Foto van een Deutz-Fahr Agrotron 180.7 na de grote wisseltruc, zoek de verschillen :joy:. Foto is geplaatst door Inter-844s op 16-03-2020 om 19:27:37, met 71 reacties.

Deutz-Fahr Agrotron 180.7

Inter-844s
Foto van een Deutz-Fahr Agrotron 180.7 na de grote wisseltruc, zoek de verschillen 😂

Reacties

+2
Saeghershof
Houten blokjes zijn weg.
+1
Inter-844s
@Saeghershof Houtblokjes lagen er nog, alleen de trekker staat nu verder naar achteren 😂
johndeere 2650
Van pirelli/trelleborg naar Vredestein
stegboer
Bredebanden
mdoornekamp
Maatje breder
Iemand die mij kan vertellen wat een vredestijn 650/65 38 kan hebben aan minimale druk? En een 540/65 28?
+1
CaseCS130
@Deutz 8006spezial Hangt altijd van je belasting en snelheid af he
@CaseCS130 ja oke dat is zo. Heb zo even geen voorbeeld kwa belasting. Snelheid 0 tot 50. Staan nu op 2 bar is mij veel te veel. Maar wil ze niet te zacht hebben ivm scheuren
mdoornekamp
@Deutz 8006spezial meer dan 1.6 heeft sowieso niet zoveel zin
+1
@mdoornekamp zat ook al aan 1,5 te denken. Zal vandaag of morgen wel even een foto van de desbetreffende trekker plaatsen
+1
Inter-844s
@Deutz 8006spezial Deze komen op 1.2 bar te staan.
+1
CaseCS130
@Deutz 8006spezial 650/65 38 traxion+ 3380kg bij 50km op 1 bar maximaal. Op 1,6 bar is dat 4330.
540/65 28 2210kg op 1 bar en 2785 op 1,6 bar. Belasting is maximaal per band.
@CaseCS130 super dankjewel👍👍
JohnDeere5720
Quote Reactie van @mdoornekamp:
meer dan 1.6 heeft sowieso niet zoveel zin

Zie bij onze banden toch een redelijk verschil tussen 1,6 of 2bar of zelfs nog wat meer, in rijgedrag en ook hoever deze doorzakken (Nok aan de grond)
+1
Michiel 6280
@Deutz 8006spezial ik heb 900 gram in 520/85 r38 traxion banden van vreidenstein en rij dan 43 met een nog een mesttank in zen kont.
Andre150
@Deutz 8006spezial bij ons staan ze altijd op 2,2 bar. Anders dweil je van de weg af met dumper transport
+1
@Andre150 wij hebben weinig dumper werk op onze veengrond, wel wat ritjes naar land op afstand met de tank
deufi
Dat zal een stuk meer grip opleveren!
GerbertXL
Van 650/65R38 naar? 800/65R32?
mdoornekamp
@GerbertXL ik gok van 650/65r42 naar 710/70r38
Inter-844s
@GerbertXL Bijna van 650/65r42 naar 710/70r38
GerbertXL
@Inter-844s Poeh die zien er een eind breder uit. Mooi werk.Nu nog even sparen voor spatbordverbreders.
Inter-844s
@GerbertXL Ja zijn weer een stukje breder, alleen mocht hij van mij wel smaller op spoor staan.
+1
GerbertXL
@Inter-844s Ja licht er natuurlijk een beetje aan wat je ermee doet. Mijn trekkers staan op 180 a 190 cm spoor, beetje breed is het wel maar de meeste machines die erachter hangen zijn breder en de stabiliteit is wel helemaal top.
Inter-844s
@GerbertXL Dat is ook zeker waar, deze trekker staat voornamelijk voor de giertank, tripplemaaier en opraapwagen. De giertank is 3.05m breed, de frontmaaier maait 3.40m, en voor de opraapwagen is de ruimte tussen de banden nu 1,30m, dus rij je minder over de wiersen heen.
+2
bartjuh
Waardeloze dingen die Vredestein. Zeker als je achteruit moet is de grip ver te zoeken
Inter-844s
@bartjuh We gaan het proberen, als het heel erg tegenvalt komen de oude trelleborgs er weer onder en zoeken we verder.
mdoornekamp
@bartjuh dat is een beetje een fabeltje uit het begin van de Traxxions
Inter-844s
@mdoornekamp Heb zelf ook goeie ervaringen met de traxxion+. Al lijkt mij die traxion optimal (VF) ook wel heen mooie band om eens te proberen
@Inter-844s @mdoornekamp het is trouwens een traxion + band. Weet niet of dat verschil maakt
+1
mdoornekamp
@Deutz 8006spezial volgens mij was het in begin traxxion zonder plus. Nu is het allrmaal +
bartjuh
@mdoornekamp
Heb er zelf mee gereden met die dingen. Als je wat te dapper achteruit gaat op gras gaan ze zo in de ronte. In vond 't niks. Doe mij maar een set Trelleborg bandjes.
mdoornekamp
@bartjuh Trelleborg komt er bij mij de eerste 20 jaar niet weer. Stug en hard slijten. En veel technische prolemen. En Trelleborg geeft geen service.
sjonnies
@mdoornekamp alleen die trelleborg wat jij had ik de gehele lijn van trelleborg?
mdoornekamp
@sjonnies De Tm 800 slijten wat minder dan de 1060 denk ik. Maar wel stug. En de brede nokken trekken niet meer als de band 50% is. Ook hoor je veel problemen met gescheurde hielen en karkas breuk.
sjonnies
@mdoornekamp heb hier 540 r26 tm 800 is de enigste merk vanwege de velg. Maar ben er goed te spreken over rijden fijn, soepel ook nog steeds recht afgesloten en in najaar met zware balen staan ze op 1 1.2 bar en gaan nu 2500 uur mee maar we hebben nu nog een trekker staan die 26 inch voorop heeft die zit rondom michelin maar als voor glad is gaat er denk ik rondom trelleborg.op
mdoornekamp
@sjonnies met mijn 6630 twijfelde ik paar jaar geleden nog tussen trelleborg en Vredestein. Trelleborg was 200 euro/st duurder. Dus de Vredestein gekozen. Bevalt erg goed. Trilt niet en goed slijtvast.
sjonnies
@mdoornekamp ik heb paar x met de trekker van de loonwerker gereden waar ook traxion op zaten toen was wat nattig en vindt ze aardig agressief weet niet van jou ervaring is?
@mdoornekamp stug? Ik vind de tm800’s mooi soepel, lopen zo met 3.5 nok aan de grond. Dan natuurlijk geen 40 rijden...
slijtage valt me niet helemaal mee Indd.
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr Welke maat heb je dan? Ik heb nu de michelin 710/70r38. Maar dat is wel echt een soepele band. Altijd een mooie wang erop. En heb zo 3 nokken aan de grond. Ik heb wel altijd wel richting transport spanning. 1,2 bar of wat hoger. Alleen met kilveren 1 bar. Lekker comfortabel.
@mdoornekamp zulke bandenspanning kan ik alleen van dromen, met beetje oplegdruk van de tank moet er minstens 1.4 in, en met de maaier 1.8..
zijn 540 ***r38, ook niet een heel spannende band verder. Als we de keuze nog eens hadden werd het de 600**r34. Beetje breder, net zo hoog.
Vond ze in het begin erg agressief op grasland, maar dat word steeds beter.
Watvoor Michelins heb je? Geen xeobibs toch?
Inter-844s
@ronald-deutz-fahr Zullen wel machXbib zijn denk ik xeobib is er niet in 710/70r38 maar in 710/60r42
@Inter-844s dat zou kunnen. Die verhoudingen ben ik niet erg in thuis. Vind die vf banden wel een uitkomst, ik zou het zeker overwegen bij een andere trekker.
+1
Inter-844s
@ronald-deutz-fahr Had ook een setje xeobibs op het oog, maar kon geen brede velgen vinden. Nieuwe velgen hadden een levertijd van 4-5 weken. Deze zaten op velg en konden zo opgehaald worden
mdoornekamp
@Inter-844s nieuwe velgen zijn ook flink duur.
+1
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr nee geen xeobib. Die vind ik te slap. Daarom had ik bij de vorige trekker de trelleborg "xeobib" tm1060 gekozen. Maar die band is nog stugger dan een gewone Michelin.
MulderDeutz1
@ronald-deutz-fahr Je kunt met die trekker van jullie wel naar 600/38. Dat staat wel dik met 540/26 voor
CaseCS130
@MulderDeutz1 540 26 is gebruikt wel heel lastig te vinden. En nieuw levert eigenlijk alleen trelleborg die maat. Niet heel goedkoop zeg maar.
@MulderDeutz1 hebben het er toen wel over gehad Indd. Werd ons toen verteld dat het niet zou passen.
Wendbaarheid lever je dan wel veel op in. Nu 440ers voor, kan lekker scherp om.. wat hebben jullie erom?
MulderDeutz1
@ronald-deutz-fahr Aha, wij hebben voor en achter 540. 24 voor en 38 achter. Wel lekker met de voorlader een slagje breder voor. De trelleborgs zijn goed stug, maar slijten ook niet veel met de voorlader. Zijn nu half af in 3200 uur
@MulderDeutz1 dan rijd je met hogere spanning als ik denk ik. Hier na 2200u al flinke slijtage, zou zo geen inschatting durven maken..
MulderDeutz1
@ronald-deutz-fahr vast en zeker, maar trelleborg tm800 moet je ook stevig oppompen is ons verteld. Anders knappen de hielen stuk.
@MulderDeutz1 oh dat advies kregen wij niet. Wat is ‘stevig’? 2 bar?
MulderDeutz1
@ronald-deutz-fahr Pak de tabellen er maar eens bij. trelleborg.com/wheels/~/…

Ik heb ze nu op 1,8 bar staan volgens mij. Mede omdat een voorband gescheurd was op de hiel. Toen eens gekeken hoe het eigenlijk zat met de spanning en de belasting. Als je zonder gewicht een zware kuilbaal voorin had, weegt bijna al het gewicht op de twee voorbanden en dan krijgen ze nog wel op de flikker. Dus band laten vulcaniseren en nu met binnenband er meer lucht in. Agrostar op michelins maait nu toch, die staan op een bar volgens mij.
johndeere6230
Quote Reactie van @ronald-deutz-fahr:
Als we de keuze nog eens hadden werd het de 600**r34. Beetje breder, net zo hoog.

Jullie ploegen nog zelf of niet? Waarom geen 710 anders?
@johndeere6230 klopt. 710 is wel overdreven, maar het zou mooi zijn. Kan de dubbellucht ingeruild worden op een setje 18.4r38 om te ploegen 😎
Blijven dromen 🙂
johndeere6230
Quote Reactie van @ronald-deutz-fahr:
710 is wel overdreven

Naja overdreven, ik vind het persoonlijk wel meevallen, je spaart je bodem er altijd mee. Met dubbellucht is het vaak, 'zal net gaan zonder', dan hoef je niet altijd sporen te rijden, maar onder in de grond gebeurt er vaak nog genoeg.

Hebben hier 540 eronder zitten, dat was toen we van 480 afkwamen al een verbetering, alleen het is vaak net aan de smalle kant, zeker als je maar een stukje hoeft te doen, dan ga je de dubbellucht er ook niet zo gauw aan doen
+1
john deere 7810
3 nokken aan de grond is een mooie spanning zegt men wel eens.
Inter-844s
@john deere 7810 Heb ook wel met michelin xeobib gereden, dan zaten er bijna altijd 4 nokken aan de grond. De trekker reed bijna altijd in het land en max 20kmh
john deere 7810
@Inter-844s

ja dat geld wel voor een normale band inderdaad onder alle omstandigheden.
Inter-844s
Weet toevallig iemand hier hoeveel een setje orginele spatbordverbreders voor een agrotron kosten en waar ik deze kan kopen?
@Inter-844s @oanejorrit12 heeft dat laatst gedaan geloof ik.
oanejorrit12
@Inter-844s Bij de TTV 630 per stuk meende ik van 350 euro, en je hebt er 2 nodig. Maar het is ook goed zelf te maken
+1
Inter-844s
@oanejorrit12 Die zijn dus weer aardig duur, rijden eerst wel even zonder door 😂
oanejorrit12
@Inter-844s heb ik ook eerst een tijd gedaan maar na de eerste beste water plas of drek aan de banden heb je gelijk de spiegels vol
Hoe zijn je bevindingen Met deze banden na een seizoen?
Inter-844s
@Deutz 8006spezial Zeer goed, ook vaak onder 'natte' (bijna niet voor te stellen met die droogte) omstandigheden aan het maaien geweest en toch minder sporen te zien. Ook komt de trekker beter de bult op, maar dat was te verwachten met 49mm profiel ipv 10 en een bredere band. Dat laatste is ook vooral te merken als je met de tank of de opraapwagen de koppeling in het land oplaat, met de oude banden slipte erg snel en nu niet meer. Op de weg rijd het super door de lange nok. Ook zijn ze mooi soepel. Hebben het hele seizoen op 1.6bar gereden, mede door het vele weggebruik, maar met de triple of de tank eraan bollen de bandjes wel mooi. Het zijn dan wel geen michelins natuurlijk maar voor de prijs dat deze kosten zeer tevreden
+1
@Inter-844s klinkt goed. Zo ervaar ik de 650 band onder onze ttv ook. En afgelopen week met slootsvuil rijden loste band vlot alle rommel. Dat was met onze continental band wel anders onder de 608.

Vind ze wel een tikje agressief op grasland soms. Maar dat heeft onze trelleborg onder de 6.31 ook wel wat.
Inter-844s
@Deutz 8006spezial Ja deze vredesteins willen ook nog wel eens de bovenste laagje wegdrukken als je iets te ruig bent met de koppeling, maar denk dat dat niet anders is met een andere band met 49mm profiel.
@Inter-844s klopt ja. Zijn ook wel hele nokken mer vol profiel. Is opzich niet vreemd dan.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr Agrotron 180.7 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!