Foto van een Case IH CS 130 met strautman super vitesse, 15ha aan de bult gereden, in de ochtend met de eerste paar vracht beetje gedonder met de pickup, na de middag ff de moer iets strakker gedraait

Case IH CS 130

LarsNijveld
Foto van een Case IH CS 130 met strautman super vitesse, 15ha aan de bult gereden, in de ochtend met de eerste paar vracht beetje gedonder met de pickup, na de middag ff de moer iets strakker gedraait en met meer toeren gaan laden, liep toen perfect 👍

Reacties

Baltus_steyr
Genoeg pk s voor de wagen!!! Hier vandaag ook nog 8 bunder aan de bult gereden. Vorige week ook al 6! Mooi spul!
LarsNijveld
@Baltus_steyr ik heb met volle wagen geen een keer op volle toeren op de weg kunnen komen, maar op t land gaat t mooi, maar als t moet krijgt de wagen de trekker wel stil hoor 😁. Hier was t ook mooi spul👍
Baltus_steyr
@LarsNijveld dan is de trekker ook nog niet mooi los gebrand haha!
LarsNijveld
@Baltus_steyr gaat richting de 13.000uur, dit is het 3de jaar dat we hem hebben, het vermogen heeft mij tot nu toe elke keer nog tegengevallen..
CaseCS130
@LarsNijveld Waarom dan er niet eens naar laten kijken? Ik zette hem voor de waterrem dan weet je hoe en wat. Misschien is het maar een kleinigheid zoals een scheurtje in een turboslang of een slechte opvoerpomp.
Voor die wagen moet die trekker hem makkelijk vol gas krijgen op de weg, zeker een 40kmh versie en met zulk droog materiaal als wat er nu gekuild wordt.
LarsNijveld
@CaseCS130 laatst contact gehad met iemand om hem even iets bij te geven, maar dat kan bij deze niet zomaar omdat de stelschroef tussen de brandstofpomp en het motorblok in zit, dan zou die uit elkaar moeten en op een testbank moeten, heb er zelf ook ni veel verstand van maar dit werd mij verteld, kan hem idd nog wel een keer voor de waterrem zetten om te kijken wat die heeft.
CaseCS130
@LarsNijveld Bij schroeven moet eigenlijk niet nodig zijn voor de werkzaamheden die jij er mee doet. Ik denk dan eerder dat er iets anders aan de hand is waardoor hij zijn vermogen niet heeft. Keertje voor de rem dan weet je precies of er wel of niet wat aan de hand is en dan eens verder kijken als dat nodig is.
+1
LarsNijveld
@CaseCS130 ik zal er eens achteraan gaan👍
+1
rubencasecs
@LarsNijveld onze CS 130 geeft 132 pk op de pto voor de waterrem, en trekt enorm goed, zal er wel iets mis zijn ergens...
LarsNijveld
@rubencasecs heb dat idee van t begin af aan al gehad ja 😬🤷‍♂️
CaseCS130
Die pick-up is een Strautmann kwaal, staan wel meer ervaringen en sleutel tips over hier op tf als dat een probleem blijft.
+1
LarsNijveld
@CaseCS130 ik heb idd het meeste er al over gelezen.
Baltus_steyr
@LarsNijveld heb je de trekker nog voor de waterrem gehad?
LarsNijveld
@Baltus_steyr nee, nooit de moeite nog voor genomen 😅
Baltus_steyr
@LarsNijveld je bent dus wel tevereden met de pk;s die je hebt? Niet nieuwschierig dat ie maar 100 of 110 pk geeft dan de gebruikelijke 130?
LarsNijveld
@Baltus_steyr ik ben ver van tevreden, volgens het internet heeft ie ook maar 114 op de aftakas, maar als ik um wil opschroeven, dan moet de pomp eraf en moet ie op n testbank, is me net wat te duur.
Baltus_steyr
@LarsNijveld ja dat snap ik. zo moet het met onze volgensmij ook als ik het goed heb.
Terwisscha
@Baltus_steyr chip Tuning niet mogelijk?
+1
CaseCS130
@Terwisscha welke chip? 😅
@CaseCS130 platte schroevendraaier en steek 13 😋
Baltus_steyr
@ronald-deutz-fahr volgensmij moet hier ook de hele brandstofpomp eraf, dan precies afstellen waarna die er weer op kan. Maar het is niet een zomaar eventjes werk wat ik er van begrepen heb. Mooi zo orgineel houden zo 😬
@Baltus_steyr HAha, ik las het ja, was maar gekheid. Watvoor pomp zit hierop dat het zo ingewikkeld zit?
CaseCS130
@ronald-deutz-fahr meende Bosch vp44, niet 100 procent zeker want er nog nooit aan hoeven zitten.
Terwisscha
@CaseCS130 dat is geen chip. Ze sluiten dan de laptop aan op de trekker en dan worden de cijfertjes van het vermogen en het koppel aangepast.
LarsNijveld
@Terwisscha dat kan niet bij deze types, zijn ze te oud voor.
CaseCS130
@Terwisscha Dat gaat niet bij deze types. Daar heb je elektronisch geregelde inspuiting voor nodig en deze hebben nog een gewone roterende brandstofpomp.
Terwisscha
@CaseCS130 ohh daar heb je het al. Dan wordt het idd. Een stuk lastiger.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case IH CS 130 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!