Foto van een International 624. Druk bezig met het eerste stukje gras hakselen met de

International 624

Foto van een International 624. Druk bezig met het eerste stukje gras hakselen met de "nieuwe" aanwinst en 1 van de aangepaste wagens.

Reacties

+1
XC 70
Dat zijn pas opzetstukken 😉
Piet1960
Dan hoeft die 624 er niet meer zo hard aan te sleuren voor de Miedema. Beetje pensioen?
Corne S
@Piet1960

Pensioen? Hij is pas 53;).

Laden gaat nu makkelijker. Maar met volle wagen mag hij er als nog aan sleuren (als het niet meer is, ivm meer inhoud, minder droge stof). Op de kuil is hij dit jaar opgevoerd, zo draait de bodemketting dubbel zo snel (stuurpomp komt bij gewone pomp) en dat kost ook wat vermogen.
Piet1960
@Corne S Ha ha, dan moet ie nog 15 jr. Maar die trekkers zijn zo taai. Zulke kwaliteit maken ze tegenwoordig niet meer. Dat hakselen gaat jullie wel bevallen denk ik, op je smallere percelen wat minder misschien.
johndeere6230
Dat is nogal een stap vooruit van een miedema naar een hakselaar, vanwaar die stap? Oprapen beviel niet meer?
+1
Corne S
@johndeere6230

Miedema's hadden altijd beperkte snijcapaciteit. Lastiger verwerken op de kuil en met uitkuilen. Conservering wordt nu hopelijk ook beter. (vaster aangereden) Verder schudden we het gras vrij vaak en dit kan door mengen van hakselaar ook minder.
Wagens werden ook ouder. Bij een grotere wagen hoorde automatisch een zwaardere trekker, die bij ons nog niet aanwezig is.
deerejohn
Zoan hakselaar heb ik wel ooit gezien mooi ,, maar dat opzetstuk van die kar is apart . tot hoe hoog doe je die vol
Fendt926Driver
@deerejohn dat is om makkelijker in de wagen te kunnen mikken voor de hakselaar chauffeur....
Weet nog goed de eerste kar die ik vol moest maken...
Links en rechts en voor en achter ging het er over heen....
Buurman liep met de handhark in het land.
En net naast hem ging er al weer wat over de rand van de (kleine) wagens....
Corne S
@deerejohn

Tot nu toe half meter onder de rand. Het is ook maar net hoe het uitkomt (ben je bij de dam etc, is de volgende wagen er al).

Er gaat zeker meer in dan zonder opzetstukken / zelf laden.
+1
rubenv
Zag de karretjes laast staan
zijn ze niet topzwaar zo en wil het nog wel een beetje onder de klep door?
Fendt926Driver
@rubenv heb hier vroeger ook een opraapwagen vergroot.
Maar in plaats van 8mm breekbouten moesten er toen 10mm breekbouten in de bodemketting aandrijving....
Maar met beleid laden scheelt heel veel.
Corne S
@rubenv

Lossen gaat prima. Klep kan tot 2/3 open. Meeste gewicht zit toch onderin, gezien het daar op zn vast zit. Bovendien staat hij niet heel erg hoog op zn wielen. Breekbouten zitten er niet in, hydromotor stopt vanzelf.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 624 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!