Foto van een Giant V452T Extra. JCB 403 ingeruild op deze.. Geplaatst door Fast Eddy op 07-02-2020 om 20:34:57, met 25 reacties.

Giant V452T

565 foto's van @Fast Eddy

Foto van een Giant V452T Extra. JCB 403 ingeruild op deze.

Reacties

zettelmeyer
De jcb niet lang gehad ofwel?
Fast Eddy
@zettelmeyer

Bijna 3 maanden.
zettelmeyer
@Fast Eddy waarom nu al omgeruild?
+1
Fast Eddy
@zettelmeyer

In het begin veel ellende met de JCB gehad. Nu was hij goed en konden een goede inruildeal krijgen. Verder zit op de JCB een hoge giek waardoor hij niet erg stabiel was. En we hebben meer keuze in aanbouwdelen bij de Giant.
john deere 7810
@Fast Eddy

we hebben er op het werk ook een paar in onderhoud. Maar inderdaad heilig zijn ze zeker niet die jcb's. ze worden niet om ouderdom ingeruild. Je moet ze als kruiwagen gebruiken maar zeker niet meer van verwachten.

Dan gaat een giant, schaeffer, weidemann, mustang/gehl/manitou of inderdaad een knikmops er wel mee strijken.

Die aanbouwdelen zijn weidemann aanbouwdelen als ik het zo zie. Worden veel voor dit caliber schovel gebruikt. wij verkopen toch meestal euro aansluiting. kost wat meer maar vooral bij boeren mooi uitwisselbaar.
Fast Eddy
@john deere 7810

Precies wat je zegt over de JCB hebben wij ook ervaren. De aanbouwdelen van Weidemann en Giant zijn gelijk ja. Mustang zie je ook nog wel geleverd worden met schranklader snelwissel. Wij hebben geen voorlader dus een Eurosnelwissel is niet interessant voor ons.
john deere 7810
@Fast Eddy

klopt ja, amerikaans he.. we hebben ze allemaal lopen volgens mij. Eerder mustang en nu manitou dealer omdat de naam mustang verdwijnt. groot voordeel wat er bij komt is dat we meestal een demo machine hebben staan, zit de schovel van de klant aan groot onderhoud/beurt dan ruilen we hem vaak met de demo machine. klant bij en wij hebben rust in de werkplaats. Groot voordeel aan een mustang/gehl/manitou dat ze erg goed trekken op de wielen. Technisch doet het elkaar niet veel. ze krijgen allemaal de zelfde problemen.
Fast Eddy
@john deere 7810

Ja zoiets had ik gelezen dat alles Manitou ging heten. Vanmiddag heb ik de Giant goed laten werken in het zand. Fijne machine is mijn conclusie. Ik grapte al dat het een mini L 30 was.
+1
rommert14
@john deere 7810 onze smit heeft ook een jcb minishovel ook precies als kruiwagen of een zwaar stuk ijzer tillen, ik heb hem nog maar een keer er mee zien rijden 😅
Fast Eddy
@rommert14

Toch zijn ze hier in de buurt aardig verkocht aan veehouders die JCB shoveltjes. Voor klusjes op en rond de boerderij zijn ze ook wel geschikt. Maar meer ook niet.
+1
Kramer U800
Nederlands 😎👍👍 Hoor er heel veel positieven reacties over. Zijn heel degelijk zwaar gebouwd.
+1
Fast Eddy
@Kramer U800

Ik weet niet hoe Nederlands hij is. Ik heb eens gehoord dat het frame in China wordt gelast. Maar ik weet niet of dat echt zo is. Verder wel een goed machientje. Maar ik vind de Knikmops nog altijd veel degelijker gebouwd.
Kramer U800
@Fast Eddy Hij word toch echt in Noord-Brabant gemaakt zeggen ze. Maar dat kan ook dat hij daar geassembleerd word. Dat weet ik niet. Is hier een verhuurder in de buurt met bijna 100 machines en die zegt dat zijn klanten alleen nog maar Giant willen als ze tussen een Schäffer en Giant kunnen kiezen. Vooral de jongeren mensen. En ze houden zich heel goed in de verhuur. Knikmops heeft hij geloof ik niet.
Fast Eddy
@Kramer U800

Die shovel die wij gekocht hebben komt ook uit de verhuur. De dealer waar we hem vandaan hebben koopt ze meestal per 4 op.
Kramer U800
@Fast Eddy Oké, hij ziet er optisch nog mooi uit. De meeste gooien er brede banden onder vanaf fabriek als deze naar de verhuur gaat, tegen het omdonderen.
+1
Fast Eddy
@Kramer U800

Alles wat grijs is moet overgespoten worden. Er zitten allemaal krassen op. Als ze hem bij de dealer in goede staat hadden gebracht kwam er ongeveer €5000,- bij. De banden zijn zo goed als nieuw.
+1
MaartenMandemaker
@Fast Eddy Volgens mij laat hij de frames is Polen lassen. Maar goed, dat kunnen ze daar ook prima 🙂
Kramer U800
@MaartenMandemaker Precies, als het maar goed gedaan is. Of je hem hier last of over de grens maakt niks uit, als het maar goed gebeurd is. Weet niet of je gecertificeerd zou moeten zijn daarvoor.
rubencasecs
Ik hoor hier juist dat een Weidemann veel soepeler te bedienen is dan een Giant.
ronald-deutz-fahr
@rubencasecs volgensmij is weidemann de grootste concurrent van giant. De rest is toch een stukkie minder als ik het zo wat lees. Zelf weinig ervaring mee overigens, rijd weleens op een schaffer. Vind het een groot nadeel dat die geen vlakke vloer heeft
+1
bartjuh
Ik heb zelf een schäffer. Rijd af en toe met een Giant maar vind mijn schäffer veel soepeler rijden. Bij Giant moet je altijd half gas voor hij begint te rijden
andre-huizingh
@bartjuh Dat is mijn ervaring ook, dat de Giants aardig stug zijn in het rijden
Fast Eddy
@bartjuh

Dat je half gas moet geven om te rijden klopt. Maar ik denk dat het aan te passen is. Bij Knikmops kan dat namelijk wel.
ronald-deutz-fahr
@bartjuh dat is aan te passen. Schaffer waar ik weleens op rijd begin eerst ook pas bij halfgas te rijden, nu moet je hem in de vrij zetten als je afstapt, als het iets afloopt zou die gaan rijden.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Giant V452T ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!