Foto van een John Deere 9360R naast een oude verbannen spoorbrug in Saskatchewan. Als er zulke mooie plekken voorbij komen tijdens werk dan moet er uiteraard een korte eet/plas/toeristische pauze ingelast worden. 

Voor de geïnteresseerden naar de brug Google: ''Meskanaw Railway Trestle''
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=Meskanaw+Railway+Trestle

De brug is van 1929, 15meter hoog en 431meter lang. 
De pilaren die de grond ingaan zijn ook nog eens 30 diep om het gewicht te kunnen dragen van de 4 keer per dag dat er een trein over heen reed, 2 vracht treinen met voornamelijk landbouw producten en 2 passagiers treinen. 

Van de zaak nabij Hague richting Star city was een rit van 181km, met andere woorden goed 5uur rijden met de kniktrekker. Dit zijn ongeveer wel de langste afstanden die nog gereden worden met de kniktrekker zonder op een dieplader geplaatst te worden. Afhankelijk welke machines/jongens op dat moment beschikbaar zijn en waar ze heen moeten. 

Deze afstanden zijn opzicht goed te doen als je er eenmaal aan gewent bent. Radio aan en comfortabel zitten. Het loonbedrijf heeft de meeste klanten binnen een straal van 100km elke kant op ongeveer (Cirkel van 200Km) Met de uitzonderingen die daar het dubbele over heen gaan. De meest verre klant afgelopen jaar was 310km van het bedrijf af. 

Als de crew zo'n eind van huis is wordt er vaak/altijd overnacht in een Motel, om reistijden te beperken. Zondags wel thuis, voor boodschappen en iedereen even weer zien.

John Deere 9360R

241 foto's van @JohnDeere5720

Foto van een John Deere 9360R naast een oude verbannen spoorbrug in Saskatchewan. Als er zulke mooie plekken voorbij komen tijdens werk dan moet er uiteraard een korte eet/plas/toeristische pauze ingelast worden.

Voor de geïnteresseerden naar de brug Google: ''Meskanaw Railway Trestle''
google.com/search/…

De brug is van 1929, 15meter hoog en 431meter lang.
De pilaren die de grond ingaan zijn ook nog eens 30 diep om het gewicht te kunnen dragen van de 4 keer per dag dat er een trein over heen reed, 2 vracht treinen met voornamelijk landbouw producten en 2 passagiers treinen.

Van de zaak nabij Hague richting Star city was een rit van 181km, met andere woorden goed 5uur rijden met de kniktrekker. Dit zijn ongeveer wel de langste afstanden die nog gereden worden met de kniktrekker zonder op een dieplader geplaatst te worden. Afhankelijk welke machines/jongens op dat moment beschikbaar zijn en waar ze heen moeten.

Deze afstanden zijn opzicht goed te doen als je er eenmaal aan gewent bent. Radio aan en comfortabel zitten. Het loonbedrijf heeft de meeste klanten binnen een straal van 100km elke kant op ongeveer (Cirkel van 200Km) Met de uitzonderingen die daar het dubbele over heen gaan. De meest verre klant afgelopen jaar was 310km van het bedrijf af.

Als de crew zo'n eind van huis is wordt er vaak/altijd overnacht in een Motel, om reistijden te beperken. Zondags wel thuis, voor boodschappen en iedereen even weer zien.

Reacties

+9
Nick421
Mooie foto’s en verhalen die je de laatste tijd plaatst!
Keep up the good work👍
hermanjohndeere
Die brug zijn wij destijds ook nog langs gereden. Prachtig om te zien
+1
deufi
Mooie foto. Leuk dat de omgeving er zo bij te bekijken is!
noordhof
Mooi, laat maar komen die foto’s 👍
+1
John k
Tjee, haast niet voor te stellen dat je zover moet rijden.......
+1
Fendt926Driver
Mooi dit.
De kniktrekker net naast de brug was ook mooi geweest om de hoogte van de brug in vergelijk met de trekker te zien.
Maar ik geloof ook wel dat die hoog en lang is.
Foto is mooi maar het verhaal erbij zeker net zo mooi...
181 km rijden. Dat doen wij alleen als we naar den haag moeten.
En dan doen wij er 7 uur over.....
+1
JohnDeere5720
@Fendt926Driver Lag een beste plas/moeras onder de brug, zou deze trekker nog in vast komen haha. Voor de zekerheid maar op het asfalt gebleven.

De brug is van 1929, 15meter hoog en 431meter lang.
De pilaren die de grond ingaan zijn ook nog eens 30 diep om het gewicht te kunnen dragen van de 4 keer per dag dat er een trein over heen reed, 2 vracht treinen met voornamelijk landbouw producten en 2 passagiers treinen.

@John k In Ontario is alles ook net wat dichterbij, soms wel makkelijk 😛

@hermanjohndeere Deze brug herken je zo ja, zitten dacht ik wel 5 klanten die kant op. Is de moeite waard om er heen te rijden. Zo weer een week of anderhalf a 2 werk.
MOOI-WARK
Quote Reactie van @JohnDeere5720:
Zo weer een week of anderhalf a 2 werk.

Hoe verbleven jullie daar dan? In hotels/motels? Elke dag heen en weer naar de zaak lijkt me ook te gek.
johndeere6230
Quote Reactie van @MOOI-WARK:
Elke dag heen en weer naar de zaak lijkt me ook te gek.

Dat valt toch wel mee? 1.5 uur rijden heen en 1.5 terug, in Nederland zijn er genoeg die dat ook dagelijks doen en die mogen vaak nog in de file aansluiten ook. En daarbij is het in Canada niet te vergelijken met Nederland qua verkeer, zo lekker rustig
MOOI-WARK
@johndeere6230

Ah zo ja, dan valt het mee. Ik zat nog even met die 5 uur in m'n gedachten en de snelheid van de 9R. Verkeerd gedacht 😬
johndeere6230
@MOOI-WARK

Oohh Haha, nee ik ga er vanuit dat ze met de auto weer terug gaan, maar misschien dat ze op die afstand ook al wel in motels overnachten, daar kunnen @JohnDeere5720 En @catfan55 beter op reageren 😜
+1
hermanjohndeere
@johndeere6230 op die afstand zitten ze vaak in motels. Staat trouwens ook in de tekst bij de foto 🤪
johndeere6230
@hermanjohndeere

Hahah nu je het zegt, overheen gelezen 🤪
+1
JohnDeere5720
Quote Reactie van @johndeere6230:
1.5 uur rijden heen en 1.5 terug

Is op zich te doen, maar 6 dagen x 3uur reistijd is ook 18uur - 2 x 1.5 = 15 uren dat er niet gehakseld kan worden. Wat weer een volle dag van 2000ton product is.

Alles is daar groot en snel, tikt aardig door dan :P:

@MOOI-WARK Het antwoord hier boven.

En voor de ervaring is een Motel ook wel leuk voor een paar keer, is weer eens wat anders.
+1
Maikel MF
Mooie stukjes iedere keer om te zien hoe het aan de andere kant eraan toe gaat. Helemaal met John k eens dat je die afstanden bijna niet kent in ontario

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 9360R ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!