H Vrieling (oudleusen ) × op de foto met een Fendt 820 en duport tank.Luchtdruk wissel op trekker gebouwd.

Fendt 820

982 foto's van @harald vrieling

harald vrieling
H Vrieling (oudleusen ) × op de foto met een Fendt 820 en duport tank.
Luchtdruk wissel op trekker gebouwd.

Reacties

Fendt926Driver
En de compressor en drukvat voorin het frontgewicht gebouwd?
Of op compressor van de trekker
harald vrieling
Alleen compressor.
Hangt vast in Accord bok. Kan er ook wat anders voor.
2.5 minuut pompt compressor um vol
+2
Fendt926Driver
Drukwissel maakt een enorm verschil.
We gaan wel eens rijden met een man of 10 naar de zandkuilen/zandafgravingen in duitsland. Dan moet je ook soms 7 meter omhoog op rood zand.
Maar met 140 pk op 5m omhoog graven en niet verder komen.
Dan de druk laten zakjen van 1.8 naar 0.8 en je tuft zo naar boven.
Later op straat maar 43 kunnen.....
Druk weer naar 2.3 bar en dan weer 47 kunnen.
Heerlijk drukwissel
jehan
@Fendt926Driver je gebruikt het drukwissel systeem toch wel voor mee dingen neem ik aan ?
harald vrieling
@jehan kan .
Fendt926Driver
@jehan eeuuhhmmmm
Nee nog niet echt.
Ja met trekkertrek.
Makkelijk aflaten en op de weg terug al weer oppompen
jehan
@Fendt926Driver als het maar sist
harald vrieling
@Fendt926Driver beetje duur systeem voor TT
Fendt926Driver
@harald vrieling zelf gemaakt.
Niet met automatische kleppen
harald vrieling
@Fendt926Driver automatisch met meet kleppen . Heeft dealer bedacht en al eens toegepast
harald vrieling
@Fendt926Driver 2 wip schakelaar s voor en achteras . En min en max instelling met schroeven draaier te stellen
harald vrieling
@Fendt926Driver zie foto's hier onder
case1155farmer
Wat voor druk heb je nu in de banden dan? Zo op de foto
harald vrieling
@case1155farmer 1 bar . Tank is daar bijna leeg
EA_MF
@harald vrieling komen de banden onder de tank niet tegen elkaar op 1 bar met volle tank? Ik heb ze op 1.6-1.7 bar staan, maar vind ze dan al vrij kort tegen elkaar komen, zeker als de tank net niet vlak staat.
harald vrieling
@EA_MF 1.6 heb ik ook.
Nog geen drukwissel er op
harald vrieling
Druk vooras en achteras

(klik om te vergroten)

Druk vooras en achteras
harald vrieling
Vooras achteras apart .naar Boven oppompen naar beneden aflaat

(klik om te vergroten)

+1
harald vrieling
Compressor hangt is Accord bok .

(klik om te vergroten)

MulderDeutz1
@harald vrieling wordt de olie niet warm?
harald vrieling
@MulderDeutz1 lucht warmer als olie
johndeere6230
@harald vrieling

Zelf gemaakt zo of zo gekocht?
+1
harald vrieling
CaseCS130
Mooi relatief eenvoudig systeem. Nadelen blijven toch een beetje de tijd die nodig is om het systeem weer op druk te krijgen, dat betekent in het land al weer op pompen of op de weg 2,5 minuut langzamer rijden. En het vraagt nog wel wat vermogen om alles weer op druk te helpen. Vredo heeft al eens een volautomatisch systeem ontworpen die constant de druk aanpaste aan het gewicht en rijsnelheid. Maar het is nooit verder dan een prototype gekomen omdat het energieverbruik te hoog was, technisch werkte het wel prima.
+1
harald vrieling
@CaseCS130 kan gewoon vol gas leeg terug rijden.
Maar iets gebruiksaanwijzing klopt
+3
hobbyboer
Quote Reactie van @CaseCS130:
dat betekent in het land al weer op pompen of op de weg 2,5 minuut langzamer rijden.

Heb je met mestrijden totaal geen last van, je gaat dan leeg de weg op.
Kan makkelijk op 1 bar, zou zelfs nog kunnen wachten met oppompen tot je bij de put bent, als je genoeg olieopbrengst hebt voor compressor + snijkast/turbovuller.
+1
harald vrieling
@hobbyboer al bij put ben wel aardig vol. Bij huis kun je gewoon laag druk laten
NH-Ford
Bedien je de compressor met een ventiel, niet via LS?
+1
harald vrieling
@NH-Ford ventiel idd . Leek mij makkelijkste. Aflaat niet nodig oppompen effe An en uit tikken . Als max vol is gaat het via overdruk er uit

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 820 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!