Foto van een Deutz D7506, een maand geleden een beetje groot onderhoud gedaan. ingaande as van de bak gerepareerd en de onderkant van de motor gereviseerd. Dit is de ingaande as van de bak met zijn nieuwe gebit erop gemaakt. orginele tanden zijn er af geslepen in de draaibank en vervolgens zijn de splines van een vrachtwagen cardanas uitgedraaid, erop geperst en vast gelast.

Deutz D7506

Foto van een Deutz D7506, een maand geleden een beetje groot onderhoud gedaan. ingaande as van de bak gerepareerd en de onderkant van de motor gereviseerd. Dit is de ingaande as van de bak met zijn nieuwe gebit erop gemaakt. orginele tanden zijn er af geslepen in de draaibank en vervolgens zijn de splines van een vrachtwagen cardanas uitgedraaid, erop geperst en vast gelast.

Reacties

InsaneNL
@dx11 Reparatie van de ingaande as is mooi gelukt al zeg ik het zelf, bedankt voor de tips en info!!!
+1
wim-same
@InsaneNL Ik hoop dat dit zuiver loopt. Ik heb ook wel eens zoiets gedaan, en dat rijd nog steeds.
+1
InsaneNL
@wim-same geen enkel probleem, nadat die weer in elkaar zat heb ik er gelijk een half uur mee naar huis gereden. Enorme verbetering, zoals de vertanding was klapte de bak verschrikkelijk als je gas gaf, of los liet, of de koppeling gebruikte... nu niks meer, alleen in de vrij zit er een hele lichte trilling in, maar dat was er ook met de oude versleten splines.
+1
wim-same
@InsaneNL trilling kan ook komen door ander factoren hoor. Soms gewoon het motor toerental.
+1
wim-same
@InsaneNL De trilling in de vrij hebben veel tractoren en vrachtwagens. Dit komt ook vaak omdat er in de vrij geen weerstand is en ingeschakeld in een versnelling , ook al is de koppeling ingetrapt, wel.
+1
InsaneNL
@wim-same ik maak me er ook niet druk om, als het echt niet goed was, was de bak al wel vast gelopen. helemaal op het uiteste eind van de holleas waar de koppeling zit dus, zwabbert die heel iets, mischien een milimeter op een halve meter van de bak en er zit nog een nylon laagje in de splines wat nog in moet slijten.
+1
Kramer U800
Mooi gedaan, chapeau.
+1
mf-6265
Mooie oplossing. Dit zijn de leukste werken aan een restoratie project.
+1
InsaneNL
@mf-6265 zeker, vooral als je weet hoeveel je uitspaart op deze manier, nieuw orgineel setje gaat over de 2000, imitatie dacht rond de 1500, en laten maken is ook niet goedkoop. Dit heeft 100 aan matriaal gekost en een dagje werk.
+3
dx11
Ziet er goed uit! Fijn dat ik weer iemand heb kunnen helen en dat het zo wordt opgepakt. Super
+1
InsaneNL
@dx11 De fotos en info die je gestuurd hebt was echt super. Rond kerst en nieuwjaar had ik twee weken tijd en in die tijd moest het ook klaar, en hoe meer je dan van tevoren al weet hoe beter. En dit ging echt perfect zo, geen verrassingen tegengekomen.

(klik om te vergroten)

Dit is hoe de splines waren, klapperde flink met rijden. Trekker rijd nu echt 10x beter.
+1
Sanderford
Ik heb t ook zo opgelost bij mijn 1246 werkt perfect. netjes gedaan!
CaseCS130
Mooie oplossing zo!
twand2505
Wat voor as heb je gebruikt? en heb je daar toevallig nog een stuk van?
InsaneNL
@twand2505 cardan as van een of andere daf, heb er nog wel een stuk van liggen, genoeg om hetzelfde nog een keer mee te doen.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D7506 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!