Foto van een Deutz D7506, een maand geleden een beetje groot onderhoud gedaan. ingaande as van de bak gerepareerd en de onderkant van de motor gereviseerd. En hier zit de ingaande as weer terug in de

Deutz D7506

44 foto's van @InsaneNL

InsaneNL
Foto van een Deutz D7506, een maand geleden een beetje groot onderhoud gedaan. ingaande as van de bak gerepareerd en de onderkant van de motor gereviseerd. En hier zit de ingaande as weer terug in de bak en de aangepaste holleas zit er weer opgeschoven.

Reacties

Corne S
Waar zit dat gelaste stukje nu? Aan de kant van de koppeling? En is dit een zf-bak die ook in de 46 serie van International zit?
InsaneNL
@Corne S Dit zijn inderdaad dezelfde serie bakken als in de 46 serie. de makkelijste manier om het uit te leggen: motor>koppeling>holleas>ingaandeas>bak. De splines waarme de holleas op de ingaandeas zit verslijt en hier heb ik dus nieuwe stukken op gezet. Dit is het dikke stuk kort voor de bak, dit zit normaal in het kopelingshuis de koppeling zit op de splines helemaal vooraan op de foto. De kop met binnenspline word van de holle as afgezaagd en daar word de binnenvertanding van een cardanas weer tegenaan gelast, vervolgens worden de buitensplines van de ingaadeas afgedraaid/geslepen en worden de buitensplines van een cardanas daar overheen geperst en vastgelast.
Corne S
@InsaneNL

Ah oke. Ik denk dat ik hem begrijp. De dunne as is van de aftakas, maar die stopt voordat die as met tandwiel en beginnen. Je hebt dus zowel de holle as aangepakt as de as waar de holle as overheen schuift.

Werden die assen ook wel eens aan elkaar gelast als snelle oplossing?
InsaneNL
@Corne S ja klopt, de dunne as is voor de aftakas. op deze foto zie je de as van de aftakas zonder de ingaande as. De ingaande as schuift hier overheen en over de splines van de aftakasas gaat een koppelmof waar de tussenas naar de aftakas koppeling ook ingeschoven word. deze koppelmof zit opgesloten binnenin de holleas en de ingaande as voor het rijgedeelte.

kan best zijn dat ze ook wel eens vastgelast zijn, maar dat weet ik niet zeker.

(klik om te vergroten)

De as voor de aftakas. hierop zit een koppelmof waar de tussenas vanaf de aftakas koppeling ook in schuift, binnen in in het midden van die mof zit een segering om te zorgen dat de mof niet kan verschuifen. De koppelmof zit zeg maar binnenin de ingaande as van het rijgedeelte ter hoogte van die splines en word opgesloten door de holleas.
InsaneNL
@Corne S Heb je een 46er met hetzelfde probleem?
dx11
Quote Reactie van @Corne S:
Werden die assen ook wel eens aan elkaar gelast als snelle oplossing?

Helaas gebeurt dat ook wel eens ja 😞

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D7506 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!