard voor elektrische bediening omdat ik er helemaal klaar mee was maar dat is niet goedkoop en ook niet zonder nukken.
mf 6150
@GerbertXL
Hmm kloten! Ik kan zo even niets vinden, made in Italy staat er sws op. En het logo is een -V- maar dan met de streepjes helemaal bovenaan an de pootjes
ronald-deutz-fahr
@GerbertXL onze (trioliet) wagen heeft Morse. Dure onderdelen, maar weinig problemen mee, behalve dat het gewoon stug bediend.
Als je de hendels in de trekker laat staan bij het afkoppelen van de wagen dan heb je wel flink schade.... Bij een bedieningskastje kost het je dan hooguit een nieuwe kabel en n uurtje prutsen...
GerbertXL
@ronald-deutz-fahr Gelukkig heb ik dat nooit voor elkaar gekregen, bowdenkabels niet af koppelen. Ze zijn weleens aan de zwaartekracht ten prooi gevallen...
Ik kan me nog wel herinneren dat de bowdenkabels niet echt goedkoop waren.
Toen we de huidige trioliet voerbak kochten was ik het zo spuugzat dat elektrische bediening mijn eis was, onderhand ook alweer een jaar of 8 terug. De schakelaars op de elektrische bediening zijn geen topper maar toch nog toe heb ik er seconde spijt van gehad. Persoonlijk ben ik best van het KISS principe (keep it simple stupid) maar mijn ervaring is dat het mechanische gedeelte minder betrouwbaar als het elektrische.
mf 6150
@GerbertXL
Bij de 6465 heb ik ze weleens laten vallen/lopen tobben in de cabine. Onding wat dat betreft
ronald-deutz-fahr
@GerbertXL snap ik. Toen onze voermengwagen nog zelfladend was, was ik er ook spuugzat van, tegen zo’n stugge hendel aan de duwen. Tegenwoordig alleen de loskleppen nog met een hendel bediend, dan vind het weer ideaal! Heeft geen stroom nodig, kan gewoon natregenen etc. Past precies in de kiss methode. Snap jouw keuze voor electrisch ook wel👍🏻
mf 6150
@ronald-deutz-fahr
Waren ze zo stug? Bij ons zijn ze altijd soepel geweest🤔
+1
ronald-deutz-fahr
@mf 6150 ja beetje wel. Bij jou zit de kabel er mooier in, denk dat dat ook scheelt. Ik was er wel aardig zat van, tegen zo’n hendeltje te duwen totdat het snijraam beneden is...
Dan bevalt happen toch vele malen beter!
mf 6150
@ronald-deutz-fahr
Best bijzonder dat je die vergeet🤪
+1
ronald-deutz-fahr
@mf 6150 vond ik ook wel van mezelf ja.🤦🏼‍♂️ Wil je net iets te snel, ik ben er altijd scherp op, maar net die ene keer hè...

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 305 LS ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!