Foto van de tellerklok van de legergroene International 743 XL. Foto is geplaatst door A.H.S. op 23-02-2020 om 10:13:08, met 34 reacties.

International 743 XL

328 foto's van @A.H.S.

A.H.S.
Foto van de tellerklok van de legergroene International 743 XL

Reacties

+3
Gavrie Willemsen
Alle jom, das ne “demo” aan de teller te zien.... 😅
A.H.S.
@Gavrie Willemsen geleverd in 1982 😄
Gavrie Willemsen
@A.H.S. staat te koop? Wat gaat zoiets nog?
+1
Gavrie Willemsen
@jasper-santing0 nou ziet er nu niet zo super uit als die ene foto op TF
wilko-hoogeveen
@Gavrie Willemsen dit is een andere die daar te koop staat, staat ook dat die 1700 uur heeft. Met een gereviseerde motor omdat de motor vast zat door het te lang stil staan
A.H.S.
@Gavrie Willemsen Er staat op het afstotingcomplex Almelo ook materieel jaren buiten, voor onderdelen dat ziet er ongeveer zo uit als deze,verweerd,algengroe,groeien de bramen en struiken doorheen .
Daarvan missen sommige ook ramen ed.
A.H.S.
@Gavrie Willemsen
nimh-beeldbank.defensie.nl/foto-s/detail/…
Ze 'gebruiken' hem bij het afstotingcomplex van defensie, maar kan ook wezen dat ze hem bewaren om als display gebruiken voor militaire evenementen of musea.
SJB533
Quote Reactie van @A.H.S.:
1982

Nooit! Minimaal 1983, maar ik geloof zelfs 1984
A.H.S.
@SJB533 Had mijn info hier af gehaald:
ihace.de/01_schlepper/01_Sondermodelle/…
Hierdoor kom ik aan 1982,maar dat klopt dus niet? :-s
SJB533
@A.H.S. Sens-O-Draulic 😉
new holland koen
Dit is niet normaal...😳
Schluterfan
Ik snap Defentie toch niet. Er word zoveeeeeel legervoertuigen aangekocht waar er nauwelijks km's of uren op komen. Kunnen ze daar eens niet op bezuinigen of dat geld voor andere doeleinden gebruiken. In de VS vliegt het leger met vrachtvliegtuigen die samen per jaar zo'n 4000 vluchten doen en die dingen moeten 100jaar meegaan. En dan kopen ze aan deze kant van de plas 16 trekkers waarvan waarschijnlijk meer dan de helft de 1000u niet heeft gemaakt in bijna 40j tijd... prijsverschil met zon vliegtuig en een trekker is natuurlijk niet te vergelijken. Maar denk dat het dan toch beter loont om te investeren in de dingen die echt nodig zijn. Kan mij voorstellen dat er in der tijd wel andere oplossingen waren zodat ze geen 16 trekkers moesten kopen voor och god 800u te maken op 40jaar.
Huuuuub
@Schluterfan denk je niet dat er in geval van oorlog, of zelfs noodsituaties zoals overstromingen materiaal voorhanden moet zijn?
Of wil je dan met 3 tractors aan komen zetten met 8000 uur erop?

Het leger moet gewoon voldoende en goed materiaal hebben.
+2
Schluterfan
@Huuuuub

Spul dat 8000u heeft gelopen in 40j kan in vele gevallen in betere staat zijn dan iets met 700u... Kan mij voorstellen als ze nu zo ineens plots die Inter nodig hadden, en hem wouden starten dat het niets was. Naar materiaal dat niet gebruikt word, word overigens ook niet omgekeken. Staat overigens bij bij die ene dat ze de motor hebben moeten reviseren omdat ie zo weinig gelopen had en de boel vast zat. Welke winst boek je daarmee als je hem dringend nodig hebt?

Defentie mag van mij materiaal kopen om na zoveel uur dan jaren stof te laten vergaren in een of andere hangaar, maar kan mij voorstellen dat het met een paar aantallen minder ook wel kan.

Trouwens in de eerste en denk ook wel 2de wereld oorlog had het leger ook zoveel materiaal niet dan wat ze nu hebben, en gingen het toen ook overal halen waar ze het konden vinden. Als het toen kon, zal het nu ook nog wel kunnen.
SJB533
Quote Reactie van @Schluterfan:
Naar materiaal dat niet gebruikt word, word overigens ook niet omgekeken

Niet helemaal waar 😉 Materieel van defensie krijgt vaker nieuwe olie en banden, dan burgervoertuigen 🙈
Schluterfan
@SJB533

Dat zal bij die Inter dan toch niet geweest zijn, want dan hoefde een revisie ook niet lijkt mij.
SJB533
@Schluterfan
Ik ken het verhaal niet, weet dus ook niet, wat er mankeerde
Gavrie Willemsen
@Schluterfan verstandig opgemerkt....
Schluterfan
@Gavrie Willemsen

Kan mij voorstellen Gavrie, als er in jou buurt een wolkbreuk is, en jij word gebelt van het leger of de gemeente of wat dan ook uit, om met de vrachtwagen of de Dezeures te helpen zandzakjes voeren om water tegen te houden, dat jij dat ook zou doen.
Gavrie Willemsen
@Schluterfan ja uiteraard alles voor het vaderland hè 😅
Schluterfan
@Gavrie Willemsen

Factuur kan je altijd sturen naar Brussel, je weet nooit dat ze het betalen 😂
roscho
@Schluterfan Alternatief is om in noodgevallen vrachtauto's en trekkers te vorderen bij boeren en bedrijven. Maar daar zit ook niet iedereen op te wachten.
Gavrie Willemsen
@roscho ik denk wanneer er echt een ramp gebeurd dat er niemand iets mee inzit dat ze spullen opvorderen...
+3
roscho
@Gavrie Willemsen Ik denk dat iedereen dan hoopt dat de spullen van een ander eerst gevorderd zullen worden.
A.H.S.
Wees blij dat defensie ze niet nodig gehad heeft,en als ze kapot geschoten worden is het misschien handig er wat op voorraad te hebben 😉
+1
Krispax
@A.H.S. en zo zien wij ook nog eens materiaal van meer dan 30 jaar in nieuwstaat.
roscho
Quote Reactie van @Krispax:
materiaal van meer dan 30 jaar in nieuwstaat.

Da's maar de vraag. Als die dingen 20 jaar stil hebben gestaan, zijn ze vast niet meer in nieuwstaat.
A.H.S.
@roscho misschien hebben ze er elk jaar wel een rondje of 2 mee gereden 😉
roscho
@A.H.S. In dat geval is het geen probleem. Vaak blijven ze ergens in een hoek staan en bekommert zich niemand erom.
Zo ben ik eens wezen kijken naar een JD kraan die ergens als reserve 15 jaar had gestaan. Hoewel nog amper gelopen, pufte en steunde de motor en waren alle cilinders aangeroest. Hij kostte weinig geld, maar we hebben hem maar laten staan.
Krispax
@roscho als alleen de motor een revisie moet en de rest weinig uren dan kom je wel niet meer voor verassingen te staan.
Gavrie Willemsen
@Krispax nee maar met zulke trekker gaat ook niemand nog volop aan de bak hè, hoogstens 500 uur per jaar
roscho
@Gavrie Willemsen 't Is toch een leuk trekkertje voor klein werk. Schuddertje erachter en gaan.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 743 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!