Foto van een Ford 8340, laatste loodjes wegen het zwaarst. Bijna klaar maar toch nog een beste lijst met ditjes en datjes.

Ford 8340

Foto van een Ford 8340, laatste loodjes wegen het zwaarst. Bijna klaar maar toch nog een beste lijst met ditjes en datjes.

Reacties

+2
new holland koen
Prachtig!!
Zo mag onze 7840 er ook wel uit zien😜
+1
a3vandiejen
Wat is hij mooi, prachtig.
+1
Lanz D2816
Donders mooi geworden Joey!!
+2
Wat een plaatje
+1
Martinsame
Prachtig
vir-hend
Is dit nou de laatste echte ford ?
Fordje4600
@vir-hend ja is ook in augustus 1993 gekomen
new holland koen
@Fordje4600 Is dit er nog een zondet dat knopje op de vooruit-achteruit pook dan?
Ik dacht altijd dat die minder goed waren dan die dat wel hadden maar als deze al 20.000 uur heeft zal dat wel meevallen.🤔
+2
Fordje4600
@new holland koen is zonder knop op vooruit achteruit inderdaad. Die knoppen wilden wel eens kapot gaan is mij verteld, maar volgens mij maakt het niks uit aangezien de knop indrukken het zelfde effect heeft als het pedaal intrappen.
Deze 8340 heeft nog nooit een sleutel aan de motor/bak/achterbrug gehad wat betrefd kapotte delen of mechanische storingen. Enkel een paar lekkages en 3 sensoren van de motor en versnellingsbak
new holland koen
@Fordje4600 Die knop is idd niks. Bij onze 7840 is hij los gebroken en zit er nu een gat op de plek waar hij hoort te zitten. Maar de koppeling intrappen is idd net zo makkelijk.
Wat er bij ons allemaal kapot is geweest weet ik niet echt maar dat is nooit veel geweest. Ik kan me nog herinneren dat toen ik een jaar of 4 was we een ts115 te leen hadden omdat hij niet meer stuurde. En een paar jaar later een t6050, maar wat er toen mee was weet ik niet meer. Wel zijn de kabels van de versnellingsbak naar de poken ooit kapot geweest waar ze op de bak zitten geschroefd. Maar dat was een bijzondere ingreep.

Bij aanschaf van de 7740/7840 is altijd tegen mijn vader gezegd dat die met het knopje beter zijn dan zonder maar dat is misschien een fabel dan.
+1
Fordje4600
@new holland koen die kabels willen wel eens kapot gaan, of de hulsjes eromheen scheuren. Deze is nog zonder kabels voor het schakelen
+2
@Fordje4600 @new holland koen de ford 40 serie, NH 40 serie en TS serie zijn allemaal wel van gelijke kwaliteit in principe. De dumpknop op de vooruit achteruit hendel wil wel eens storing geven doordat de kabel van de dumpknop kapot schuurt door het vooruit-achteruit schakelen, maar er zijn ook typen gemaakt zonder de dumpknop en toch met blauw dak (dus ford new holland). Het verschil tussen de ford 40 serie en new holland 40 serie is niet heel groot. Het verschil zit in de vooras (toen het new holland werd is er een FIAT vooras onder gezet) en de bak werkt anders. De new holland 40 serie heeft 4 drukgroepen waardoor het schakelen iets aangenamer verloopt. En bij de new holland wordt de bak inderdaad door 2 kabels aangestuurd die problemen kunnen geven door bijv af te breken/stroef in en uit te schuiven of door uit te rekken waardoor deze opnieuw dient afgesteld te worden. De fiat vooras schijnt slechter te zijn en wordt vaak bij 6/8000 uur gereviseerd maar dat hangt ook van het gebruik af natuurlijk
+1
gudo
@bernard-vant-klooster Mijn ervaring is juist dat de fiat voorassen beter zijn. En voor de rest is het geluk hebben met de 40 serie, onze had bij de 5000 uren al problemen met de bak en vooras was ook niet alles meer, en de olie lekte er aan alle kante uit. Een bekende met een 40 serie heeft er nooit problemen mee gehad na 9000 uren. Maar toch blijf ik het geweldige trekkers vinden. Alleen je moet er geluk mee hebben!
+1
Towaberg
Schitterend👍
+1
ZetorTwente
Netjes Joey!
+1
bert8210
Schitterend
vandewalje
Heel mooi resultaat!

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 8340 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!