Foto van een Valtra T174. Foto is geplaatst door jehan op 27-04-2020 om 21:14:59, met 44 reacties.

Valtra T174

1.546 foto's van @jehan

jehan
Foto van een Valtra T174

Reacties

jehan
Pak gras om het voor wiel ..tging niet goed me spatborden ..heb ze er daarom maar afgehaald
fendt308-driver
@jehan hielp het niks met de 4wd aan?
roscho
't Lijkt wel een boer met sneeuw onder de klompen 😉
Je rijdt niet snel genoeg, dan was het er wel af gevlogen...
Maar nou even serieus: je wilt me toch niet vertellen dat je hier met een trekker van 170 pk voor een schuddertje rijdt?
Gerron
@roscho Tuurlijk niet! Het is een hark.
roscho
@Gerron Vooruit dan, een hark. Maar heb je daar tegenwoordig een trekker van 170 pk voor nodig? Vroeger gebeurde dat met een knorrepotje van 30 pk. Maar waarschijnlijk ben ik niet met de tijd meegegaan.
Jeroen-ford
@roscho vroeger reden we 100 rondjes door het land met die 30 pk met een acrobaat. Tegenwoordig neem je 8 tot ?? Meter mee.
roscho
@Jeroen-ford "vroeger reden we 100 rondjes door het land met die 30 pk met een acrobaat. Tegenwoordig neem je 8 tot ?? Meter mee."

Tuuuurlijk, de capaciteit is veel groter geworden, maar een halfgedragen hark en het rondtrekken van de harkrotors vraagt toch geen 170 pk? Of rij je dan voor het comfort met zo'n kameel voor je hark?
+1
Gerron
@roscho Ik ben het met je eens dat 170 pk erg overdreven is voor een hark. Eigenlijk vind ik 130 pk de max voor grasland en dat is ook nog veel voor deze hark. Maar het is maar net wat de boer aan materiaal heeft en hoeveel hij zelf doet. Het komt er eigenlijk op neer dat een lichte trekker die deze hark aan kan maar weinig uren maakt omdat je met die trekker bijv. niet kan mestrijden of hem voor de mengwagen kan zetten.
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Gerron:
. Eigenlijk vind ik 130 pk de max voor grasland en dat is ook nog veel voor deze hark.

Ken jij de hark ?
Jongens bij de loonwerker zijn met 100 pk voor de 4 rotor hark al wel van de straat geraakt omdat de stabilisatie niet goed vast zat.
De 6 ton van de hark met de as in het midden heeft meer gewicht nodig dan pk s
Gerron
@Fendt926Driver Ik kijk gewoon naar de afstand tot het al geharkte gras.
+1
newholland6640
@Fendt926Driver en wat was dan de oorzaak? De trekker te licht of de stabilisatie niet vast???
johndeere6230
@newholland6640

Dat is vaak een combinatie van factoren volgens mij, (te) hard rijden icm een onbekende weg en losse stabilisatie kan rare situaties geven, dan heb je hem alleen eerder onder controle met een trekker van 150 pk (7 ton) dan 1 van 100 (4 ton)
newholland6640
@johndeere6230 ja eens, maar met losse stabilisatie gaan rijden is ook gewoon niet heel handig, en om er dan maar een trekker voor te zetten die veel meer capaciteit heeft dan nodig is gewoon niet nadenken en dom doen.
johndeere6230
@newholland6640

Ben ik met je eens, het is vooral gevaarlijk als je er niet van bewust ben dat ze los staan. Zelfde geld voor zachte banden, als je maar weet dat ze zacht zijn ga je er naar rijden. Weet je het niet kan het nog wel eens gek uitpakken...
+1
Fendt926Driver
@newholland6640 de 100 pk die ervoor zat was toen te licht.
En de niet strakke stabilisatie zal zeker meegeholpen hebben.
Maar als je onderweg plotseling moet uitwijken voor schoolkinderen of andere weg gebruikers wil je de combi toch ook graag in bedwang houden?
Dan heb ik liever 1500 kilo over dan 2 te kort
newholland6640
@Fendt926Driver ja opzich eens, maar met een trekker van 8 ton zou je vijftig kunnen rijden. Ga je met een trekker van 5 ton 40 rijden heb je hetzelfde effect. Gewichts verdeling en snelheid zegt zoveel meer dan die laatste paar honderd kilo
Fendt926Driver
@newholland6640 klopt helemaal.
+2
huub
@Fendt926Driver de loonwerker hier harkt al héél lang met 4 elements en een lichte 95 pk trekker ervoor, ze houden hem nog steeds op de weg, dom geluk?
Gerron
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Jongens bij de loonwerker zijn met 100 pk voor de 4 rotor hark al wel van de straat geraakt omdat de stabilisatie niet goed vast zat.De 6 ton van de hark met de as in het midden heeft meer gewicht nodig dan pk s

Dus eigenlijk zeg je dat een trekker die 4 ton weegt niet veilig een aanhanger kan trekken van 6 ton? Hoe zit dat dan met een volle kipper? Of ligt het aan onjuist gebruik?
Fendt926Driver
@Gerron een kipper heeft oplegdruk.
Bij een 4 rororhark staat de as redelijk in het midden.
Dus geen of weinig oplegdruk.
En ver achter de as dus als het heen en weer gaat merk je dat best wel in de trekker
Gerron
@Fendt926Driver Goed punt. Hoeveel oplegdruk? 2 ton? Dus een trekker van 4 ton inclusief oplegdruk van 2 ton is nog steeds onveilig met een kipper van 9 ton op de eigen as? Dus die kipper weegt dan totaal 11 ton.
+1
Fendt926Driver
@Gerron zelf er nooit mee gereden.
Staat wel een mooie 15m hark bij de dealer. Dus misschien voor de eerste snede die even uitproberen.
Dan weet ik het.

@maggi heeft een claas 4 dubbele hark en heeft er een 3500 kg zware fendt 307 3 cyl voor zitten.
En dat zal dus ook kunnen
De boer maar
Hier gebeurt niet anders hoor we draaien dan mooi op de 750 aftakas draait de trekker ook mooi rustig
+5
jehan
Zo ik zal ff reageren op enkele opmerkingen ..deze hark die hier achter zit is een 4 elements krone hark ..kan tot 14 meter breed harken ..normaal staat hier een kleinere trekker voor ..maar aangezien we volop in het maiszaai seizoen zitten hebben we de kleinere trekkers voor de maiszaaier ..en andere voor de balen pers ..en weer een andere voor de ploeg ..en nog een voor de frees ...dus dit was gewoon omdat we deze trekker vrij hadden op dat moment ..en ja het is een beest van een trekker maar voor zon hark werkte het prima ..en de grond was droog genoeg om geen in sporing te krijgen
roscho
@jehan Zo, nu kunnen we allemaal weer slapen. 😉
+1
Gerron
@jehan Dus eigenlijk heb je ons voor de gek gehouden met deze foto en heb je de tweede rotorhark aan de rechterkant gewoon omhoog? Als dat ding 14 meter harkt dan klopt er iets niet. 😄
jehan
@Gerron hebben jullie geen geer in de percelen
+1
Gerron
@jehan Dus toch een grapje!
Wat ik me nog wel afvroeg... Gaat het harken op de breedste stand ook nog goed met kort gras? Of laat hij dan een dun laagje liggen?
+1
jehan
@Gerron met kort gras zet ik hem ietsie smaller ..je moet de snelheid hoofdzakelijk aan passen dan
+1
jehan
Zooo zijn er nog vragen????zo niet dan ga ik ervan uit dat iedereen het snapt
hobbyboer
@jehan Ja, ik heb nog een vraag, die hierboven ook al gesteld is: Hielp het niet om de 4wd aan te zetten?
jehan
@hobbyboer ...ja heb het geprobeerd maar mocht niet baten
+7
bartjuh
@jehan
Zit er een radio in met bleutooth? 🤣🤣
jehan
@bartjuh ja zekers zitten hier blaauwe tandjes op de radio
+2
Sch1050tv
@jehan rustigggggggg!!!
jehan
@Sch1050tv owwwww kump et onrustig over dat was niet de bedoeling
Fendt926Driver
@jehan heb je mobilofoon of 27 mc in de trekker?
jehan
@Fendt926Driver 27mc ..maar ik gebruik dat nooit ..gebruiken we alleen met kuilen ..ik zeg altijd lossen op de laagste plaats ..of gewoon midden in en dan red ik me er mee..met maishakselen gebruiken ze hem wel op het land ..in de shovel zet ik hem altijd uit ..dat gelul onderling wil ik niet horen ...
Fendt926Driver
@jehan ok.
Hier ook 27mc in de trekkers en hakselaar
Bij 15 percelen langs om te hakselen die ook nog eens 2km uit elkaar liggen wel handig om als je van de kuil komt te vragen welk perceel je naar toe moet.
Op de kuil regel ik de vrachten links rechts met het knipperlicht
+1
jehan
@Fendt926Driver op de kuil mogen ze lossen waar ik niet rij ..dus rij ik links mogen ze recht lossen met de mais oogst ..ook ik gebruik het knipper licht weleens ..maar een beetje chauffeur kan zelf zien waar ie moet lossen ..
Fendt926Driver
@jehan bij ons met 2 wagens heeft ieder zijn eigen kant met lossen.
+1
johndeere6230
@jehan

Als je met 2 wagens rijdt heeft ook ieder een kant zeker? Zo is het hier vaak wel, anders hoor je het wel
+1
jehan
@johndeere6230 meestal wel ..maar met mais hebben weleens kuilen waar je 3 wagens naast elkaar kunt lossen ..

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Valtra T174 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!