Foto van een Fendt 711 en New Holland T7.165s. Links of rechts😜. Foto is geplaatst door Ruben-Wind op 14-04-2020 om 09:35:38, met 109 reacties.

Fendt 711

Ruben-Wind
Foto van een Fendt 711 en New Holland T7.165s. Links of rechts😜

Reacties

+1
new holland koen
Is dat een vraag? Links natuurlijk!😜
+5
JoranK
Moet ik kiezen? Of mag ik ook overslaan? 😛
Ruben-Wind
@JoranK dat mag ook fendt-mf😜
+2
arjanvw
Als jij één van beide gekocht hebt zal het wel rechts zijn! 😋🤣🤣
+1
Fendt926Driver
In ieder geval degene met frontaftakas.
Kan niet zien of de blauwe dat ook heeft
Ruben-Wind
@Fendt926Driver dat hebben beide ja.
+1
Ford6000
Zeker links
ricooo12
Vind ze beide mooi
rubenv
Geef mij maar rechts
liever vario dan zon rangecommand bak
+1
new holland koen
@rubenv Op automaat zetten, dan is het ook een soort van vario😉
+4
Fendttrisixfan
Quote Reactie van @new holland koen:
Op automaat zetten, dan is het ook een soort van vario

🤣🤣🤣 Beetje zoals ze beweren bij hun dynamic command
+2
Ruben-Wind
@new holland koen hahahah echt niet
+1
mf 6150
@new holland koen
Vario is vario, ps is ps😂😝
+3
rubenv
@new holland koen nog altijd de koppeling nodig,beperkte snelheid achteruit, vooruitachteruit ontkoppelt de bak nog altijd, snelheid is nog altijd versnelling gebonden
een vario wordt het nooit
new holland koen
@rubenv Nee klopt, ik meende het ook niet serieus hoor.
Die automaar stand gebruiken wij nooit, als je een beetje remt schakelt hij meteen veel te ver terug wat heel veel tijd kost.

Over de koppeling, die moet je intrappen en weer loslaten om "te laten weten dat je er bent" als je de cabine in stapt of om te starten maar vaker dan dat gebruik ik hem niet veel
mdoornekamp
Rechts
+3
ford8630power
Links gaat waarschijnlijk nog niet de helft van de uren als de vario halen
+1
Ruben-Wind
@ford8630power hij loopt nog 7000 uur achter dus we gaan het zien.
+5
Saeghershof
Als ik ze niet moet betalen wil ik ze alle 2 wel.
930triplemaaier
Als het erop aan komt krijg ik met bijde hetzelfde werk wel gedaan. Maar als ik mag kiezen toch liever de fendt.
+1
arjanvw
@930triplemaaier Hetzelfde werk: Fendt 115pk en NH 165pk....😋
+1
930triplemaaier
@arjanvw 165pk met boost waar je de helft van de tijd niet over beschikt. En de 711 is trouwens max 125pk. En die motoren die in deze 700 serie liggen zijn met pompverstuiver en deze willen ook nog wel 10 tot 20 pk extra geven Na verloop van tijd
+1
mf 6150
@930triplemaaier
Hoor ze vaker dat die oude 700 series goed willen sleuren en idd, als ze goed zijn ingereden geven ze vaak meer
+4
new holland koen
@930triplemaaier Dat heb je fout. Een t7.165S heeft geen boost! Dat is die S in de type aanduiding. Standaard 165pk, altijd.
stefan310
@930triplemaaier Wij hebben een 712 uit 2003. Zonder er wat aan te doen gaf hij in 2010 toch nog 160 pk aan de aftakas. Heeft inmiddels bijna 11.000 uur en bevalt nog steeds prima. Wil wel van de plaats zeg maar
930triplemaaier
@stefan310 Die kan dus door voor een 716
De 716s van die tijd stonden er wel om bekend dat ze richting of net over de 200pk gingen
rubenv
@930triplemaaier me zwager heeft een 716 gen1 gekocht maar iets apparts hoe dat ding trekt met een mooie pluim erbij
dan zal die ook wel uitgelopen zijn denk
+2
Ruben-Wind
@stefan310 Mn oude werkgever had ook een 712 met 163 aan de aftakas. Ik ken deze trekkers wel een beetje, daarom had ik ook wel een voorkeur hier voor😜
+4
Even de knuppel in het hoenderhok gooien;
Als rechts zo’n hok zonder tms is, en links een dynamic command ga ik voor links!
new holland koen
@ronald-deutz-fahr Links is range command, powershift met 3 groepen waar je tussen kunt wisselen met een extra knopje op de pook. Valt ook goed mee te werken hoor!
+1
@new holland koen ja ken die bakken beetje. Grote trappen in de versnellingen, 18 versnellingen van 0-50 waar een vergelijkbare deutz er 30 heeft. Daarnaast achteruit maar tot 6 is ook niet hard.
+1
new holland koen
@ronald-deutz-fahr 18 versnellingen tot de 50 kan idd, wij hebben er 19 tot de 43. Dat scheelt alweer.
Achteruit kan je maximaal 10,5 en dat is idd niet snel...
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr deutz heeft toch 24. 6 groepen en 4 powershift. De lage groepen beginnen te hoog en 5e groep overlapt volledig met 4 en 6.
+1
@mdoornekamp dat is de oudere bak. Elke trap 20% en beetje overlap tussen de versnellingen
Tegenwoordig 5 bak met 6 traps, heerlijk!
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr is dat de rc shift?
@mdoornekamp onderandere. Rc shift schakelt zelf tussen de groepen, die heeft ook alle ventielen electrisch in de armsteun etc, de luxe uitvoering zegmaar.
Die 5x6 bak is ook handgeschakeld leverbaar zoals de M ook was. Die is iets simpeler uitgevoerd, paar ventielen mechanisch, geen luxe armsteun.
Of die luxe uitvoering ook op de handgeschakelde bak leverbaar is weet ik niet.
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr de 5 x 6 hand geschakeld heeft gewoon een pook dan?
@mdoornekamp ja klopt. Pook met bowdenkabels zoals in de M serie.
+2
jasper-santing0
@ronald-deutz-fahr liever vario zonder tms dan schakelen😅😂
+3
johndeere6230
Quote Reactie van @ronald-deutz-fahr:
Als rechts zo’n hok zonder tms is

Hoezo hok zonder tms? 😜 vraagt wat gewenning maar is prima mee te werken hoor
+3
@johndeere6230 @jasper-santing0 jullie happen goed 😛
Haha zonder tms is gewoon gewenning, ik vind het niks, misschien na een dag oefenen wel.
Verder vind ik actieve stilstand toch wel makkelijk.
Hierboven word een oudere fendt de hemel in geprezen en gezegt dat de dc bak nooit een vario word, dat zal het ook zeker niet worden, iets met appels en peren...
+1
johndeere6230
Quote Reactie van @ronald-deutz-fahr:
jullie happen goed

Etenstijd he 😜
+1
930triplemaaier
@ronald-deutz-fahr bepaalde werkzaamheden staat de trekker toch op handgas dus dan maakt de tms weinig uit. Op de weg en trekwerkzaamheden in het land is het wel handig. Op de weg dacht ik er niet eens meer bij na en was het een automatisme om even wat voetgas terug te nemen als je bijna op max snelheid reed
+1
B - W
Quote Reactie van @ronald-deutz-fahr:
Haha zonder tms is gewoon gewenning, ik vind het niks, misschien na een dag oefenen wel.Verder vind ik actieve stilstand toch wel makkelijk.Hierboven word een oudere fendt de hemel in geprezen en gezegt dat de dc bak nooit een vario word, dat zal het ook zeker niet worden, iets met appels en peren...

Ik durf de auto command van new holland nog niet eens met een fendt vario te vergelijken, laat staan zo’n powershift..
Haha, heb ooit eens in een t6010 (dat kun je misschien hier niet mee vergelijken) gereden, maar dan vind ik de NH7740 van m’n broer nog stukken fijner rijden/schakelen
+2
@B - W 6010 is ook het slechtste vergelijkings materiaal wat dat betreft.. trage motor met mechanische pomp, bak die wat hakt en jankt. Niet mijn ding. Pak een 6030rc en je hebt een hele andere trekker.
+2
B - W
@ronald-deutz-fahr ik ben niet zo thuis in die blauwe, waar nog ford op staat of ford/newholland vind ik nog wel leuk, maar de rest scheelt me niet, dus ik weet er verder ook niet veel van, maar als ik de T7.230 die we hadden en het T6’je die we nog hebben met een fendt vergelijk, nou, zo’n auto command is dan nog la g geen vario... die T7.230 mag je houden, doe mij dan maar een fendt 920 met 20000 uur haha
Of een 828 😜🤙
+1
arjanvw
@ronald-deutz-fahr zit de DC niet alleen in de T6? Als die in de T7 zou komen, maakt die bij mij ook nog wel serieus kans!
@arjanvw durf ik niet te zeggen. Ik zal hem ook overwegen als we er hier aan toe zijn, is een fijne bak! Maar laat eerst de kinderziektes er maar uit zijn...
wat heb je in je claas trekkers voor bak?
+1
arjanvw
@ronald-deutz-fahr Hexashift, 24 versnellingen verdeeld over 4 groepen met 6 powershift trappen. De groepen kan je ook wisselen zonder koppeling in te trappen maar de aandrijflijn wordt wel onderbroken. Dus niet doen tijdens het ploegen!😂
Ruben-Wind
@arjanvw wittrock wou ook al een claas verkopen, hadden nu een actie met de 400 serie alleen is te klein.
arjanvw
@Ruben-Wind en buiten dat om vind ik de nieuwe 400 gewoon een lelijke trekker met erg lage cabine... onze 640 begint ook wat mankementen te tonen (laatste jaar) ,dus deze liefde begint ook wat haarscheurtjes te krijgen... verder heeft Wittrock ook niet veel (mooi) gebruikte trekkers staan op dit moment.

Hoever uur heeft de 711? Dit is wel één van de laatste modellen of niet met het nieuw type fronthef.
Ruben-Wind
@arjanvw klopt vond de 400 ook geen mooie trekker om te zien naar mijn mening. 711heeft 7900 uur, maar hoop dat ie nog lang mee kan mijn ervaring is er in ieder geval goed mee. had bij wittrock ook wel gevraagd naar fendt maar die hadden helemaal niks staan. Zn 600 serie boden ze ook geen demo ofzo van aan dus maar voor de bekende weg gegaan.
+1
mdoornekamp
@Ruben-Wind de T 7.165 is een soort actie model toch. En je hebt ook nog meer pk's dan een T7.170
Ruben-Wind
@mdoornekamp klopt ja
arjanvw
@Ruben-Wind Waar heb je de 711 gevonden? Op zich niet enorm veel uren voor de leeftijd. Moet er ook gewoon geluk mee hebben. Weet 2 verschillende bedrijven met een 820, één is de bak met 3700uur vervangen en de andere met 12500uur..
+1
Fendttrisixfan
Quote Reactie van @arjanvw:
Waar heb je de 711 gevonden? Op zich niet enorm veel uren voor de leeftijd

Staat hier nog 1ntje met 3000u 😁
Ruben-Wind
@arjanvw stond bij lmb beekhof. 500 uut per jaar is nog vrij normaal vind ik. Bij Mn oude baas is ook een 711 met 13500 uur met nog 1e bak en motor, je moet er gewoon geluk mee hebben ja zoals je al zegt.
rubenv
@arjanvw hexashift is toch de zelfde bak als de dyna 6 bak van mf?
dat zijn opzich wel plezierige bakke die weinig vermogen vreten
arjanvw
@rubenv klopt
mdoornekamp
@arjanvw ik vind de hexa shift ook wel een mooie bak. Je kunt groepen alrikd doorschakelen en versnellingen over slaan. En voldoende lage versnellingen.
arjanvw
@mdoornekamp Met transport op de automaat stand loopt die mooi alle versnellingen door, waardoor je alleen maar gas hoeft te geven. Komt in de buurt van een vario. En eenvoudig uit te leggen voor vreemde hulp.
@arjanvw met 6 traps powershift lijkt me dat ook niet nodig met ploegen? Beetje overlap in de groepen?
geen behoefte aan een cvt? Voor maaien bemesten oprapen zaaien etc?
+1
arjanvw
@ronald-deutz-fahr klopt, je kunt de groepen eenvoudig blokkeren zodat je niet per ongeluk door schakelt. Heeft versnellingen genoeg met goede overlap in een groep. Als je een vario gewend bent zal je misschien niet meer zonder willen, maar mis het niet. Gewoon eenvoudig in gebruik en makkelijk uit te leggen voor eventuele vreemde hulp. Meeste werk heb je geen vario voor nodig , het is een mooie luxe. Voor bv een aardappelrooier of uienrooier kan je de meerwaarde er echt uit halen . (Is mijn mening)
+2
new holland koen
@arjanvw dynamic command is idd alleen de t6, de t5 twijfel ik aan. Maar groter dan de t6 nooit in ieder geval.
Ik heb nog geen ervaring met die bak maar ik zie het ook wel zitten. Liever dan Autocommand.
Ruben-Wind
@ronald-deutz-fahr is een com2 en dus met tms. Heb het paar keer geprobeerd maar ik vind met tms dus echt helemaal kut rijden. Nh is een rc bak.

Met een losse trekker is de fendt veel sneller op 40 kmh als de Nh heb de fendt nog niet voor de tank gehad dus nog niet echt aan de tand gevoeld. Reageert wel goed vlot op het gas in tegenstelling tot de T7 die weer over allerlei emissie troep beschikt.
Fendttrisixfan
Quote Reactie van @Ruben-Wind:
is een com2 en dus met tms

Niet iedere com2 heeft tms, zelfs nog com3 gezien zonder tms
930triplemaaier
@Fendttrisixfan klopt op de 7 en 400 com 3 serie was het optie
Ruben-Wind
@Fendttrisixfan ah dacht dat het standaard was bij de 700 com2
@Ruben-Wind net wat je gewend ben. Ik heb op cvt’s eigenlijk altijd op rijpedaal gereden. Nou is dat niet superveel. Actieve stilstand vind ik wel echt een uitkomst! Met namen op en om het erf
+1
fan van trekkers
@Ruben-Wind wat boeit dat nou weer welke trekker eerder op topsnelheid is, als er een volle tank achter zit scheelt dat niks tussen nh en fendt. Alleen bij fendt heb je nog 2 van die waardeloze groepen die je moet schakelen. Heeft newholland er gelukkig 4 van die zelf schalelen door middel van dubbelekoppelingstechniek. Gelukkig hebben ze bij die nieuwe 900 serie die zelf schakelende groep niet meer
+2
jasper-santing0
@fan van trekkers Beetje jammer dat je bij een nh een half uur kunt wachten voor dat die doet wat je zegt, hier in buurt een fiat akkerbouwer ook zo ac bij gekocht nieuw, jaar mee gereden maar nu toch nieuwe fendt vario erbij gekocht. Omdat dat allemaal zo traag was en bokte en deed. Zegt toch wel iets😂😂
new holland koen
@jasper-santing0 Ze zijn idd traag, maar als je er aan gewend bent en weet hoe je er mee om moet gaan stoort het niet echt hoor. (Voor mij niet in ieder geval)
+1
jasper-santing0
@new holland koen idd als je nooit wat anders gewent bent dan red je je er wel mee idd, maar als je Fendt gewent bent. Of alleen maar dikke fiats die doen ook meteen wat je doet. Dan is er bijna niet aan te wennen...
new holland koen
@jasper-santing0 Ik ben ook Fords gewend die doen wat je vraagt hoor, en ik geef toe, het kan veel beter. Maar er valt gewoon goed mee te werken.
arjanvw
@jasper-santing0 de vario heeft Fendt goed voor elkaar. Daarin tegen konden ze met de powershift niet mee komen. De 4 traps in de 500 schakelt ook erg traag, moet je 30 seconden vooruit denken... en van trap 2 naar 3 klapt de bak ook nog...
+1
jasper-santing0
@arjanvw met die turboshifts heb ik weinig mee gewerkt. Dus daar weet ik niet zoveel van. Vindt het wel hele mooie trekkers.
Ruben-Wind
@arjanvw klopt, heeft Mn 816 ook vind dat wel een nadeel ja maar is niet sneller als de groepenschakel bij Nh.
arjanvw
@Ruben-Wind die groepen schakeling van NH is eigenlijk te vergelijken met gewoon van de één in de andere versnelling schakelen, maar dan elektrisch ipv met de voet koppelen. Dat heeft Claas ook, maar die schakelt sneller en hoef je niet 2 knopjes in te drukken
new holland koen
@arjanvw Waar je bij de range command bak moet wisselen tussen de 3 groepen met dat extra knopje kan je bij de power command gewoon aan 1 stuk door schakelen, je voelt hem hierbij wel wisselen tussen de groepen.
+1
arjanvw
@new holland koen alleen die heeft toch (nog) minder versnellingen?
+1
new holland koen
@arjanvw Nope, even veel. Ze zijn er beide met 18 of 19 versnellingen te krijgen. De 19e is voor 40km eco (43 rijden met 1800 toeren) of om 50 te kunnen.
Ruben-Wind
@new holland koen deze loopt in de 19de nog langzamer als in de 18de🤔
+1
fan van trekkers
@arjanvw fullpowershift is bij new holland powercommand, dit zijn net als rangecommand 18 versnellingen met als optie een 19e voor 50 kmh of 40 eco. Groepen schakelen kan een schok geven, een keer calibreren is het meestal wel over. Verder vind ik ze soepel schakelen, zowel belast als onbelast en kom ik geen versnellingen te kort. Alleen 18/19 bij 50 kmh is een beste trap
+1
new holland koen
@fan van trekkers Hee we zijn tegelijk haha!
Klopt idd wat je zegt ze schakelen zeer soepel alleen de c7 (19e) is een te grote stap, ook met 40km eco. Altijd spelen met het gas om een schok te voorkomen.
fan van trekkers
@new holland koen dan moet je hem eens calibreren. Bij mij schokte hij eerder ook. Ik calibreer hem nu denk ik om de 500 uur en heb geen last van die stroefe schakeling bij de hoogtse versnelling
new holland koen
@fan van trekkers oke dat kan, hoe moet dat dan?
+1
fan van trekkers
@new holland koen trekker moet warm zijn, jij moet op de stoel blijven zitten. Handrem moet er op zitten en je energieverbruikers moeten uit (lichten, airco, radio). dan start je de trekker met haasje en slakje tegelijk ingedrukt, daarna druk je 2x op het haasje, zet je de trekker in de vooruit, en dan druk je op het knopje van de automaatbak. De trekker gaat zijn hele programma automatisch af, dit duurt ongeveer een kwartiertje totdat er end op het dashboard komt te staan. Dan wacht je een minuut dat hij alles opslaat, en dan kun je hem uitzetten. Je versnellingsbak is dan gecalibreerd. Schokkend schakelen, stroef de groepen schakelen en het klapperen met de koppeling opkomen moet verholpen zijn.
new holland koen
@fan van trekkers Sinds een paar dagen schakelt de 6030 echt voor geen meter meer (mijn vader zegt dat hij er niks aan merkt??). Soms duurt het wel 3 seconden voordat hij schakelt nadat je het hem vraagt. Dus ik wil hem nu gaan calibreren maar ik heb nog 1 (domme) vraag, puur voor de zekerheid:
Kan ik na het starten meteen te koppeling loslaten, om vervolgens 2x op het haasje te klikken en hem in zijn vooruit te zetten of moet ik de koppeling vast houden totdat ik deze stappen allemaal heb gedaan?
+1
fan van trekkers
@new holland koen haha, dat is altijd bij vaders😂, alleen met starten hoef je de koppeling in te trappen daarna kan je hem gewoon loslaten
+1
new holland koen
@fan van trekkers Ahh oke bedankt ik ga 't zsm proberen!
+1
arjanvw
@fan van trekkers heb veel op een TM155 gereden met RC bak en vond dat wel een fijne trekker, alleen het doorschakelen met dat extra knopje vond ik iets minder. En jammer dat die achteruit weinig versnellingen heeft. Als de nieuwe DC bak in de T7 komt maakt die bij mij goede kans.
+2
fan van trekkers
@arjanvw haha, ik vind dat knopje idiaal, heb veel op valtra versu gereden en die had de powershift op de zelfde manier als new holland. Soms ging ie dan terug in groepen omdat je hem dan perongelijk 2x had ingedrukt. Dan duurde het weer best lang om hem in de goeie versnelling te krijgen. Nadeel van powercommand en rangecommand zijn idd echt die beperkte versnellingen achteruit.
+1
@jasper-santing0 dat laatste zegt helemaal niks, is maar 1 specifiek geval, Gewoon merken wissel, zal andersom ook wel gebeuren. Als die hem ‘erbij’ heeft zal die blauwe ook niet zo heel slecht bevallen...
+1
jasper-santing0
@ronald-deutz-fahr nu hoeft die er zelf niet meer op te rijden 🤔🤪
johndeere6230
Quote Reactie van @fan van trekkers:
Alleen bij fendt heb je nog 2 van die waardeloze groepen die je moet schakelen. Heeft newholland er gelukkig 4 van die zelf schalelen door middel van dubbelekoppelingstechniek

Dat eerste ben ik mee eens, dat 2de is ronduit kut. Blijft meestal rond de 28 kmh even hangen en soms kun je een bakkie pleur tussendoor doen zo lang het duurt. Daarbij is de vooruit achteruit ook behoorlijk traag. Zijn vooral bakken waar je geduld mee moet hebben
Ruben-Wind
@fan van trekkers dat mag ik ook wel hopen dat het met volle tank niks scheelt aangezien de Nh bijna 1/3de meer pk’s heeft. De fendt is gewoon veel vlotter met reageren en op gas.
+1
fan van trekkers
@Ruben-Wind bedoelde het met 2 dezelfde types, met autocommand en vario. Dit dint schijnt taai dingetje te zijn zo, 165 pk vast standaard vermogen. Dag ploegen of een dikke cultivator door de grond heen slepen haat je niet tegen vallen. Dit was ook echt geen dure trekker geweest voor wat je krijgt
Ruben-Wind
@fan van trekkers nou ik dacht altijd dat vario meer verlies had, dan zou de Nh nog veel langzamer zijn als het klopt wat jii zegt. We gaan het meemaken, ff k80 pas maken en dan gaat de fendt voor de tank. Dat is eigenlijk het zwaarste werk wat wij er mee doen.
fan van trekkers
@Ruben-Wind laat maar, je snapt mij niet. Vario geeft idd veel meer verlies. Meerdere groepen in vario moet dit tegenhouden. Vooral in brandstof, zeggen ze.
Ruben-Wind
@fan van trekkers Dat klopt, jij geeft aan dat als ik een 115pk fendt vario tegen een 165pk A-C of rc bak zet dat het met een volle tank niet uit maakt. Waarop ik zeg dat het ook niet best zou zijn (voor de blauwe) als dat wel zo was.
Ruben-Wind
@fan van trekkers en over de prijs, aanschaf zegt mij niks. Gaat om het totaal plaatje. Voor 20.000 meer had ik ook een 716 met 450 uur.
fan van trekkers
@Ruben-Wind waarom heb je dan voor een new holland gekozen als je zecht dat een fendt veel beter rijdt en er volgens jou weinig prijsverschil is?
Ruben-Wind
@fan van trekkers omdat ik deze trekker niet alleen heb en Mn oom verkoper is bij new holland.
fan van trekkers
@Ruben-Wind dan had je oom hem ook wel wat goedkoper kunnen krijgen als je oom een verkoper is😜🤣
Ritchie
Proficiat met de aanwinst Ruben, eens een Fendt altijd een Fendt is het toch dikwijls 😜 Hoe bevalt het je nog in Duitsland? Hoeveel koeien melk je op dit moment als ik vragen mag?
Ruben-Wind
@Ritchie haha dat klopt! Bevalt mij goed, melken nu zn 130 koeien en dat loopt ook goed al kan het altijd beter natuurlijk😜
Ritchie
@Ruben-Wind

Mooi om te horen! Is een prachtig avontuur. Pfoe dan heb je je werk wel zeg, zeker als je zoals jij nog een boel landwerk zelf doet.
Ruben-Wind
@Ritchie hebben voor 16 uur in de week een medewerker, het inkuilen van gras en mais wordt wel gewoon uitbesteed hoor.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 711 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!