Onze 826 met de Dezeure met kleppen met ernaast onze 828 met de oude Groene nu ook gereviseerd en oranje gespoten. Ze hebben gisteren ook de belettering erop geplakt zodat we vanaf maandag met 2 bijna

Fendt 826

711 foto's van @Gavrie Willemsen

Gavrie Willemsen
Onze 826 met de Dezeure met kleppen met ernaast onze 828 met de oude Groene nu ook gereviseerd en oranje gespoten. Ze hebben gisteren ook de belettering erop geplakt zodat we vanaf maandag met 2 bijna dezelfde combi’s kunnen aanrukken bij onze klanten....

Reacties

+5
catfan55
Prachtig @Gavrie Willemsen ! Kun je trots op zijn.

Dat nieuwe groen kijkt toch een stuk frisser vind ik
+2
john deere 7810
@catfan55

eens! staat erg mooi vind ik die nieuwe kleur. Mooie combinatie's geworden zo.
+1
Gavrie Willemsen
@catfan55 ja en de neus van een 826 S4 steekt iets scherper (10 cm ongeveer) naar voren dan van onze oudere 828 SCR. Heb net even met een meetlat vergeleken.
bartjuh
@Gavrie Willemsen heb je nou 2 826 of zoals je hier nu zegt een 826 en 828?
Gavrie Willemsen
@bartjuh nee heb 1 nieuwe 826 met nu al 61 uren op teller en een oudere 828 met 15300 uren op de teller
+1
bartjuh
@Gavrie Willemsen oké.. Omdat in de beschrijving bij foto je het over 2 826 hebt... Dus vandaar de verwarring
+2
Gavrie Willemsen
@bartjuh ik zag het nu pas, goed opgelet het was een typfoutje van mij.... 🙈🙈
+2
catfan55
@Gavrie Willemsen kan het heel iets zien op de foto inderdaad,

Wij hopen een gen 6 930/933 op demo te krijgen dit jaar voor een aantal dagen, kijken hoe dat bevalt in vergelijking met onze 8R’s
cb6520
@catfan55 is een 8 r niet beter te vergelijken met een 10** ipv een 900 serie
catfan55
@cb6520 de 1000 serie begint bij 380pk, onze 8R’s zijn 295 en 320pk, dus dat zou dan een scheve vergelijking zijn toch?
mdoornekamp
@catfan55 als je de Fendt een kans wil geven, zal het wel een 1000 moeten worden. Ik denk dat zo'n Fendt sowieso weinig meerwaarde heeft bij jullie.
Fendt926Driver
@mdoornekamp nou kleineer je fendt wel erg.
Maar laat het maar een vergelijk worden.
En het kan toch ook zijn dat ze al jaren de beste trekker hebben voor hun klussen.
Dat is toch ook een mooie conclusie van een demo.
mdoornekamp
@Fendt926Driver haha. Ja eenvoud is daar wel een beetje het sleutel woord. Volgens mij hebben ze al eerder een 1000 gehad.
+8
catfan55
@mdoornekamp De demo die van de 1050 gehad hebben was niks bijzonders inderdaad, maar dat was ook eigenlijk een demo van niks om meerdere redenen. In de verkeerde tijd van het jaar geprobeerd ('s winters voor de kieper vaste mest rijden)

We willen graag eens een fendt met Deere vergelijken die op elkaar lijken, "appels met appels vergelijken!" dus een 930 vs een 8295R of een 933 vs een 8320R. beide een vario, beide 50km, beide vol geveerd, rondom het zelfde gewicht en hem in het werk gebruik waarvoor ze gemaakt zijn, voor de kieper of mesttank. Als Fendt het voor ons beter kan doen als Deere zijn we dom om bij Deere te blijven toch, We zijn tevreden met onze Deere trekkers, maar eigenlijk veel tevredener met onzer Deere dealer, want die steekt overal met nek en schouders boven uit. Ook verre weg beter als onze Claas dealer. Niet dat die slecht is, absoluut niet! maar in vergelijking met Deere een merkbaar verschil.

Je kunt altijd wel roepen dat het merk wat je hebt de aller aller beste is maar als je zo'n gigantisch bord voor je kop hebt dat je nooit wat anders wil proberen of bij de gedachte er van je al duizelig en misselijk wordt, dan ben je verkeerd bezig in mijn ogen! We willen het heel graag proberen. We hebben alle kleurtjes hier wel gehad of het nu in eigendom was of voor een demo op een 900 serie Fendt na. 2 jaar terug een 724 op demo gehad en ik vond het een bijzonder fijne trekker, hele soepele transmissie en dan merk je dat het duidelijk geavanceerder is al Deere. Maar dat is weer appel met peren vergelijken. Want het was gewoon een veel te kleine trekker voor ons. Toen ook gezegd breng maar een 930/933/936 te proberen dan kunnen we praten, maar tot op heden nog niks gezien.

Onze Morris zaaimachines komen bij de AGCO dealer vandaan. Dus we hebben een klein beetje ervaring met de dealer op gebied van onderdelen, onderhoud, vertegenwoordigers enz. en die ervaring overtuigt ons er nog niet gelijk van om een Fendt te kopen puur vanwege het dealer aspect.
+2
mdoornekamp
@catfan55 ok. Ja proberen kan natuurlijk altijd. Comfort van Fendt is wel heel hoog. En afwerking ook. Zit wel erg veel elektronica op. Dat geeft ook bij Fendt toch wel wat extra storingen de laatste jaren.

Wel mooi dat jullie dealer zo goed bevalt. Dat gaat hier met John Deere nog niet altijd helemaal goed. En de prijzen van de werkplaats zijn hard gestegen de laatste jaren. Dat ik John Deere rijdt is meer om het merk zelf dan om de dealer. Ik loop daar ook alleen met de trekkers. De meeste machines komen bij andere dealers vandaan.
NH-Ford
@mdoornekamp Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat voor werkplaatstarief ze rekenen?
jasper-santing0
@NH-Ford Bijna 100 euro inclusief btw dacht ik🙈😅
NH-Ford
@jasper-santing0 Dat vindt ik echt fors. Is dat voor alle werkzaamheden en monteurs?
jasper-santing0
@NH-Ford Denk ik wel, maar we komen er niet dus durf ik niet te zeggen.
+1
mdoornekamp
@jasper-santing0 @NH-Ford ja 75 a 80 euro ex btw. Maar ze zetten tegenwoordig een vast bedrag voor werkloon op de factuur. Dus uurtarief is niet direct zichtbaar.
+1
Fendt926Driver
@mdoornekamp dat valt dan bij dure Fendt trekkers nog wel mee.
mijn dealer rekent 47.50 per uur
mdoornekamp
@Fendt926Driver is dat een grote merk dealer dan? Of garage int dorp
Fendt926Driver
@mdoornekamp dat is in de buurt de grootste Fendt dealer
jasper-santing0
@mdoornekamp Heeft oficeel dealerschap net opgezocht, had ik niet gedacht trouwens.
+1
Fendt926Driver
@jasper-santing0 kon ook nog wel eens 15 nieuwe trekkers per jaar verkopen denk ik zo.
is al jaar en dag officieel Fendt dealer
jasper-santing0
@Fendt926Driver ik ken ze verder niet dus kan best 👍
NH-Ford
@mdoornekamp weet je ook of er dan ook nog aparte bedragen gerekend wordt voor bijv. uitlezen, calibreren of programmeren? Of rekenen ze zulk apparatuur bij uurtarief in?
mdoornekamp
@NH-Ford nee apparatuur is extra. Dus ze sparen me niet. Gewoon uitwringen die klanten
NH-Ford
@mdoornekamp Hoor het wel eens vaker, sta soms beetje versteld van.
Werk zelf bij een wat kleinere A-dealer (ander merk), we proberen altijd transparant en eerlijk te zijn. Net als uren betreft.
jasper-santing0
+1
NH-Ford
@NH-Ford dat doen ze lang niet allemaal
+1
Gavrie Willemsen
@mdoornekamp bij ons zetten ze ook steeds een vast bedrag op de factuur. Je hebt zowie zo geen controle van hoe lang ze aan een trekker bezig zijn en zeker niet als ze stukken moeten bestellen en er in stukken en brokken aan gewerkt wordt.
Fendttrisixfan
@Gavrie Willemsen word vaak gedaan voor als, e ooit controle krijgen, dan kunnen werkuren/overuren niet achterhaald worden
NH-Ford
@Fendttrisixfan Is wel heel radicaal gesproken.
Zit nogal verschil in hoe bedrijven het noteren op factuur. Maar vaak is een overzicht met werkelijke uren en door wie en wanneer wel te geven. Maar doen sommigen niet (niet ongevraagd)
Fendt926Driver
@Fendttrisixfan maar het is mijn probleem toch niet dat zij die controles willen omzeilen?

ik betaal wat ze moeten hebben maar dan wel gespecificeerd op de rekening
Fendt926Driver
@Gavrie Willemsen hier staat de naam van de monteur erbij en de gewerkte uren. en alle andere dingen ook gespecificeerd.
anders ga ik er ook niet mee accoord
+1
mdoornekamp
@Gavrie Willemsen ik werk ook liever met free lance monteurs die bij mij thuis komen. Veel meer controle, goedkoper en vaak ook nog beter en gemotiveerder.
+2
Gavrie Willemsen
@mdoornekamp 80 % wordt bij mij hersteld/onderhouden door 1 en dezelfde ZZP’er monteur. Hij kent mijn machinepark zo het beste en kan dikwijls problemen gewoon via de telefoon verhelpen....
Ties6210
@jasper-santing0 ik heb er hier ook verschillende rekeningen voor bij zien komen waar je echt duizelig van word wat ze daar voor rekenen maar je kunt niet anders dan het te laten maken want je heb hem toch nodig
+2
@catfan55 goede duidelijke, overtuigende uitleg.
Er wordt hier duidelijk niet over een nacht ijs gegaan bij de aankoop en zeker niet de verkooppraatjes!
+1
Fendtpower312
Super netjes zo!!!!👌🏻👍🏻😀
+2
RVM
Leistung statt Vario, jaja
Gavrie Willemsen
@RVM ander gewicht is in de maak bij VL Frontweights
RVM
@Gavrie Willemsen VL heeft nog goed aan de weg getimmerd zo te zien, heeft jaren terug nog eens een Fendt basisgewicht van me gekocht
+1
Nu nog de 916 ernaast en het is een mooi rijtje techniek!
Gavrie Willemsen
@Fendt 106 S Christoph ja de 916 is nog in opbouw dus die rijdt pas ergens eind volgende week 😕
T60401
@Gavrie Willemsen Heb je de 818 nog. Dacht eerst dat de 900 er achter stond.
Gavrie Willemsen
@T60401 ja hoor die gaat voorlopig nog niet weg. Die rijdt nog alle dagen. Volgende week moet hij weeral 5 dagen maken van minstens 11 uur...
+1
@Gavrie Willemsen laat de uurtjes maar aantikken. Hij doet het niet slecht als "kleintje".
a3vandiejen
Prachtig materiaal.
Kramer U800
Prachtig machinepark! Lijken wel een eeneiige tweelingen samen, alleen de eene is meer getint 😜 Heeft de nieuwe doorlopende assen omdat deze ook in Amerika geleverd word door Agco?
Fendttrisixfan
@Kramer U800 steekassen zijn al meer dan 15jaar optie
Kramer U800
@Fendttrisixfan Oké dat wist ik niet
930triplemaaier
@Fendttrisixfan dat is begonnen toen agco fendt overgenomen had. De eerste 926 die in 1997 in canada verkocht werd had bij mijn weten al steekassen. Van de 900 gen2 weet ik zeker dat hierop al steekassen leverbaar waren.
Fendttrisixfan
@930triplemaaier gen 2 wist ik ook, maar gen 1 twijfel ik ook, nooit gezien in ieder geval, evenals 800fav ook nooit met steekassen gezien
930triplemaaier
@Fendttrisixfan 800 favorit is idd nooit geleverd geweest met steekassen omdat deze nooit nieuw in amerika verkocht is geweest
Gavrie Willemsen
@Kramer U800 ik heb dat besteld omdat 1 van onze jongens erop wees... ik vond het wel mooi...
Fendttrisixfan
@Gavrie Willemsen is ook veeeeel minder werk als er ooit een steekas keerring lekt
Gavrie Willemsen
@Fendttrisixfan ja hebben we bij de vorige wel is gehad. Ik was toen aan werkuren letterlijk evenveel kwijt dan dat de optie per kant kost..... Trouwens had ik eigenlijk nog eens niet aan gedacht maar je hebt inderdaad gelijk.....
Kramer U800
@Fendttrisixfan Dat is inderdaad ook nog eens zo, goede keuze @Gavrie Willemsen
+1
mdoornekamp
@Fendttrisixfan bij john deere betaal je 750 euro extra voor steek assen. Maar als je met spoor breedte anders wil dan staandaard, ben je vaak al meer geld kwijt met wisselen van velgen. En krijg je vaak ook nog slechtere velgen uit de handel. De jd velgen zijn wel goed en goed gelakt.
verwijderd
Fendt926Driver
@jasper-santing0 ja ook officiele merkdealer
Erg mooie combinaties Gavrie! Doe trekkers doen het ook makkelijk zeker? Bij de loonwerker waar ik vroeger gewerkt heb hadden we er een John deere 7810 en 7920 voor de 3 asser Veenhuis dumpers staan. De 7810 was iets opgedraaid tot 215 pk ongeveer
Gavrie Willemsen
@MaartenMandemaker ja 260 en 280 pk is ruim voldoende, het belangrijkste aan “sterke” trekkers vind ik de bouw van de aandrijflijn......

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 826 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!