Foto van een Valtra T234 met Veenhuis Premium quad 14 cub.. Geplaatst door mdoornekamp op 24-03-2020 om 09:30:59, met 64 reacties.

Valtra T234

Foto van een Valtra T234 met Veenhuis Premium quad 14 cub.

Reacties

mdoornekamp
joozt
Mooie combinatie zo! Is dit 234 pk?
+2
valmet6400power
@joozt
Met boost 250 😃
JohnDeere5085
Mooie banden eronder! nog een reden om zo met de fronthefarmen te rijden in principe mag dat toch niet?
+1
mdoornekamp
@JohnDeere5085 normaal hangt er nog een bumper/gewicht voor. Die is er nu even af voor gewichts besparing
+2
rommert14
@JohnDeere5085 zo heb ik een keer een auto in de prak gereden die van links kwam.
MulderDeutz1
Geen schuifas?
mdoornekamp
@MulderDeutz1 nee geen schuif as. 4 x 650/65r42. Veenhuis levert ook geen schuif as. Zo'n optie weegt ook nogal wat extra. En kost ook wel 15.000 euro
MulderDeutz1
@mdoornekamp Goede overweging dan inderdaad, dank voor de info
fendt308-driver
@mdoornekamp schuif as moet ook passen op het land. Als we dat hier gebruiken rijd je 60% van de koppakkers door de greppel dus mis het ook niet
+1
mdoornekamp
@fendt308-driver met schuif as rijdt je ook meer gras dood met vorst. Of bij ander extreem weer.
+1
arjanvw
@mdoornekamp met die omstandigheden moet je niet in het land komen. Heeft juist voordelen dat geen enkel wiel door hetzelfde spoor rijdt.
mdoornekamp
@arjanvw
Quote:
wiel door zelfde spoor

Ja dat is waar. Maar ook 2 ton extra gewicht.
arjanvw
@mdoornekamp Dat is wel weer fors idd!
CaseCS130
@arjanvw Vindt het ook wel mooi en geeft ook wat extra stabiliteit als je echt op schuine dijken moet rijden. Maar jammer genoeg wordt het voordeel altijd snel teniet gedaan door meteen er weer een grotere tank erop te knopen. Die shift dingen zijn bijna allemaal 16 kuub. Dat icm hogere eigen gewicht en je kunt de 1 bar wel weer vergeten zonder drukwissel.
arjanvw
@CaseCS130 dat klopt, maar dat lijkt met heel veel dingen wel een tendens. Kijk bv maar naar bietenrooiers. Grotere bredere en betere (VF) banden en de rooier wordt ook groter. Net als met mesttanks. Dat zie je ook met sleepslang combinaties. Steeds zwaardere bemester, 2 haspels voorop en liefst ook één achterop. En rijden bijna allemaal op 900 banden.... Snap dat regelgeving daar ook in mee speelt. Je bent snel te breedt en schijven kan je ook bijna niet meer zonder. Zie het ook bij onze bemester, weegt een ton meer dan de vorige van dezelfde breedte..
CaseCS130
@arjanvw Ja klopt, capaciteit is blijkbaar toch belangrijker dan de bodem.
mdoornekamp
@CaseCS130 deze tank is met 14 cub ook groot zat hier op de klei. Maar capaciteit blijft toch een belangrijke factor. Trekker is wel mooi licht voor zijn 250 pk.
CaseCS130
@mdoornekamp Ja ik weet het. Capaciteit bepaald vaak de kostprijs voor een groot deel en als je daar als loonwerker op inlevert ten gunste van de bodem ben je al snel wat duurder dan een collega die daar niet naar kijkt. En veel boeren hebben er ook weinig oog voor dus dan is de prijs vaak bepalend.
Nou ja, in dit geval staan de banden niet hard van de tank zo te zien, zijn zat die daar ook nog zuinig mee doen en zo hard mogelijk rondrijden.
case1155farmer
@arjanvw kijk maar eens bij mijn fotos dan zie dat er nog een lichte sleepslangcombie is. Maar de grote rede dat wij deze gekocht hebben is inderdaad loonwerkers steets zwaarder worden
mdoornekamp
@case1155farmer hier rijdt nu een nieuwe loonwerker met case maxxum 135 met lichte 12 meter sleepslang. Geen haspels op de bemester trekker
case1155farmer
@mdoornekamp maar weet je wat het grote probleem is aan die bemesters is dan ze niet diep snijden in de grond en dan kan je bijna grote hoeveelheid in kwijt dus dan moet je als nog waterer bij doen dan kan je naar mijn mening beter onze bemester kopen die is dan wel q0 meter breed maar die weegt ook maar 980kg
CaseCS130
@case1155farmer Leuke combi, maar jij moet wel aantoonbaar maken dat je ook echt minimaal 30% water er bij pompt toch?
case1155farmer
@CaseCS130 ja dat klopt. Door middel van fotos kan ik dat aan tonen maar als ik het door een loonwerk laat doen moet ik het ook aantonen.
+1
CaseCS130
@case1155farmer Klopt, maar was wel nieuwsgierig hoe je dat aantoonbaar moet maken.
johndeere6230
Quote Reactie van @CaseCS130:
maar was wel nieuwsgierig hoe je dat aantoonbaar moet maken.

Heel "simpel" flowmeter tussen de meststroom en de waterstroom vlak voor ze bij elkaar komen en je hebt het inzichtelijk toch?
Wel mooi zo'n licht systeem, aan wat voor een prijsklasse moet ik dan denken als ik vragen mag? @case1155farmer bemester, haspel en slangen? Vergelijkbaar met een nieuwe tank? Of dat totaal niet?
CaseCS130
@johndeere6230 Dat is inderdaad een goede oplossing maar flowmeter is wel vrij prijzig.
EA_MF
@CaseCS130 wat voor banden heb jij onder de tank dat je vol op 1 bar kunt rijden zonder drukwissel? 🙈 ik zet ze niet lager dan 1.7-1.8 bar, rij vol 30-35 km/h en nog scheurt het rubber door overbelasting 😆
CaseCS130
@EA_MF Die van jou is ook een 13 kuubs toch? Dan ben je sws al weer dik 2 ton zwaarder natuurlijk. We hebben er 650 75 38 trelleborg tm900 onder. Die mogen volgens de tabel op 1 bar maar omdat het oude banden zijn en moeilijk te vinden staan ze voor de veiligheid op 1.2. En dat gaat tot nu toe heel mooi.
mdoornekamp
@CaseCS130
Quote:
650/75r38

dan ga je ook wel over de 3 meter met de tank zeker
CaseCS130
@mdoornekamp 2cm helaas.
EA_MF
@CaseCS130 klopt ja, ik kan dr 13 kuub in houden. 650-75R38 scheelt ook al tov R42 idd, kunnen wat meer gewicht aan bij gelijke druk.
@mdoornekamp die van ons is precies 3 meter met 4x 650-65R42 dr onder.
CaseCS130
@EA_MF denk dat een smal uitgevallen 710 70 38 ook nog mooi gaat. Zag laatst een foto van bkt die ik meende 66 cm breed waren in die maat. Dan heb je ook een mooie band eronder. Echte 710 gaat denk ik niet, dan hou je 0 pendeluitslag over.
mdoornekamp
@CaseCS130
Quote:
volgens de tabel op 1 bar

Heb je die tank een keer gewogen dan? Of geschat gewicht.
CaseCS130
@mdoornekamp dealer zegt dat ze eenzelfde over de weegbrug hebben gehad omdat een concurrent met kunstof tank zei dat ze heel erg veel lichter waren. Tank moet 6,5 ton leeg wegen. Bemester zit ergens tussen de 1500 en 2000kg. Mest is iets lichter dan water en tank gaat niet nok vol door vacuümpomp dus denk ik 9,5t. Kom je ongeveer op 18 ton. Gaat de trekhaak druk nog af, die vind ik het lastigste te schatten. Denk vol 2 ton. Vol rijden we ook nooit harder dan 35 dus dat scheelt ook weer.
arjanvw
@CaseCS130 was die kunstof tank ook veel lichter?
angelo-nabben
Is dit jullie eigen combinatie?
+1
mdoornekamp
@angelo-nabben nee van collega waar we veel mee samen werken.
CaseCS130
Mooie stickers op de Caddy. Valtra bevalt goed tot nu toe? Voor een loonwerker een vrij eenvoudige bemester er aan.
mdoornekamp
@CaseCS130 Valtra doet het goed. Dit is een vario met Smart touch. Bevalt beter dan de 5 traps schakel bak.

Deze bemester is wat lichter
CaseCS130
@mdoornekamp Lijkt me ook wel fijn met mest rijden. Weet niet wat voor werk hij nog meer doet? Ja zo'n ecoject is nogal wat lichter dan een euroject. Hoor wel eens wat over de bladveren die scheuren en je kan niet veel in druk variëren.
mdoornekamp
@CaseCS130 Hij doet ook nog gras inkuilen. Is vorig jaar begonnen met zo'n zwarte Deutz ttv 630
CaseCS130
@mdoornekamp Oke, ja die zwarte Deutz had ik al eens gezien voor deze tank. Wist niet dat hij ook inkuilde. Mooi dat jullie dan goed kunnen opschieten, dan kun je elkaar eens helpen als het nodig is.
johndeere6230
Quote Reactie van @CaseCS130:
je kan niet veel in druk variëren.

Hoezo niet dan?
+1
CaseCS130
@johndeere6230 Een bladveer buigt bij een bepaalde belasting. Als je er meer gewicht of druk op geeft buigt die gewoon verder. De Euroject van Veenhuis kun je hydraulisch meer druk op de elementen zetten. Dan kun je in het voorjaar en zomer wat makkelijker variëren.
hobbyboer
Nu al in T-shirt, is de airco kapot?
mdoornekamp
@hobbyboer genieten van het mooie weer
Inter-844s
@mdoornekamp Hij zat afgelopen herfst ook met zn tshirt in de trekker terwijl het 3 graden vroor tijdens het kuilen. Was wel 20+ graden in die cabine 😂
janc
Dikke trekker voor de tank dus maar klei trekt ook veel zwaarder dat klopt banden kunnen nog 710 breed onder meende ik bij joskin was dat wel zo
EA_MF
@janc Jako heeft een paar (kleine) doubletwins op 710 banden geleverd, maar die gaan ruim over de 3 meter heen, niet echt praktisch als je veel op de weg rijdt.
mdoornekamp
@EA_MF hier loopt ook een jako op 4 x 710. Tank is 3.40 m breed.
janc
@EA_MF dat is ook zo maakt ook uit waar je zit hier was iemand had alleen de buitenste banden 710 was wel iets breeder dan 3 mtr
sjonnies
De zwarte deutz same weg?
mdoornekamp
@sjonnies De deutz same is weg inderdaad. Technisch total loss. En de plaatselijke dealer deed ook niet echt zijn best om het op te lossen.
rommert14
@mdoornekamp wat was ermee?
mdoornekamp
@rommert14 veel lekkages, vooras ruim, aftakas koppeling 2 x stuk gehad. Slechte elektronica. Motor was wel vrij sterk. Ohja en constant jankende hydrauliek geluiden. Daar werd je als chauffeur ook gek van. Op het laatst achterste krukas kering lek.
rommert14
@mdoornekamp aha, al een bult uur gedraaid?
mdoornekamp
@rommert14 7000 uur
rommert14
@mdoornekamp das niet veel, hopen dat ons hok het ook beter houd dit jaar....
mdoornekamp
@rommert14
Quote:
ons hok

de 7820 bedoel je😅
rommert14
@mdoornekamp die houd wel 😜
+1
CaseCS130
@arjanvw Nee, op het volle totaalgewicht scheelde het niet veel. Maar ben de exacte getallen vergeten en wil niet wat roepen. Enige getal wat ik onthouden heb was van onze eigen tank omdat die relevant was.
+1
fendt308-driver
@CaseCS130 kunstof tank is leuk idee maar door de bemester krijg je weer een mega dragend frame

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Valtra T234 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!