Inmiddels toch al een 180 uren gereden met onze “Benjamin”..... Chauffeurs zijn enorm te spreken van de trekker wat uiteraard alleen maar goed is......Er zijn wat kleine puntjes aan het licht geko

Fendt 916

Gavrie Willemsen
Inmiddels toch al een 180 uren gereden met onze “Benjamin”..... Chauffeurs zijn enorm te spreken van de trekker wat uiteraard alleen maar goed is......Er zijn wat kleine puntjes aan het licht gekomen. Een kleine olielekkage aan de smering van de turbo, spatbordsteunen hebben te veel speling en de radiator van de kachel heeft een kleine koelwaterlekkage. We doen ineens nu de tijd pakken om vooraan een luchthoorn te monteren en nog een lekke luchtslang onder de cabine te herstellen. We gaan ook een vrachtwagen-stekker achteraan monteren zodat we ook met onze dieplader op stap kunnen.... Er zit ook nog een stuurschuif van de hydrauliek vast in zijn behuizing dus die moeten we ook nog demonteren. Hij kan gerust een 2 weken in de loods blijven staan nu want de 3-asser die erachter hangt heeft ook de nodige aandacht nodig.....

Reacties

+1
new holland koen
Heel goed bezig Gavrie!
Op tijd er bij zijn als er iets niet goed is dan blijft het het langst rijden...
Fendt926Driver
Mooi dat de 916 goed bevalt.
Vindt hem hier ook heerlijk rijden.
Kleine dingen hou je toch.
Alleen laat jij ze repareren en wij rijden dan nog even door...
Maar zo heel veel mankeerd er ook niet aan onze.
Gavrie Willemsen
@Fendt926Driver op zich zijn het ook maar wat prullen, het volgende dat er aan gaat gebeuren is “beletteren”...
+4
arjanvw
@Fendt926Driver waarom blijf je ermee door rijden als er iets stuk is? Hoop je dat die vanzelf weer beter wordt? 😂
+2
rommert14
@arjanvw scheelt weer een rekening, of wachten tot de volgende onderhoudsbeurt doen wij hier veel.
+1
arjanvw
@rommert14 niks mis mee. We proberen het wel bij te houden dat het niet in één keer een 'grote' rekening wordt.
rommert14
@arjanvw hier komt de lmb vaak een week met twee man.
+1
Fendt926Driver
@arjanvw toevallig heeft die trekker het kabeltje van de kachel niet meer vast aan het kraantje zitten.
kan dus in de kabine niet meer de kachel aan en uit zetten.
maar net bij de instap achter het motorkap paneel wel handmatig omzetten.
daar ga ik echt niet de trekker uitgebreid voor in de werkplaats zetten.
hij doet het prima nu in het voorjaar.
eerst het landwerk af en dan kijk ik er wel eens naar
+1
arjanvw
@Fendt926Driver Als het wachten kan na een drukke periode doen wij dat ook. Heb bij een bedrijf stage gelopen en die repareerde de kleine dingen niet, dan krijg je na een aantal jaren een sjomp van een trekker.
+1
Fendt926Driver
@arjanvw dat bedoel ik ook.
Een lampje wat niet meer doet
Of laatst viel de radio uit.
Dan altijd eerst werk afmaken en dan repareren.
Maar olie lekkage of zoiets moet ter plekke gemaakt worden
+3
Baltus_steyr
@Fendt926Driver voor een radio die geen stroom krijgt stop ik nog wel een keer haha!
+2
Fendt926Driver
@Baltus_steyr het scheelt dat ik zelf heel goed kan zingen (vindt ik zelf)
(Niet navragen bij de buren)
+3
Gavrie Willemsen
@Fendt926Driver kattegejank? 😂😂😂😂😂
+1
Baltus_steyr
@Fendt926Driver haha daarom heb je geen last van kraaien!!😂
Maisland al zaaiklaar liggen?
Fendt926Driver
@Baltus_steyr nee maisland alleen de mest erop.
Het droogt mij te hard af.
Nu ploegen en een vals zaaibedmaken en poten en wiedeggen kost mij te veel vocht..
Maar even een tussenoplossing bedenken
+1
fendt308-driver
Ook gelijk een mooie magneet sticker "Willemsen" over die regel op het frontgewicht?😜
+2
Gavrie Willemsen
@fendt308-driver 🙈🙈🙈 de meeste mensen begrijpen die tekst toch niet.... 😂😂
T930
@Gavrie Willemsen even van die statt fendt maken en dan klopt het weer
josje
Ga je de spatbord steunen zelf reparen, door een nieuwe pen op de onder plaat te lassen of koop je die nieuw.
Die zijn namelijk nog al duur.
Gavrie Willemsen
@josje Mekanieker zei hetzelfde, inderdaad gewoon zelf iets fabriceren....
josje
@Gavrie Willemsen
Ik laat ze ook zelf draaien uit as 50 volgens mij.
Altijd slijt de pen maar de bronzen bussen nauwelijks.
john deere 7810
@Gavrie Willemsen

dat is uitsparen he. daarvoor heb je een monteur. is de 3asser ook goed ziek?
Gavrie Willemsen
@john deere 7810 chassis zou getorst zijn bij de vorige eigenaar door om te kiepen. Elke keer we een nieuwe kipcilinder monteren gaat hij binnen de kortste keer kapot
+1
john deere 7810
@Gavrie Willemsen

au.... Je hebt nog wel een dikke pech met je materiaal zeg. dit is ook niet zo maar iets wat even is op te lossen... wat gaan ze er mee doen? richten of nieuw chassis?
Gavrie Willemsen
@john deere 7810 ze gaan hem op een richtbank zetten. Dus ik veronderstel dat er niet aan gelast of geslepen dient te worden...
+1
john deere 7810
@Gavrie Willemsen

heel klusje, maar zal waarschijnlijk goedkoper zijn dan een ander chasis?
Gavrie Willemsen
@john deere 7810 uiteraard, ik heb er het volste vertrouwen in...

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 916 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!