Foto van een John Deere 9510R, de sterkste trekker met 600Pk op het bedrijf. Niet 100% fabriek-af, is een andere chip in gezet (Of laptop aangepast). Het loonbedrijf is de kracht van de trekker nodig om de grondbewerking en zaaimachines te kunnen trekken in het voorjaar.

De rest van het jaar is de trekker alleen voor op de bult nodig, hier ben je geen Pk's nodig.. deze trekker kan op elk moment zijn 8 wielen laten slippen op de bult als deze aan het op drukken is. Wat bij de andere trekkers er voor zorgt dat ze juist stil zijn te krijgen, gaat deze door naar China. Er zit dus daadwerkelijk verschil in opvoeren of niet.

Qua opdrukken en aanrijd vermogen deed deze toch net onder aan de JohnDeere 9520R, waarschijnlijk door de gewichtsverhouding. De nieuwe JD trekkers hebben een diesel tank van 1500liter recht boven de  achteras in plaats van net achter de voor as.

Dit zorgde voor meer druk vermogen en ook meer controle boven op de bult, vooral als er bij de kanten langs gereden werd. Voorwielen zakken minder snel weg en als de voorwielen grip verliezen kunnen de achter wielen je nog redden bij de JD9520R

Deze foto is op een ''kleine'' drive over bult van 4000ton gerst. Hier stonden de JD9520R en JD510R samen de boel vlak te houden.

John Deere 9510R

241 foto's van @JohnDeere5720

Foto van een John Deere 9510R, de sterkste trekker met 600Pk op het bedrijf. Niet 100% fabriek-af, is een andere chip in gezet (Of laptop aangepast). Het loonbedrijf is de kracht van de trekker nodig om de grondbewerking en zaaimachines te kunnen trekken in het voorjaar.

De rest van het jaar is de trekker alleen voor op de bult nodig, hier ben je geen Pk's nodig.. deze trekker kan op elk moment zijn 8 wielen laten slippen op de bult als deze aan het op drukken is. Wat bij de andere trekkers er voor zorgt dat ze juist stil zijn te krijgen, gaat deze door naar China. Er zit dus daadwerkelijk verschil in opvoeren of niet.

Qua opdrukken en aanrijd vermogen deed deze toch net onder aan de JohnDeere 9520R, waarschijnlijk door de gewichtsverhouding. De nieuwe JD trekkers hebben een diesel tank van 1500liter recht boven de achteras in plaats van net achter de voor as.

Dit zorgde voor meer druk vermogen en ook meer controle boven op de bult, vooral als er bij de kanten langs gereden werd. Voorwielen zakken minder snel weg en als de voorwielen grip verliezen kunnen de achter wielen je nog redden bij de JD9520R

Deze foto is op een ''kleine'' drive over bult van 4000ton gerst. Hier stonden de JD9520R en JD510R samen de boel vlak te houden.

Reacties

+1
catfan55
Qua gewichts verdeling zit deze eigenlijk best dicht bij de 9520R door het pakket gewichten tussen de achter spatborden. Beide zitten tussen de 60 - 40 en 55 - 45%. De 9520R is iets zwaarder in de kont maar het is niet heel veel. Het grootste verschil zit hem in de banden qua druk kracht. De Goodyear LSW banden op de 9520R doen wonderen voor die trekker tegen over deze middeleeuwse stugge firestone banden. De 9520R gaat daarom de bredere zaaimachine ook trekken dit voorjaar ondanks dat de 9510R (aanzienlijk) meer vermogen heeft.
Fendt926Driver
@catfan55 mooie aanvulling.
Begrijp hieruit dat @JohnDeere5720 bij jullie op het bedrijf gewerkt heeft?
+1
JohnDeere5720
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Begrijp hieruit dat

Probeer het zo goed mogelijk te onthouden, is dadelijk ook alweer enkele maanden geleden. Gelukkig versterking voor als er iets ontbreekt 😉

Heb tussen door wel eens op de combine, schijven eg, dumper, stront rijden, hakselaar wegbrengen en nog wat dingen gedaan.
Je komt ergens op te zitten en als dat bevalt van beide kanten dan is dat je ''plekje'' een beetje. helemaal als de boel vol gas draait en alles van het land moet, zoals Catfan55 zegt.

Op de bult zitten is goed werk, radio aan, temperatuur op 21graden en voetjes omhoog
+1
Fendt926Driver
@JohnDeere5720 toch mooi dat je tussendoor nog even andere dingen mag doen.
Vindt zelf verschillende dingen doen ook leuk.
Hier mochten alle stagelopers ook altijd even op de hakselaar rijden.
En als het paste ook echt hakselen.
fendt308-driver
@catfan55 de wielen zijn zeker niet uitwisselbaar? Wel jammer dat je net de pks moet missen bij de klus waar ze voor zijn gekomen
+1
catfan55
@fendt308-driver zijn op zich wel uit wisselbaar maar denk niet dat we dat gaan doen 😅
catfan55
Ja zeker! Gerben heeft voor ons gewerkt afgelopen zomer, samen nog 7 andere Nederlanders. Z’n broer heeft in 2015 ook voor ons gewerkt. Potje bier met ze drinken zijn ze niet zo geschikt voor maar op de kuil maken ze een hoop goed 😂 😂
Fendt926Driver
Quote Reactie van @catfan55:
Potje bier met ze drinken zijn ze niet zo geschikt voor

Ha ha.
Laat me raden.
Ze hebben je onder de tafel gedronken..

Mooi dat dat zo gaat.
Mag iedereen alles nog zo n beetje proberen op het werk of zit je 6 maand vast op de combinatie die in het begin is toegewezen
+1
catfan55
@Fendt926Driver Ja en nee.. er wordt her en der wel wat gewisseld maar over het algemeen heeft iedereen wel iets van een vaste machine, in ieder geval voor een bepaald tijdsbestek. Tenzij iemand niet geschikt blijkt voor bepaalde werkzaamheden natuurlijk.

Dit komt de kwaliteit van het werk, en het onderhoud ten goede. Daar komt bij dat iemand ook goed wordt in iets doen als ze dit langer doen (zoals Gerben op de kuil bijvoorbeeld) en daarom laten we hem dat graag doen. Wij hebben ook geen tijd om 7 man iedere week iets nieuws te leren, dit kost tijd & beïnvloed de kwaliteit van het werk. Wij hebben 3.5 maand / jaar te hakselen en als het go-time is moet het ook gebeuren.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 9510R ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!