Foto van een International 644, kop eraf gehaald in de hoop een antwoord op zn kwaal te krijgen, hij blaast dikke vette damp uit de ontluchting ontluchting is schoon. Wat kan het nog meer zijn

International 644

jirmo850
Foto van een International 644, kop eraf gehaald in de hoop een antwoord op zn kwaal te krijgen, hij blaast dikke vette damp uit de ontluchting ontluchting is schoon. Wat kan het nog meer zijn

Reacties

+1
Tom VB
Een of meerdere gebroken/vast zittende zuigerveren, koppakking lek, etc etc
+1
MF 2725
Versleten / kapotte zuigerveren?
+1
Compressie gemeten voor dat je de kop er afhaalde? Voel je een stootrand? Ik vind de zuigers er niet zo raar uit zien, meestal zie je een hoop roet/aanslag als de compressie slecht is.
+1
roscho
@case956powerrzzzzz Ik vind de rechter cilinderwand wel erg vet. Hoe komt die olie boven? Verdenking van kapotte zuigerveer?
+1
@roscho Ik dacht eerst dat er wat kvs ingelopen was,omdat de trekker wat achterover staat. Maar nu ik beter kijk zie ik inderdaad dat het bovenop de cilinderbus ook wat vettig lijkt, en vooral de afdruk waar de koppakking zat glimt ook. Het blijft altijd wat gissen op een foto haha.
john deere 7810
@case956powerrzzzzz

blijft inderdaad moeilijk om te zien op de foto. en denk dat die ook nog verder uit elkaar moet voordat het probleem aan het licht komt. Wat mij wel opvalt is dat nummer 4 een heel andere kleur busrand heeft. en dat de bussen er vrij verglaasd uit zien. en zijn ook niet strak schoon geschrapen..
@john deere 7810 Ik verdenk cilinder 4 inderdaad ook, lijkt me niet helemaal fris. Bussen kan ik zo op de foto niet echt iets van maken. Vind het zo nog wel meevallen, maar misschien denk ik er wel heel anders over als ik er naast sta.

Ik vind dat invreten bij de koelkanalen ook wel even het benoemen waard. Alles goed schoonmaken en radiateur goed doorspoelen met soda-oplossing. Dit kan je gewoon doen als je de trekker weer in elkaar hebt, warm laten worden en aftappen. Vervolgens nog paar keer herhalen, en dan weer nieuwe KVS erin. Want ook dat is door de jaren heen vaak niet zo fris meer.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 644 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!