Foto van een John Deere 6110R. Anderhalve week deze leentrekker gehad, opdat de shovel voor onderhoud was. Super mooie trekker. Maar heb toch liever mn shoveltje i.v.m. zwenkgiek breedte en handigheid in het algemeen.

John Deere 6110R

Foto van een John Deere 6110R. Anderhalve week deze leentrekker gehad, opdat de shovel voor onderhoud was. Super mooie trekker. Maar heb toch liever mn shoveltje i.v.m. zwenkgiek breedte en handigheid in het algemeen.

Reacties

Fendt926Driver
En de trekker heeft je ook niet blij verrast dat er een fendt weg gaat en deze blijft?
+1
mdoornekamp
@Fendt926Driver dat denk ik wel.

Maar een voorlader wordt nu eenmaal nooit een shovel.
deJong
@mdoornekamp

ik wil nog wel eens een 6125R met variabele transmissie proberen.

maar het liefst heb ik nog een shovel (met zwenkgiek) inderdaad. met de zwenkgiek is het ook net een midikraan zet je alles zomaar even in alle hoekjes neer, ook de pallets zaagsel, en stro balen zo opzij op de zolders. daar kan een voorlader niet tegenop.
+2
deJong
@Fendt926Driver

Nee. Dan zou er een mooie gebruikte 400 met tms komen. Lekker compleet met electronische ventielen e.d.

Deze john deere heeft een pq bak en 3 dw mechanische mechanische ventielen geen fronthef. 1141 uur, kost 65000 ex. En je blijft nog met de voet op de koppeling.

Aldus...
arjanvw
@deJong Heeft de 400 dan wel elektrische ventielen?
+1
jasper-santing0
@arjanvw De nieuwere met nieuwe gril wel die hebben ook commenrail en kan tms op, de eersten niet.
BEboer
@deJong is nog flink pŕijzig voor 2ehands
deJong
@BEboer jah.. maar hij is als nieuw.
deJong
@deJong niet dat ik em probeer te verkopen ofzo maar gewoon een fijne trekker met alles der op. Zonder teveel bullshit, en waar iedereen mee weg kan te werken.
mdoornekamp
@BEboer ik vind deze 6110R niet duur. Vraag maar eens wat een nieuwe kost
Fendttrisixfan
@mdoornekamp als de uren kloppen... Ik zou in ieder geval geen Engelse kopen
Fendttrisixfan
@mdoornekamp als de uren kloppen... Ik zou in ieder geval geen Engelse kopen
mdoornekamp
@Fendttrisixfan ja. Helaas een Engelse. Ik zag het later ook.
deJong
@mdoornekamp hoezo helaas een Engelse?.
+1
Fendttrisixfan
@deJong zijn meestal niet helemaal correct en te betrouwen
jasper-santing0
@Fendttrisixfan kunnen ze deze nog terugdraaien? Bij die Fendten wil dat toch bijna niet meer of ook wel.
Fendttrisixfan
@jasper-santing0 bij die jd's kan het in ieder geval nog
Fendt926Driver
@jasper-santing0 bij fendt in het dashbord wel heb ik gehoord maar in de terminal niet.
Die houdt de uren ook bij.
En door een bepaalde knoppen combinatie in te drukken komen de draaiuren op de terminal te staan
+2
Fendttrisixfan
@Fendt926Driver zeg nooit nooit, heb al het een en ander op terminal zien staan maar of het klopte...
BEboer
@mdoornekamp ja maar als je met een nieuwe buitenrijd heb je garantie etc, ik zou denken deze trekker nieuw 60-70 (zit geen fronthydrauliek of pto op) en 10 bij voor voorlader
deJong
@BEboer nieuwprijs hier en daar opgezocht ligt rond de 110.000
BEboer
@deJong Voor dat geld heb je een gelijkaardige fendt 🙈
+1
mdoornekamp
@BEboer @deJong

(klik om te vergroten)

Deze kostte nieuw onder de 100.000.
daan-van-der-kolk
@deJong Dan heb je wel de ultimate edition met een aantal nutteloze opties, onze redelijk compleet uitgevoerde trekker zat ook onder de 100.000.
+1
mdoornekamp
@daan-van-der-kolk
Quote:
nutteloze opties

Ja daar kun je het net flink duur mee maken.
Fendt926Driver
@mdoornekamp welke fabrikant gaat dan nutteloze opties op een trekker bouwen??
+2
mdoornekamp
@Fendt926Driver die met die rooie wielen doen dat ook.
Fendt926Driver
@mdoornekamp wij proberen ze vaak zo luxe mogelijk te krijgen.
Maar een 100pk fendt vario voor 100 000 lukt ook prima..
jasper-santing0
@Fendt926Driver voor heel wat minder ook wel
+1
Fendt926Driver
@jasper-santing0 ik ga voor de vollegigheid er vanuit dat er ook al fronthef en aftakas op zit.
Inderdaad kaal instap model zit rond de 86 000
jasper-santing0
@Fendt926Driver Ze hadden er jaar terug voor dat geld een aanbieding op met fronthef en pto
mdoornekamp
@Fendt926Driver dat vind ik nog wel veel geld.

Veel elektrische opties worden vaak nooit gebruikt. Omdat de gebruiker het niet eens weet
Fendt926Driver
@mdoornekamp kameraad heeft net een nieuwe deutz gekocht.
En hij rijdt nogal eens jd bij de loonwerker dus jd ook maar een kans gegeven.
Maar dan heb je bij jd ook veel minder trekker voor meer geld
ronald-deutz-fahr
@Fendt926Driver laatst op een nieuwe fendt gezeten een beetje uitleg gehad, maar wat zitten daar een boel knopjes opties en onzinnigheden op 😅
Snap wel dat ze duurder zijn, afwerking is ook erg netjes!
arjanvw
@Fendt926Driver Mag wel hopen dat daar nog geld van overblijft... Op dit moment kan je een nieuwe Claas 660 CIS+ kopen met CVT voor 100.000,- Dan heb je 205 pk (incl boost)
Valtrapowerr
@arjanvw dat is geen gek geld toch?
arjanvw
@Valtrapowerr vind ik ook, maar denk dat je voor een nieuwe 100 pk Fendt ook wel minder betaald dan een ton. Denk dat je daar ook wel een 313 voor hebt.
jasper-santing0
@arjanvw Moet je wel wat aan 200 pk hebben anders rij je alsnog duurder.
+1
arjanvw
@jasper-santing0 ging even voor het vergelijk...
jasper-santing0
@arjanvw Maar heb verder niet zoveel met spliksplinter nieuwe Fendten, helemaal de 300 vario power serie.
+2
jasper-santing0
@MulderDeutz1 bruto daar kun je niks mee.
MulderDeutz1
@jasper-santing0 Hoezo niet? Zit niet opeens 30k tussen lijkt me toch?
+1
jasper-santing0
@MulderDeutz1 Dat verbaast je, kijk maar bijvoorbeeld in boerderij als ze bijvoorbeeld een maaier testen naar de prijs die er bij staat. En de prijs waar lmb een scherpe offerte voor maakt zit heel veel tussen.
Ties6210
@jasper-santing0 er zit normaal een paar procent tussen in het prijs verschil zeggen ze
rickboer blija
@MulderDeutz1 zit meer tussen dan je denkt
+1
BEboer
@jasper-santing0 Weet 5j geleden als we de cormick kochten was het voor een fendt 512 stockmodel 112000 maar dan heb je wel een andere trekker als onze cormick, was zonder fronthef en zonder frontpto maar onze cormick koste er 54 🙃
+1
arjanvw
@jasper-santing0 Ik blijf altijd nog wel een beetje een Fendt fan, maar de enorme bedragen voor zo'n trekker bekoeld de liefde aardig...
+1
jasper-santing0
@arjanvw Klopt 🙈, zoveel geld willen we geen eens in een trekker hebben zitten. Daarom rijden we hier ook meestal gebruikt. Maar dat moet je ook willen maar hier heeft het tot nu toe gellukig altijd nog goed uitgepakt. Maar zoals die beste man met zijn gebruikte mf heeft gehad is de winst ervan rap weer vertrokken🙈 Maar een dealer/lmb die volledig achter zijn waar staat scheelt wel.
+1
arjanvw
@jasper-santing0 We hebben wat minder geluk met gebruikte trekkers. De 306 en 512 zijn wel goede trekkers. We hebben een 104, 509 en 309C gehad waarvan de laatste een nieuwe was, maar met die trekkers leerde we dealer steeds beter kennen... Ook een gebruikte MF was hier geen succes.
jasper-santing0
@arjanvw Wat heb je met je 104 gehad dan🤔 Dacht dat die onverwoestbaar waren. 309 c hebben we hier ook gehad nieuw gekocht. 2 X nieuwe koppeling in gekomen. Hoort niet te moeten maargoed wel 15 jaar en bijna 9000 uur mee gereden en konden hem nog goed inruilen. 305 ook nieuw gekocht in 87. Versnellingsbak is al paar jaar slecht maar die gaat maar door💪😅 Zit inmiddels over de 13000 uur. Wel is wat mee gehad maar geen grote kosten. Nieuwe koppeling en 2 X nieuwe aftakas pakket die kan er zo van de zijkant in. Verder geen grote dingen.
rommert14
@jasper-santing0 als je met die beste man mij bedoelt, dat is gewoon opgelost en was achteraf zeker wel goedkoper als een nieuwe en zeker goedkoper als een groen met rode velgen. En de bak zit nu nog maar op een paar 100 uur 😅
jasper-santing0
+1
MulderDeutz1
@jasper-santing0 Jaa dat grapje heeft geld gekost. Eigenlijk zonde, heb je hem net helemaal nagekeken doe je hem weg.
+1
rommert14
@MulderDeutz1 eigenlijk is nieuw kopen gewoon het beste.
+1
rommert14
@jasper-santing0 dan is gewoon bij een lmb kopen toch nog ergens goed voor.
jasper-santing0
@rommert14 klopt doen we zelf ook.
rickboer blija
@jasper-santing0 dat vermoeden had ik al
+1
Fendt926Driver
@arjanvw ja maar dan rij je claas....
arjanvw
@Fendt926Driver dan heb je toch niks meer te wensen!! 😂
Fendt926Driver
@arjanvw ben beetje aan het kijken bij de maaiers.
Maar zoon wou al geen claas hark en nu een claas tripple ziet hij ook al niet zitten.
Dus trekkers....
En het blijft een renault......
arjanvw
@Fendt926Driver Meningen verschillen... We hebben zelf een Claas triple, maar ben van mening dat die wel aardig degelijk in elkaar zit.

Haha! De Claas van nu is allang geen Renault meer. Wel grappig dat dat vaak gebruikt wordt door mensen die hun hart bij een andere kleur hebben liggen...
Fendt926Driver
@arjanvw renault fabriek
Renault medewerkers
Enz.
Maar omdat claas er achter stast hebben er meer vertrouwen in.
Je bent niet de enigste.

Claas hooibouw kan best goed zijn.
De oude tripple van deutz fahr hebben we ook weinig over te klagen gehad
ronald-deutz-fahr
@Fendt926Driver deutz inruilen, of setje erbij?
rommert14
@ronald-deutz-fahr wij zitten ook te denken om een setje erbij voor de kanten, kon nog wel eens een hoop meer capaciteit opleveren.
Fendt926Driver
@rommert14 heb ik altijd wel gehad.
Een voor en achtermaaier zonder kneuzer die aan de xylon zat.
Maar het verschil in droogtijd en dat ik eigenlijk op beide combi s moest maaien maakte dat het niet werkte.
Later toen zoon mee hielp maaien scheelde het bijna de helft in tijd van maaien.
Met een frontmaaier kun je veel mooier en sneller langs de afrastering maaien.
En 5 keer rond met voor en achter gaf een mooie losse kopakker.
De tripple had dan in een mum van tijd de rest er af
rommert14
@Fendt926Driver zoveel capaciteit extra had ik nou ook weer niet gedacht, beide combinaties draaiende houden is nderdaad wel een dingetje
Fendt926Driver
@rommert14 je moet net volk hebben wat er mee rijden kan.
Maar zelf ook afgelopen jaar een afgezaagde boomstronk geraakt met de rechter tripple maaier.
Er kan je zo maar wat mee overkomen.
+1
rommert14
@Fendt926Driver jup, in Friesland hadden we schone slootkanten en hier boomwallen, heb ook al eens wat hout geraakt
+2
johndeere6230
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Met een frontmaaier kun je veel mooier en sneller langs de afrastering maaien.

Ben ik het nog niet direct mee eens, mooier wel, sneller niet is mijn mening. Maai altijd met de achtermaaier langs de draad, onder het motto als je wat raakt dan klapt die nog terug, dat doet de frontmaaier niet. Vaak 1 versnelling langzamer als ik de rest van het perceel maait, gaat prima
+1
Fendt926Driver
@johndeere6230 dat is een optie.
Maar mijn tripple klapt niet naar achteren als die wat raakt.
Dus ik moet altijd marge houden aan de draad.
Ook maai ik met 9kmh langs de draad en 15 kmh in het land met maaien
+1
T60401
@johndeere6230 Als je hier met de fontmaaier langs de raster aan de slootkant maait kun je weleens bedrogen uitkomen.
johndeere6230
@T60401

Ja ook dat, dat is hier net zo... mn pa dacht ook 1 keer dat dat sneller was, maaide een heinigpaaltje af en had daarna de draad om de buitenste torentje van de maaier zitten 😅
+1
Fendt926Driver
@ronald-deutz-fahr deutz inruilen.
+1
rickboer blija
@Fendt926Driver heb afgelopen najaar op een claas arion 650 gereden, maar daar is helemaal niks renault meer aan. In tegenstelling tot onze ares
jmos
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
En het blijft een renault......

Slechte ervaring mee gehad of heb je t niet zo op Franse makelij?
Fendt926Driver
@jmos vroeger wel eens vastgereden met een 145-14 of zoiets.
En elke vracht na het verdelen moest de aftakas voorkeuze weer op 0 en de aftakas hendel weer vrij...
Dat is wat is blijven hangen..
En met de franse slag in elkaar zetren is hier een uitspraak.
En dan krijg je niet veel bijzonders.
arjanvw
@jmos Als een fabriek in Frankrijk staat betekent het niet dat de Fransen ook het bewind voeren...
jehan
@Fendt926Driver zou het helpen dat je de claas maaiers in fendt kleuren spuit ..misschien gaat je zoon dat overstag
rommert14
@jehan of zou hij voor de echte fendt maaiers kiezen... 😉 claas hooibouw heeft hier niet echt een slechte naam, je ziet eigenlijk alleen maar claas harken.
jehan
@rommert14 echte fendt maaiers bestaan toch niet ..of nu wel?
+1
T60401
@jehan jawel over gespoten fella. zou ik toch voor claas gaan.
jehan
@T60401 overgespoten fellas is toch geen echte fendt
jehan
@T60401 ja das oud nieuws
jehan
Fela drella zeggen we hier altijd
Fendt926Driver
@jehan de fella maaiers in fendt kleur komen er hier ook niet in.
Dus de kleur of sticker doet het hem niet.
jehan
@Fendt926Driver vind het toch wel jammer ..al dat overgespoten spul..laatst bij show stonden mf machines en fella naast elkaar ....vond eerlijk gezegd de kleur van mf mooier dan de fella kleur zelf
+2
Fendt926Driver
@jehan ja zal wel te maken hebben dat ze full liner willen worden.
Heb zelf ook nooit gesnapt waar dat voor dient.
Prut kopen om klanten te binden werkt van geen kant.
Goed samenwerken met anderen werkt volgens mij beter.
jehan
Valtrapowerr
@jehan haha dat is wel grappig van die kleur, is nl precies dezelfde kleur rood 😂
+1
rommert14
@Valtrapowerr ja en dezelfde kleur grijs....
+1
Valtrapowerr
@rommert14 ja klopt,wordt nog wel eens gedaan als er bijv een mf machine op voorraad sta bij importeur en ze moeten m op korte termijn hebben en boer wil fella is gewoon andere stickers erop, embleem eraf en tis een Fella, op type plaats staat ook Agco en niet of het een fella of mf is
+1
rommert14
@Valtrapowerr ideaal toch....
jehan
@Valtrapowerr nee ben ik het niet mee eens ..mf kleuren vond ik toch mooier
rommert14
@Fendt926Driver ow maar wel een mf knik trekker groen spuiten... 😜
+1
Fendt926Driver
@rommert14 nood breekt wet.
Maar dat is hobby.
rommert14
@Fendt926Driver ja is ook zo, is ook maar gekkigheid
deJong
@Fendt926Driver

een boer bij ons uit de buurt had ook nieuwe fella tripple gekocht met zwad banden. maar het frame van de machine was te licht en begon her en der te scheuren... die hebben ze nogal moeten versterken.

een andere boer hier heeft nu ook een fella tripple, ben daar ff wezen kijken maar die machine wilde toch wel mooi maaien. al vraag ik mij af of de kwaliteit van het kneuzen goed is met die schudder tanden aan de balk.
CaseCS130
@deJong Die kneuzer werkt verrassend goed, komt ook goed uit de testen. Vind dat eerlijk gezegd het grootste pluspunt tov andere maaiers. Geen gedoe meer met uitgelubberde en versleten kneusvingers. Bij de Krone's die we vroeger hadden was daar veel meer onderhoud aan.
deJong
@CaseCS130 hangt er denk ik ook vanaf hoe lang je wilt maaien met de krone's de onze zijn nu 13 jaar oud en en alles aan de kneus balk ziet er nog goed uit.
CaseCS130
@deJong Hmm, toen hadden wij al lang alle busjes en bouten vervangen.
deJong
@CaseCS130

hmm, nouja dat zien we straks van zelf wel heh.
CaseCS130
@deJong haha, true. Maar als het te ver inslijt zijn je klepels ook niet meer bruikbaar en raak je ze zelfs kwijt. Dat vinden opraapwagens en persen dan weer minder fijn.
+1
Fendt926Driver
@deJong heb weer ergens een foto opgeduikeld waarin een claas vlindermaaier aan de trekker zit als tripple maaier.
En op de plaats waar de vlinder maaier de frontmaaier heeft zitten de bandjes (mooi) opgeklapt.
Dat lijkt mij ook wel een mooi systeem

(klik om te vergroten)

Meer fotos heb ik er ook (nog) niet van
deJong
@Fendt926Driver

dat is handig kun je ze der ook af halen wanneer je ze niet nodig bent.

vindt de bandjes altijd wel mooi. de grond buurman huurt dan met die droge zomer sneetjes een grote trekker bij om mee te maaien met zijn tripple combi, maait het meteen op een 9 meter brede wiers met de bandfjes. en rijdt er met zijn eigen trekker inclusief opraapwagen direct achteraan.
basia
@deJong

Al even bij Meinderts geweest ? was vanmiddag wel gezellig druk ; Wimsumar ook nog gezien .
deJong
@basia

ik loop der zo even heen voor een biertje.

ben net klaar met voeren en had nog ff een paar andere klusjes.
deJong
@basia

mooi gezellig dus!

en kwam @Wimsumar even voor een nieuwe Fendt kijken?
basia
@deJong

Heb niet met Wim gesproken ; maar Wim heeft nog 2 Fendt trekkers en die zijn eigenlijk nog nieuw , alzijn ze van +- 19 88
deJong
@basia

jah onze 309 uit +/- 1988 is ook nog als nieuw😅
rickboer blija
@arjanvw is wel op 650/65r38 mitas banden en zonder fronthef/aftakas
mdoornekamp
@arjanvw ja die claas 660 staat dan op veel te kleine banden geen vooras vering. Als.je die Claas wat completer maakt is ie net zo duur als een jd 6155R
arjanvw
@mdoornekamp Hij heeft idd wel een maat te kleine banden (maar ging even ter vergelijking met een 100pk Fendt daar passen ook geen 42" onder) Maar hij heeft voor die prijs wel geveerde cabine en geveerde vooras.
GerbertXL
@arjanvw Die 205 pk's die je noemt voor een 660 zijn ISO, oftewel new holland pk's, echte pk's hou je dan iets van 150 over.
Wel mooie trekkers.
rickboer blija
@GerbertXL 175pk volgens het boekje van het 6.8 JD blok
arjanvw
@GerbertXL ECE R 120 geen ISO.
GerbertXL
@arjanvw Dat is hetzelfde: edepot.wur.nl/162132/
arjanvw
@GerbertXL Oké, dat wist ik niet. JD valt dus ook onder de NH... die geeft het ook in ECE R 120 weer...
trean
Quote Reactie van @arjanvw:
(maar ging even ter vergelijking met een 100pk Fendt daar passen ook geen 42" onder)

Nou, onder een 313 past 480/80R42 prima, dus dat past onder onder een nieuwe 310 vast ook wel.
mdoornekamp
@arjanvw volgens mij geen geveerde vooras. Ik heb ook wel met een half oog naar zo'n Claas 660 gekeken. Maar is kleiner dan een jd 6155R en bijna net zo duur. Jd is ook 202 pk
rickboer blija
@mdoornekamp komt nog 10 a 15 bij voor een goed uitgeruste 660 cis+
mdoornekamp
@rickboer blija ja telt altijd hard op. Dan kost ie 115.000.

Ik zag een demo Deuzt 6185 staan voor 119.500. Dat vind ik ook wel bar veel
rickboer blija
@mdoornekamp is het je opgevallen wat ze vragen voor de wielen op een offerte?

En bijvoorbeeld een k80 kost op de offerte ook al 1500 euro, en als je zo doorgaat telt het idd snel op.

JD was voor een vergelijkbare trekker trouwens nog veel duurder
ronald-deutz-fahr
@rickboer blija 1500 meerprijs?
Dan had je een 2e zwaaihaak, of gewoon ter vervanging van de kieperknobbel?
+1
rickboer blija
@ronald-deutz-fahr bij de claas was een een k80 trekhaak erbij
+1
mdoornekamp
@rickboer blija john deere kun je niet zelf configureren toch? of heb je een keer offerte gehad.

Ik vind wel beetje vreemd dat iedereen john deere duur vind. Bij mij liggen de prijzen allemaal aardig gelijk. Jd, Case, Valtra, Claas. Alleen Fendt is wat duurder.
+2
johndeere6230
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Ik vind wel beetje vreemd dat iedereen john deere duur vind

Dat is waarschijnlijk appels met peren vergelijken denk ik dan...
rickboer blija
@mdoornekamp hebben van heel veel merken prijzen gehad afgelopen najaar

Moet wel vermelden, de offertes zijn gemaakt op de door de vertegenwoordiger geadviseerde trekker. En JD durfde dat niet aan met een 6155r autopower, en hebben dus een prijs gehad van een 6175r autopower

Fendt en JD staken er met kop en schouder bovenuit kwa prijs, de rest vrij gelijk
mdoornekamp
@rickboer blija waarom geen 6155R dan? Een 6175R weeg 9 ton, is 225 pk en heeft banden van 205 cm hoog. Wat voor trekker zet je daar tegenover? Dat is al bijna een Fendt 800, Claas Axion 820, Deutz 7230 enz. Dat zijn gewoon zware loonwerkers trekker voor 3 assers, spit-zaai combis en 6 schaar ploegen.
rickboer blija
@mdoornekamp de vertegenwoordiger durfde het niet aan met een 6155r voor onze rapide 2000. Hij zei zelf dat die trekker daar te licht voor is
mdoornekamp
@rickboer blija maar met een 6175R blijft er niks van je Rapide over. Jij trekt hem nu ook wel makkelijk door de slip koppeling zeker
Fendt926Driver
@mdoornekamp misschien gaat het errder om het eigen gewicht van de trekker.
Had hier voor de rapide eerst bijna 7 ton trekker voor.
En nu bijna 9 ton.
Maar een volle bak mais kan ik met 9 ton ook nog maar zo net op straat houden met 50 kmh.
Bij 40 kmh is het wel te doen.
mdoornekamp
@Fendt926Driver ja met een volle vracht mais heb je wel een beetje tegen gewicht nodig. Een 6155R is 8 ton kaal. Een 6175R ruim 9 ton. En de laatste is 225 pk. Dat is ruim voldoende voor een SR 2000 denk ik.
Fendt926Driver
@mdoornekamp ja 225 met boost maar daar heb je niets aan.
Een opraapwagen die vast zit op de kuil kun je de pick up niet aanzetten en de walzen niet.
En boost doet alleen bij aftakas werk of boven of onder een bepaalde snelheid .
Dus dat kun je er niet bij rekenen
new holland koen
@Fendt926Driver Boost is idd echt waardeloos...
Zit op onze nh t6030 ook. Als je aan het bemesten bent en je wil vaart maken zak je wat terug in toeren en heb je je pk's goed nodig. Maar dan stopt die stomme boost ook nog omdat je te weinig toeren maakt dus dan kan je niks meer.
+1
Fendt926Driver
@new holland koen laats ook met de loonwerker zat vast met de jd.
Walzen konden niet aan op het land dus eerst aftakas eraf......

Dan heb je de trekkers
Derkmax
@Fendt926Driver als je vastzit is dat toch zelden een gebrek aan motorvermogen ? Eerder banden of gewicht.
Fendt926Driver
@Derkmax zelden inderdaad.
Maar hebben met 2 trekkers met volle wagens ook al eens een andere los getrokken. Dan heb je pk s nodig.
Bij sommige kun je dan nog de frontaftakas aan doen. Dan werkt de boost ook zeggen ze
+2
Derkmax
@Fendt926Driver tja, die ene x per jaar... Maar uiteindelijk is de boost niet bedoeld voor extra trekvermogen op lage snelheid. T is wel ideaal om met een relatief lichte trekker zwaar aftakaswerk te verzetten.
Ter info, bij Case komt de boost erin vanaf ongeveer 12 km/h, of meer dan 30 pk aftakasvermogen of een bepaald afgenomen hydraulisch vermogen. Frontaftakas doet niet mee.
Fendt926Driver
@Derkmax ik veroordeel het ook niet.
Maar vindt het een soort voor de gek houden.
Net als new holland die 170 pk op de trekker zet en het ding maar 130 heeft.
En bij een vertegenwoordiger die zijn merk nog even beter wil aanprijzen dat de trekker een boost van 15% zou kunnen hebben als je aan 6 voorwaarden voldoet
+1
Derkmax
@Fendt926Driver wat NH betreft heb je gelijk, Case doet het net andersom, heeft minimaal vermogen op de motorkap staan en daar worden ze ook op verkocht. Dan valt het dus altijd mee

Ik en mijn grasland hebben een hekel aan overgewicht, dus heb ik het liefst een lichte trekker met veel pks Dan is een boost dus ideaal, heb met trekkers van 6 ton toch 150 pk beschikbaar.

Weet niet onder welke voorwaarden NH de boost inschakelt, maar bij Case is het of aftakas of snelheid of hydrauliek, zoals boven al uitgelegd. De boost is bijna altijd beschikbaar als je m nodig hebt.
new holland koen
@Derkmax Nh schakelt de boost in vanaf een bepaalde versnelling (bij range command de c4) of bij aftakas boven de 1400 motor toeren volgens mij (als hij het nodig vindt anders blijft hij uit bij de aftakas).
+1
mdoornekamp
@new holland koen ja met bemesten heb je wat minder aan boost. Met de sleepslang bouwland bemesten was het ook altijd prutsen met de boost. Net te weinig snelheid en geen aftakas.

Met tripple maaier gaat het wel mooi met de boost.
+1
Fendt926Driver
@mdoornekamp ik hou er wel van dat ik weet welk vermogen ik bij me heb.
En niet steeds noodgrepen moet uitvoeren voor alle vermogen.
Een 175R heeft voor mij dus gewoon 175 pk en meer niet
jasper-santing0
@Fendt926Driver Jij koopt toch tweedehands dan kun je je boost toch zo wegchippen🤔
+1
Fendt926Driver
@jasper-santing0 fendt werkt niet met boost.
Wat er op de motorkap staat kun je op elk moment aanspreken
+1
jasper-santing0
@Fendt926Driver dat weet ik maar je wil toch een jd😅😜
+1
mdoornekamp
@Fendt926Driver ik heb alleen 200 pk nodig met kuilen. Zonder boost doet de 6155R ongeveer 170 pk.

Als ik 200 pk Fendt wil, wordt het een 720. Dan ben ik wel 35.000 euro duurder uit.
new holland koen
@mdoornekamp Ja met maaien houd je hem wel op toeren dan wil t wel idd.
+2
deJong
@new holland koen je kunt bij de t 60> serie gewoon een kastje met opvoer chip tussen zetten voor 12 bankjes o.i.d. kun je em zo 50 pk bijgeven meteen druk op de knop.
new holland koen
@deJong Klopt, maar dat schijnt niet positief te werken op de levensduur van de tractor...
Je kan wel van een 6030 bijvoorbeeld een 6070 maken door de software van een 6070 er in te zetten volgens mij maar dat kost weer in hoop dacht ik.
deJong
@new holland koen geef een t6030 50 pk bij is het een t6080 😁 daar moet hij toch op gebouwd zij anders is het een (K) walitatieuf (U) itermate (T) eleurstellend apparaat.
new holland koen
@deJong Ja dat moet wel kunnen. Ik denk dat ik je verkeerd begreep net. Mijn vader heeft ooit gevraagd of je de boost altijd aan kan laten staan en dat is niet goed schijnbaar...
T beste is gewoon een dikke ford tw15/20 er brullen maar💪
deJong
@new holland koen geen idee, maar de loonwerker waar ik bij stagegelopen heb had meerdere 6030's met opvoer bakje. die kon je zelfs met een afstandsbediening hoger en lager zetten 😁
new holland koen
@deJong Ja dat zal best mooi werken.
Maar t mooiste is gewoon 1x chippen naar standaard 160pk ofzo en de boost naar 180pk en dan er af blijven🤷🏼‍♂️
Dat kan je gewoon bij de dealer laten doen als het goed is alleen niet gratis dusja😉
new holland koen
@new holland koen Het is nou ook niet dat we echt vermogen tekort komen alleen met opstarten met bemesten is t ff moeilijk maar daar kan je nog wel mee leren werken.
Onze oude tm120 was nog wel makkelijk. Die kon je gewoon ff kietelen naar 145pk ofzo en dan ging t wel.
mdoornekamp
@deJong 6080 kan best wel zwaardere componenten hebben. Zoals vooras, zwaardere lagers in de bak, meer platen in de koppeling, betere (olie) koeling van de motor enzovoort.
new holland koen
@mdoornekamp Nou dat vraag ik me af hoor🤔
Kan best gewoon hetzelfde zijn.
+1
mdoornekamp
@new holland koen ik weet wel zeker dat er verschil in zit. Een jd 6145R en 6155R verschillen al. Een 6175R en 6195R zit al verschil in vooras lagers.
new holland koen
@mdoornekamp Oke wie weet...
Ik zal t is opzoeken op konedata kijken of ik verschillen zie.
+1
mdoornekamp
@new holland koen op konedata gaan ze niet zo ver denk ik. Het betreft vaak de zwaar belaste delen in de aandrijving. Tussen een jd 6520 en 6620 zit bijvoorbeeld al verschil in de lagers van de satellieten van de eindaandrijving achter. Met ploegen kan dat net de levensduur bepalen.
new holland koen
@mdoornekamp Klopt helemaal!
deJong
@mdoornekamp maar als je alles over een lijn haalt is het toch handig dat alles hetzelfde is
+1
new holland koen
@deJong @mdoornekamp Ik heb ff gekeken op konedata. Het enige verschil wat ik zo zie tussen de 6030 en 6080 is dat de 6080 150kg zwaarder is. En dat zal niet voor niets zijn dus er zit toch ergens verschil in dan...
+1
mdoornekamp
@deJong
Quote:
over een lijn

Ja zo dacht ik ook altijd. Maar blijkbaar zit er toch veel verschil in prijs van de componenten.
deJong
@mdoornekamp hmm. En anders zien we het wel heh. De eerste 6030 met 180 pktjes die nu ingerolen is op een case had toch 6000 uur gereden zonder mankementen.... dat is dan coor de volgende eigenaar🤔
casejxu
@mdoornekamp T6080 op t werk staat op 198pk. Die kan dat goed doen. Kwa koelen enzo. De 6520 staat op 155 maar die heb daar moeite mee om te koelen bij echt constant zwaar werk in de zomer
mdoornekamp
@casejxu
Quote:
T6080 op 198 pk

Dat zijn wel genoeg pk's
Mijn oude jd 6820 met 195 pk ging redelijk met koelen. Met buitentemperaturen van 30 graden en maximale belasting ging het niet goed.
+1
casejxu
@mdoornekamp moet ook wel met de oudere westtrack rupsen... Die dingen vreten danoontje
+3
mdoornekamp
@Fendt926Driver Boost is inderdaad wel eens een lastig verhaal. Maar met laden met de opraapwagen doet ie het echt wel hoor. Ik heb met laden de boost er vaak in . Dat zie je dan aan het groene balkje. Op de kuil werkt het niet. Maar dan moet je het toch van gewicht hebben.
johndeere6230
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Maar een volle bak mais kan ik met 9 ton ook nog maar zo net op straat houden met 50 kmh

Is de besturing van die wagen dan nog wel zuiver?

En wat noem jij net aan op straat houden?

Hier met een volle rapide 6600 mais, niks geen last, zowel met een trekker die 50 loopt of 1 die 40 loopt... zijn beide t7's van 9 a 10 ton?
rickboer blija
@mdoornekamp afgelopen jaar geen 1 keer de slipkoppeling er door gehad, de rapide 1000 serie wagen kan nog wel veel meer pk hebben
mdoornekamp
@rickboer blija Hoe oud is jullie Rapide? De oudere modellen stond de aftakas nog aardig licht. Later werd het wat beter.
rickboer blija
@mdoornekamp hebben nu net een jaar een rapide 2000 uit 2011, daarvoor hadden we een rapide 130 uit 2000.
Valtrapowerr
@mdoornekamp jij rijd schakel meeste merken zoals mf valtra nh claas enzo zitten daarmee tussen de vario en schakel in met niet traploze bakken. AP is nogal wat duurder, boer in buurt heb nieuwe nh gekocht, mf zat dichtbij en jd was best fors duurder, ging ook om een vario trekker. Denk dat als het om een schakel trekker gaat het voor de andere merken lastiger had geweest..
+1
mdoornekamp
@Valtrapowerr ja klopt. Ik heb wat dat betreft wel een beetje een "budget" trekker.

Bij new holland moet je wel oppassen voor de misleidende type aanduiding. Een T7.170 is maar 130 pk.
+1
Valtrapowerr
@mdoornekamp JD had hem erg op vario gepraat omdat ze qua schakel (zeker niet slecht hoor) niet mee konden met dyna 6 of command pro (of hoe ze die nieuwe transmissie bij nh ook noemen). Maar zo we zichzelf aan de kant geprijsd😂
arjanvw
@mdoornekamp zoek maar op Google bij Kamps de Wild Claas arion 660 actie.
CaseCS130
@arjanvw mooie complete vario trekker in de flyer die ik erover kon vinden. Maar in de kleine letter staat geldig tot 31-7-2018. Of heb ik dan niet de goede gevonden?
arjanvw
@CaseCS130 volgens mij klopt dat niet. Was laatst op show bij een Claas dealer en die had het er nog steeds over.
+1
mdoornekamp
@arjanvw Ja volgens mij hadden ze die actie kort geleden ook weer. Arion 660 vario
arjanvw
@CaseCS130 maar wel die trekker idd
+1
CaseCS130
@arjanvw Nou daar kan ik niks van zeggen, lijkt me een superscherpe actie. Heb je heel wat meer trekker dan een Fendt 300 serie.
+1
rommert14
@CaseCS130 ja dat zijn echt maar zitmaaiertjes lijkt het op de foto's
+5
deJong
arjanvw
Is dit een engelse trekker, omdat de zwaailamp aan de andere kant zit?
deJong
@arjanvw ik heb de trekker net terug gebracht😅
+1
marco2250
@arjanvw tractors-and-machinery.com/item/565395/… lijkt me wel een engelse als je boven aan de hefarmen kijkt heeft er zoon oppikhaak aangezete
deJong
@marco2250 ik had daar eerlijk gezegd niet echt op gelet.😅
+3
bart99
@marco2250 Wel lekker scherpe foto's voor iemand die een trekker wil verkopen 😛
ronald-deutz-fahr
@arjanvw als ik moet maaien langs het bos zet ik hem ook weleens rechts, dan rij je hem er niet af...
+1
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr ik rij het liefst zonder zwaailampen
new holland koen
@mdoornekamp Waarom niet dan?
Hier zitten er 2 op maar ik heb er nooit last van hoor.
mdoornekamp
@new holland koen onder bomen door ben je er zo 1 kwijt aan een perceels rand
new holland koen
@mdoornekamp Ja oke misschien wel. Die van ons kunnen knikken dus als je een klap krijgen slaan ze gewoon om en kan je ze zo weer rechtop duwen dan scheelt al een hoop.
+1
arjanvw
@ronald-deutz-fahr ik klap hem dan gewoon opzij of naar beneden...

Hier leek in eerste instantie geen zwaailamp steun te zitten aan de linkerkant...
+1
basia
Trekker van dorpsgenoot Zwart ?

Ook even naar show van Meinderts ?
deJong
@basia yep. eerst even kijken naar het nieuwe zonnepanelen project van de familie Schuurmans in Warstiens. en dan on route terug bij Meinderts langs.
Valtrapowerr
Heeft een te kleine voorlader moet eigenlijk minstens een q56 op
deJong
@Valtrapowerr het zan idd allemaal precies met het laden van de mengwagen, maar goed hij is wel heel stabiel zo.
verwijderd
jasper-santing0
@MulderDeutz1 Je bent wel een echte Fries 🤪🤣 Er is niet een manier waarop je het goed doet dat is overal anders. En als niemand maar nieuw koopt heb jij geen gebruikten meer.
+1
arjen90
We hebben nu te gebruiken, volgens mij dezelfde trekker 😉

(klik om te vergroten)

Jhon Deere 6110R
basia
@arjen90

Fiat in Wergea ? Stuk ?
arjen90
@basia Ja inderdaad 😅
deJong
@arjen90 de vooras aan puin?
arjen90
@deJong Ja inderdaad, nou ja een kant van de voorwielaandrijving doet het niet, moet even gemaakt worden. Hij wou graag die JD van €65.000 verkopen inplaats van de Fiat opknappen. Die trekker is ons veel te duur en er zat geen eens een trekhaak aan (en de reel was er compeelt afgesloopt) 🤔 dus echt proberen zat er ook niet in... Verder een mooie trekker die JD, maar ik vraag me af waarom iemand die trekker inruilt na dik 1.100 uren...
+1
rommert14
@arjen90 einde lease en zin aan nieuwe misschien?
+1
arjen90
@rommert14 Ja dat kan, maar als een trekker goed bevalt ruil je hem niet in na 1.100 uren lijkt mij, is wel erg duur rijden op deze manier 😅
johndeere6230
Quote Reactie van @arjen90:
maar als een trekker goed bevalt ruil je hem niet in na 1.100 uren lijkt mij, is wel erg duur rijden op deze manier

Zijn een hele hoop Engelse trekkers die na 1 a 2 jaar of een x aantal uur uit de lease zijn en dan weer worden verkocht.
Fendttrisixfan
@johndeere6230 of Engelse trekkers die x aantal jaar enorm veel uren maken en dan hopen worden terug gedraaid
mdoornekamp
@Fendttrisixfan En geen onderhoud en ondeskundig gebruik. En vaak eenvoudige uitvoeringen
Fendttrisixfan
Quote Reactie van @mdoornekamp:
En vaak eenvoudige uitvoeringen

Dat vind ik dan niet, meeste die ik gezien heb waren toch aardig compleet
arjen90
Quote Reactie van @johndeere6230:
ngelse trekkers die na 1 a 2 jaar of een x aantal uur uit de lease zijn en dan weer worden verkocht.

Hij heeft hem inderdaad geïmporteerd zei hij, ze hebben in Engeland een ander trekhaaksysteem google.com/search/… daar is hij er afgesloopt, een trekker zonder trekhaak verkoopt nou eenmaal niet gemakkelijk, maar hij staat ook al even te koop natuurlijk... boerderij.nl/Mechanisatie/Achtergrond/…
deJong
@arjen90 inderdaad ja

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6110R ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!