Foto van een Deutz D9006, helaas 3 stappen vooruit en ook 2 achteruit. Ineens geen weerstand meer op het linker rempedaal en allemaal olie uit de trompet. Zitten nieuwe cilinders en voeringen in, moet

Deutz D9006

257 foto's van @MulderDeutz1

MulderDeutz1
Foto van een Deutz D9006, helaas 3 stappen vooruit en ook 2 achteruit. Ineens geen weerstand meer op het linker rempedaal en allemaal olie uit de trompet. Zitten nieuwe cilinders en voeringen in, moet helaas weer uit elkaar...

Reacties

Kramer U800
Scheiße... Dat is balen. Hoop dat het niet te erg is voor je.
+3
MulderDeutz1
@Kramer U800 @wim-same Achje, even halfuurtje balen en dan de schouders er maar weer onder. Een oude trekker met weinig uren is mooi, maar echt alle rubber moet vernieuwd.
wim-same
@MulderDeutz1 Ik weet er alles van, en als je denkt alles gehad te hebben moet je er eigenlijk eerst een eens tijdje mee werken om te kunnen zien of alles in orde is. en dan pas de trekker klaar maken om te spuiten.
+1
MulderDeutz1
@wim-same Precies, hij zou vorig voorjaar al klaar. Maar wil hem nu echt klaar hebben voor dit jaar. Maar weet nu al een aantal punten voor aankomende winter haha
+1
wim-same
@MulderDeutz1 Bijna alle oude keerringen en rubbers zijn verhard en gaan lekken.
+2
john deere 7810
@wim-same @MulderDeutz1

De ervaring is hier, hoe meer uren een oude trekker gelopen heeft hoe minder ze lekken. En voordat je er met de spuit over gaat heb je hem van voor tot achter uit elkaar gehaald.
wim-same
@john deere 7810 Ja dat klopt, vaak verdrogen en verharden ze ook door stilstaan. Maar ook met oude trekker die veel uren gedraaid hebben...... Als je restaureert, doe het dan maar goed, anders komen de problemen toch later.
+2
john deere 7810
@wim-same

precies. zo werken we hier ook. voor paar jaar terug de mf nog opnieuw in de verf gezet. de enige trekker wat altijd droog was. totdat die de verfspuit had gezien.... gek genoeg laat die nu een paar druppels vallen links en rechts...
+2
Kramer U800
@wim-same Ik had pasgeleden een keerring van een portaalas, die was zo hard als beton, mijn pa zei: Is dat wel een keerring? 😂
+1
wim-same
@Kramer U800 ja klopt, als je er zo een buigt breekt hij gelijk.
Kramer U800
@wim-same Klopt, dat gebeurde ook.
wim-same
Ik ken dat. Soms heb je wel een zoiets, maar dan blijf je bezig. ha ha
+1
john deere 7810
Toch wel mooi dat je het voor je zelf doet en er gewoon even bij kunt weg lopen zolang nodig.... 😛 om er later met gezonde tegenzin weer aan te beginnen.
+1
MulderDeutz1
@john deere 7810 Jij snapt het 👍🏻 Daar is het gelukkig hobby voor.
deutzisthebest
Oei dat klinkt zo bekend.
Heb ik ook gehad met mijn deutz. 2x zelfs, de eerste keer was een velsing in de trommel niet goed en de 2x was na 4 uur werken de remcylinder lek. Bij het erin zetten is de afstelling verkeerd geweest waardoor het plunjertje scheef in de cylinder kwam. Het ijzerslijpsel daarvan is door de rubbers heen...

Die keer had ik ook net de Fritzmeijer beugel helemaal opgebouwd.
+3
MulderDeutz1
Het euvel is bekend, gescheurd rubber in de remcilinder.

(klik om te vergroten)

deutzisthebest
@MulderDeutz1

Is de cylinder nog te redden of is de wand ook beschadigd?
InsaneNL
@MulderDeutz1 nieuwe rubbers kan je goedkoop krijgen, zoeken op abs 3000 en abs 3101 voor de stof rubbers. Cilinders heb je trouwens ook voor +-90
MulderDeutz1
@InsaneNL @deutzisthebest Heb al nieuwe, mechanisatiebedrijf heeft gelukkig nog veel op voorraad. Cilinder is verder nog goed.
InsaneNL
@MulderDeutz1 kijk aan dat is mooi snel
MulderDeutz1
@InsaneNL Vanmiddag weer rijden hoop ik
basia
Dot 4 remvloeistof ? Of andere olie ?
MulderDeutz1
@basia Dot 4 ja
basia
O.K. Ik heb wel eens gezien dat ze er normale of hydrauliek olie deden ; dan krijgen de rubbertjes een keer zo grote maat !
MulderDeutz1
@basia Oke, nog nooit gezien. Dit is gewoon een hydroremsysteem en daar hoort gewoon remolie op
john deere 7810
@MulderDeutz1

dat gaat lang niet altijd op 😉 Bij ford is het bijv niet allemaal zo.
MulderDeutz1
@john deere 7810 Dat wist ik idd niet. Hier remolie op advies van de smid 👍🏻
john deere 7810
@MulderDeutz1

Ja dat is ook beste advies wat ik je kan geven. Ik bel ook altijd een dealer op als we een vreemde eend in de werkplaats hebben en het niet bekend is wat er op moet.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D9006 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!