Foto van een Fendt Onderdelen vandaag even 2 extra trekhaken bij de 926 gescoord.De zwaailat rij ik al jaren mee rond. Nu een kipperknop en een kogeltrekhaak erbij.Kunnen we straks van alles weer acht

Fendt Onderdelen

Fendt926Driver
Foto van een Fendt Onderdelen vandaag even 2 extra trekhaken bij de 926 gescoord.
De zwaailat rij ik al jaren mee rond. Nu een kipperknop en een kogeltrekhaak erbij.
Kunnen we straks van alles weer achter de trekker doen...

Reacties

GROENEDEERE
Zijn de trekhaak constructies van jouw trekkers hetzelfde?
Wij hebben nu 2 exact dezelfde trekkers maar helaas is de constructie weer net anders van zowel de onder als de boven trekhaak.
Fendt926Driver
@GROENEDEERE opzich is de basis hetzelfde.
En als de ondertrekhaken hetzelfde was past het op de 900 de 524 xylon en de 612.
Maar de 926 heeft de originele fendt ondertrekhaak.
De 916 heeft een zwaardere berkers
marceldeutz
@Fendt926Driver Zit deze kogel op de zelfde afstand dan de zwaailat?
Fendt926Driver
@marceldeutz ja denk dat de kogel bijna op dezelfde plek zit.
Anders heb ik er ook niets aan
marceldeutz
@Fendt926Driver besturing zit toch ook op de zelfde afstand aan de trekhaak toch?
Hier bij de loonwerker hebben ze alles op 25cm naast de kogel en de zelfde lengte.
Fendt926Driver
@marceldeutz bij mijn oude rapide zit de besturing nog op 20 cm.
Maar misschien moet ik daar nog iets op verzinnen.
Dat ik die redelijk makkelijk wisselen kan in breedte
marceldeutz
@Fendt926Driver Misschien kun je hem ook wel op 25cm zetten, heb je ook iets meer ruimte om te draaien zonder dat je er tegenaan komt. Denk wel dat je cilinderaanhechting aan de rapide iets naar achter moet plaatsen omdat maximale slag iets anders wordt.
redeagle14
@marceldeutz heeft die loonwerker allemaal de zelfde trekkers? Als het hart van de trekhaak verschillend is t.o.v. hart achteras moet de stuurhaak daar op afgestemd worden.
Fendt926Driver
@redeagle14 ergens snap ik jou.
Maar kun je het iets uitgebreider uitleggen
+1
marco steyr
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
moet de stuurhaak daar op afgestemd worden.

Bij beco doen ze dit ook idd, als je trekhaak verder naar achter zit of de trekker staat breder op spoor zou je scherper kunnen draaien als wanneer je trekker smaller op spoor staat en de trekhaak dichter er op. Door de afstand tussen de tekhaak en stuurhaak te veranderen kan de wagen wel altijd de maximale stuuruitslag halen en voorkomt krom drukken van de commandocilinder, verder maakt het allemaal niet heel veel uit
+1
redeagle14
@Fendt926Driver als de h.o.h. maat tussen de achteras en trekhaak veranderd gaat de stuurhoek daar op reageren. Daarom moet je per trekker uitmeten waar de stuurstang van de aanhanger moet komen. Ik zal wel een voorbeeld tekenen en hier plaatsen.
Fendt926Driver
@redeagle14 maar schuitemaker geeft 20 cm hoh op.
Waar zou ik dan kunnen vinden op welke afstand van de achteras dat is?
redeagle14
@Fendt926Driver dat doen ze voor het gemak. Maar uitmeten en tekenen is het beste.
marceldeutz
@redeagle14 Zijn niet allemaal hetzelfde maar de trekhaken wel en die afstand lijkt mij bepalend.
walker1
Altijd handig en past waarschijnlijk ook op de 916?
+1
Fordje4600
Daar durf ik niet de 3 asser robusta van ons aan te hangen
@Fordje4600 heb jij de haken in de slede hangen ipv aan een lad? dat heeft de 7430 bij mn oom ok maar onze 6910 op de zaak sleurt rustig met de 3asser carrier en die knobbel zit ok aan de lat gaat best.
+1
Fordje4600
@johndeere6910forever wij hebben ooit een knobbel afgebroken gehad, en als ik dit latje zie vergeleken met de zelfbouw trekhaak onder onze trekker... en ons latje is ook al krom
@Fordje4600 ja ik snap het snap dat het ok nie dat het bij ons heel blijft als ik zie wat die soms op zn pens krijgt die haak🙈🤣
+2
Fendt926Driver
@Fordje4600 hebben op een loonbedrijf gelopen met wel iets grotere machines dan jullie drie asser.
Dus daar maak ik mij helemaal geen zorgen over.
Is wel fendt kwaliteit he..
Geen new holland 🤗
+1
Fordje4600
@Fendt926Driver gelukkig hebben wij geen new holland trekhaken maar zelfbouw
+1
Fendt926Driver
@Fordje4600 dat verklaart misschien ook het krom gaan.
Originele worden gehard na het lassen..
+2
Fordje4600
@Fendt926Driver ah jij was erbij toen de trekhaken gemaakt werden
+2
Fendt926Driver
@Fordje4600 je zegt net zelf dat bij jullie de lat krom ging.
En dat je alle trekhaken zelf maakt...
Dan kan dat zelfgemaakte van jullie het niet hebben.
Trekker van mij heeft al 20 jaar dezelfde ondertrekhaak van 4cm dik en is niets mee
+2
valmet6400power
@Fendt926Driver
Wij hangen al jaren 12 ton tarwe in een kieper aan een zwaailat uit 1985 aan een trekker van 70 pk. Die is ook nog kaarsrecht inderdaad 😄
+2
jmos
Quote Reactie van @Fordje4600:
zelfbouw

Zomaar wat ijzer uit de stelling gepakt of wel even het juiste soort ijzer besteld? Dat maakt een wereld van verschil namelijk
Fordje4600
@jmos wel het goede spul gebruikt
+1
B - W
Zulke trekhaken hebben wij jaren al het werk mee gedaan, van gras en mais rijden met kaweco, gras en mais rijden met schuitemaker rapide en zodebemesten met 13 kuubs schuitemaker robusta, met alles genoeg oplegdruk, en er is er nog nooit een gesneuveld, dus dit slechte kwaliteit of slap noemen is niet echt terecht
+2
walker1
@B - W Een fabriekstrekhaak, knobbel, etc, kan eigenlijk ook alleen maar kapot door verkeerd en lomp gebruik. Ja slijtage kan ook nog op den duur, maar dan heb je echt al tig duizend uur transportwerk gedaan. Met alle respect voor de mensen die zoiets zelf maken, zoals @Fordje4600 , jullie zullen zeker handig zijn en goed kunnen lassen, maar een merk trekhaak, of die nou van Fendt is, of van NH, JD of een Zetor, daar hebben ingenieurs allemaal berekeningen voor gemaakt, bekeken welk staal het beste is, tot op de tiende millimeter berekend hoe dik het moet zijn om niet te breken bij een x last bij x uur, dit ook getest, zowel in lab als in praktijk. Dan kan je in de werkplaats achter de boerderij niet zomaar een betere trekhaak maken.
mf 6150
Zoals boven beschreven, let wel goed op de plaatsing van de stuurstangen. Oo onze Mengele hebben ze toen een verstelframe genaakt om de stuurstang te verstellen, ivm verschillende trekkers. En bij de k80 goed opletten dat de speling tussen het boutje en de kop van de machine nihil is. Loonwerker heeft al een paar keer een kieper verloren

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt Onderdelen ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!