Foto van een County 754. Buiten in t zonnetje nadat hij weer rijdend gemaakt is. Klaar voor de verkoop. De 4 cylinder modellen zijn altijd al schaarser geweest. En zijn nu helemaal lastig te vinden.

County 754

RPCounty
Foto van een County 754. Buiten in t zonnetje nadat hij weer rijdend gemaakt is. Klaar voor de verkoop. De 4 cylinder modellen zijn altijd al schaarser geweest. En zijn nu helemaal lastig te vinden.

Reacties

wim-same
@RPCounty Prachtig Richard. Met zo'n 4 cilinder County heb ik vroeger ook nog wel gereden. Moest je een dijk op, dan had je de wiel remmen nodig om de bocht te kunnen halen. Alleen bij ons op het slappe veen zakte de voorkant door de grond heen.
+3
RPCounty
@wim-same dat geloof ik graag Wim. Want ze zijn idd behoorlijk zwaar in de kop. Voordeel is wel als je wat zwaars er achter hangt dat ie weer goed in balans is😎
+7
wim-same
@RPCounty Dat wel natuurlijk. ha ha. Dat was denk ik in 1978. Een Ford County van Koop uit Tjuchem, voor de grote gas pijp leiding van Groningen naar België, in de Krimpenerwaard bij Lekkerkerk. Werk was toen allemaal op uren geld. County zat verzakt 's morgens om 9 uur. 's middags om 2 uur moesten wij er met 3 trekkers heen om hem er uit te trekken. Ik met mijn Same Leone 70 DT, en nog een John Deere 2130 2 wd, en een MF 135 ook 2 wd. Wij kregen de opdracht om de County er niet uit te mogen trekken. Dus eerst de JD er voor. Had zich helemaal vast geslipt en in gegraven. Toen de MF er voor om de JD er uit te trekken, Twee trekkers vast. De hele middag deze trekkers laten zitten. aan het einde van de middag moest ik er ook naar toe met mijn Same Leone. Eerst geen 4 wd aan. Later wel, maar helaas. Ook de Same zat verzakt. Toen de opzichter van Gasunie dit niet meer kon ontkennen, en gewoon de uren van 4 trekkers moet betalen was het van de uitvoerder van Koop, "Wim, trek ze er nu maar uit." Gouden tijden waren dat.
Maar de County voor de dieplader tegen de dijk op. Ik trok mijn Same Leone achterover, maar de County met zijn hoge gewicht op de vooras trok hem zo naar boven.
+3
RPCounty
@wim-same haha prachtverhaal.😂 zo ging dat toen
Fendt926Driver
@RPCounty waarom ga je zoiets verkopen (je kunt natuurlijk ook niet alles houden en de schoorsteen moet ook roken)
Als er zo weinig van zijn...
Collecters item.....
+5
RPCounty
@Fendt926Driver je slaat de spijker op zn kop. Ik heb ten eerste geen museum. En ten tweede heb ik er veel unieker staan. Zoals de eerste County ooit gebouwd. Een prototype nooit in productie gebracht. En dan een 1474 waarvan dr 28 zijn gemaakt en in deze uitvoering zelfs maar 2.... en dan nog een handvol County s. Zoals je al zei Huub de kachel moet ook roken. Das geen geheim😎
FORD-COUNTY
@RPCounty van de 1474 short nose County's zijn er meer dan 28 gebouwd. Denk eerder ronde de 40.
Van de 1884 zouden er rond de 28 zijn, maar nog niet allemaal terug gevonden.
RPCounty
@FORD-COUNTY 1884 zijn dr minimaal over de 40 van gemaakt.....
SJB533
@RPCounty
En maar 2 obv de TW 30 II?
+1
FORD-COUNTY
@RPCounty ik heb het even nagevraagd bij Andrew Tavernor, die heeft de officiële records van de aantallen die per jaar gebouwd zijn.
Hij vertelde me dat van 1978 tot 1982 er 58 stuks County 1474 short nose's zijn gebouwd.
valmet6400power
Wat voor (vraag)prijs heb je in gedachten? Voor de beeldvorming. Mag ook in pb als je het niet in het openbaar kwijt wil, wat ik me uiteraard kan voorstellen 😄
+1
fordson
Prachtige trekker geworden richard👌🏻

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de County 754 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!