Foto van een International 844 S, modificatie in de hydrauliek. Driewegklep er tussen gezet. Bij lossen van opraapwagen schakel je de stuurpomp bij de gewone pomp. Overdrukklep ervoor zodat, wanneer h

International 844 S

Corne S
Foto van een International 844 S, modificatie in de hydrauliek. Driewegklep er tussen gezet. Bij lossen van opraapwagen schakel je de stuurpomp bij de gewone pomp. Overdrukklep ervoor zodat, wanneer het ventiel inschakelt, de pomp z'n olie kwijt kan.

Reacties

jammermaarhelaas
Ja, je moet wat bij zo'n IH 😃
Mooi gemaakt.
Is dit eenzelfde systeem als wat de latere (laatsten?) met "plus" achter de naam, ook hadden?
SJB533
@jammermaarhelaas
Hydroplus was er voor de plus al. Is volgens mij idd, dat de stuurpomp ingeschakeld wordt, maar of dat ook vanzelf gaat, weet ik niet. De Plus Had ook Hydroplus, als ik het goed heb
+1
@SJB533 Elke case 743-1056 xl trekker met combifilters hebben hydroplus zover ik weet. Als je de snelhef of hydrauliekventiel beweegt hoor je een relais schakelen. Dan gooit hij dus de stuurolie erbij.
Stel je hebt zo'n trekker voor de blokkenwagen en je zet het contact uit, hoor je meteen dat het afvoerbandje langzamer draait. Zet je trekker weer op contact en draai hij weer sneller 😉
Trouwens volgens mij gooien de "rooie" inters met sens-o-draulic de stuurolie er ook bij als je de snelhef omhoog zet.
case 745 xl
@case956powerrzzzzz ik heb een 745 overgangs model gehad maar die had dat niet
SJB533
@case 745 xl
Hydroplus was er vanaf 1987, dacht ik.
case 745 xl
@SJB533 dan een overgangs model dus niet
@case 745 xl Dan heb je ook geen combifilters, of dat wel?
SJB533
@case956powerrzzzzz
Niet heel bekend met Hydroplus. Weet, dat de 745 op stage het had, en wat het is, maar verder nooit op gelet
Inter-844s
Dus op de bult kun je niet sturen, of gebruik je het alleen aan om het laatste de wagen uit te draaien voor de bult? Wel netjes gemaakt zo met elektrische 3weg klep en overdruk 👍
Corne S
Er zit een trekschakelaar op dashboard. In principe hebben we rijkuilen. Je rijdt er op en daarna kun je wel ff zonder stuur. Bovendien kun je altijd nog wat sturen en anders knopje terug.

Ik weet niet wat er op de plus zit. Zit daar geen losse sensing op? Voorrangsventiel gebruiken ze ook weleens bij servostuur, maar geen idee of het ook met orbitrol werkt.
+1
SJB533
@Corne S
Load sensing zat niet op de B/C/D-familie
redeagle14
@Corne S normaal zetten ze er een 3 weg stroom regelklep tussen. Werkt simpel altijd en zonder poespas.
Corne S
@redeagle14

Je bedoelt een prioriteitsventiel? Schakelt die niet om als het systeem onder druk staat?
redeagle14
@Corne S nee, een prioklep moet aangestuurd worden. Wij nemen de VRF 0605 van Kramp. Of de VPR3EP05001. Je hoeft maar één keer een smoring op te boren of een knop in te stellen.
Corne S
Quote Reactie van @redeagle14:
VPR3EP05001

Oke, maar dan gaat er vaste hoeveelheid naar het stuur en een vaste hoeveelheid naar je ventielen. Oftewel je hebt altijd dezelfde capaciteit (afhankelijk van je toerental).
redeagle14
@Corne S juist. Werkt perfect.
Corne S
@redeagle14

Snap ik. Alleen voor deze toepassing werkt dit beter, gezien de olieopbrengst toch nog een stukje hoger wordt.
Tijdens het rijden hebben we eigenlijk geen extra olie nodig.
Koiter
Zoals ik dit goed begrijp is dit puur voor meer liters?
Corne S
@Koiter

Klopt om de bodemketting op de kuil sneller te laten draaien. Idee is niet van mezelf, ze hebben dat 25 jaar terug ook al op de 744 gemaakt voor de kuilsnijder (hing eerst achter de 585), maar de 744 had veel minder olie.
Koiter
@Corne S interessant project, deze ga ik in mijn achterhoofd houden. Vind het wel super mooi uitgewerkt zo
105ls78
Mooi gemaakt 👍

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 844 S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!