Foto van een Case IH Maxxum 130 CVX. Geplaatst door Versum op 02-05-2020 om 19:55:01, met 41 reacties.

Case IH Maxxum 130 CVX

Foto van een Case IH Maxxum 130 CVX

Smakelijke voeraardappelen

Nu een voordelige zetmeelaanvulling Levering per vrachtwagencombinatie

Advertentie
Bezoek website

Reacties

ronald-deutz-fahr
Mooie trekker zo! Kort neusje dik op de banden? Xeobibs zo te zien? En 4 cilinder trekker?
T6020 power
@ronald-deutz-fahr Jup 4 cilinder korte wielbasis 130pk en met boost 160 dacht ik. Zijn wel xeobibs zal wel iets van 710/60 r38 zijn voorbanden lijken wel hoog in verhouding met achter.
ronald-deutz-fahr
@T6020 power ah oké, en wanneer schakelt zo’n boost nou in? Kan zo’n trekker er tegen als je hem af fabriek laat chippen dat die altijd 160 heeft?
T6020 power
@ronald-deutz-fahr moet die trekker goed kunnen hebben dat chippen want met boost/zwaar werk heeft hij 160 dus dan kan hij met makkelijk werk ook wel 160 hebben.
Zou alleen niet weten waarom je altijd 160pk wilt hebben kost alleen diesel en garantie is ook weg denk ik.
Onze NH thuis gaat de boost bij 1000 motortoeren aan en al het zware werk transport met bepaalde snelheid en aftakaswerk.
+1
ronald-deutz-fahr
@T6020 power ah oké, nouja 1000 toeren zou nogwat zijn
Maar heb hier weleens gelezen van iemand die bemestte met 1500 toeren Ofzo en dan smoorde de motor iets door een heuveltje of natte plek en dan kwam die onder de ‘boost ondergrens’ en dan weet je zeker dat die Veel verder zakt...
T6020 power
@ronald-deutz-fahr De vertegenwoordiger zei met aankoop van onze dat het niet zo is dat lampje aan ook direct 30pk erbij is en lampje uit 30pk eraf want dan zou ik de boost ook gauw vast zetten.
ronald-deutz-fahr
@T6020 power en dat was op de 6020?
T6020 power
@ronald-deutz-fahr De 6020 is al twee jaar geleden verkocht en loopt nu ergens in dalfsen. Wij hadden een 6020 delta waar op de hef omkeer en powerschift na alles mechanisch was ongeveer.
Ook mechanische brandstofpomp dus ook geen boost.
+1
ronald-deutz-fahr
@T6020 power waar rij je nu mee? Ah met mechanische pomp.. vond dat altijd van die hokken.. de variant met commonrail is veel fijner!
T6020 power
@ronald-deutz-fahr Wij hebben er eigenlijk nooit geen klagen over gehad wel is er 1x een thermostaat kapot gegaan en 2x een sensor van trekkrachtregeling kapot gespoten met hogedruk waarschijnlijk verder volgens mij geen kosten aan gehad. Toen hij wegging had hij 3600uur ongeveer dus was ook lang niet versleten.
Rijden nu met een T6.145 zoiets als wat op de 2e pagina van mn foto's staat.
+1
Jorrick 1455XL
@ronald-deutz-fahr Bij de new holland variant gaat de boost alleen aan bij aftakas werk en in de “weg versnellingen” dit geld voor de Powershifts bij de Vario variant geld het van de aftakas ook en schakelt die bij een bepaalde snelheid in.
Gewoon de aftakas aanzetten helpt niet dit hebben we met trekker trek wel geprobeerd maar hij moet wel degelijk weerstand krijgen.
+1
T6020 power
@Jorrick 1455XL Klopt helemaal!
Alleen laatst een paar plekjes wezen diepwoelen met 4kmh en 1100motortoeren mooi rustig maar dan staat de boost wel aan en als je 5 min het lampje niet meer ziet kun je het vergeten om door te gaan.
new holland koen
@ronald-deutz-fahr Dat ben ik geweest dan die zo praatte over de boost😅
Bij ons is het vanaf 1300 toeren met aftakas werk of vanaf de 16e versnelling van de 19 dat hij aan gaat.
En idd met bemesten als je genoeg toeren hebt om te schakelen en hij komt onder de 1300 toeren na het schakelen stopt de boost en kun je weer terugschakelen/aftakas ff af zetten zodat hij er weer bovenop komt...
+1
KlaasM
@T6020 power meeste trekkers zijn niet geschikt om vast te zetten op dat vermogen. Het is juist extra en daarom geeft hij dat vermogen ook pas vrij bij bijvoorbeeld combinatie van aftakas en rijden. Daardoor verdeeld het vermogen zich en blijft de boel (langer) heel. Of vanaf een bepaalde snelheid bijvoorbeeld.
T6020 power
@KlaasM Maar die case heeft met aftakas werk en transport boven 25kmh 160pk wanneer word er dan nog extra pkaas gevraagd. Alleen zwaar trekwerk blijft over en dan is deze cvx misschien niet zwaar genoeg omdat het ook al het zwaarste type is🤔
new holland koen
Toen we de t6030 net hadden en we er meteen achter kwamen dat hij zonder boost te weinig pk's had hebben we het ook gevraagd om hem voor altijd aan te kunnen zetten.
Ze zeiden bij de dealer dat ze dat in het begin van het bestaan van de boost wel eens hadden gedaan maar dat het toch niet goed is, waarom weet ik eigenlijk niet meer maar er was een rede voor.

Inmiddels hebben we de olietoevoer wat verminderd naar de tank zodat hij wat minder hoeft te werken.
Hij trekt de frikandel nu wel van tafel af maar hij krijgt hem nog niet door de saus heen...😉
T6020 power
@new holland koen Die 6030 van jullie is zo te zien zelfde als 6080 gen 2 die met ongeveer 200rond loopt dus denk niet dat er gauw problemen zullen ontstaan. Maar durf niet te zeggen of er kleine verschillen onder de motorkap en in de versnellingsbak zit.
new holland koen
@T6020 power Hem chippen (bijvoorbeeld 150pk zonder boost en 170pk met) en de boost vast zetten (altijd 150pk) zijn 2 verschillende dingen. Het 1e kan geen kwaad en wil ik ook graag doen maar ik heb nog niet genoeg te zeggen thuis op mn 16e dus dan maar niet.
De boost vast zetten gaf wel problemen hebben ze toen bij de dealer gezegd volgens mij...
+1
mdoornekamp
@new holland koen waarom zou je de trekker willen tunen?
new holland koen
@mdoornekamp Zodat hij minder zwaar hoeft te werken waardoor het allemaal wat soepeler verloopt en diesel bespaart.
mdoornekamp
@new holland koen dat diesel besparen geloof ik niks van. Extra pk's werkt wel lekker soepel. Maar flink opvoeren en dat flink moren op 1400 toeren is vragen om problemen. En garantie is er niet meer. Dat is het mij allemaal niet waard.
new holland koen
@mdoornekamp Wat bedoel je met flink moren op 1400 toeren?😅
mdoornekamp
@new holland koen vol belasten bij lage toeren om zo brandstof te (denken) besparen
new holland koen
@mdoornekamp Ohh zo nee dat moet je idd niet doen.
Maar hoe ik het voor me zie is gewoon precies hetzelfde werken als nu alleen dat hij het dan wel trekt...
arjanvw
@new holland koen Als jullie 6030 van mij was, zou ik het zeker aandurven om hem te tunen, als je er maar geen trekker van 200 pk van maakt.
+1
new holland koen
@arjanvw Nee dat sowiso niet!
Nu is bij 150pk met boost dus 150pk zonder de boost zou mooi zijn, 20pk erbij dus...
ronald-deutz-fahr
@new holland koen behoud je de boost met chippen gewoon dan? Of kan je die dan weer laten uitschrijven?
arjanvw
@ronald-deutz-fahr bij ons is de boost eruit.
+1
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr
Quote:
behoud je de boost

Meestal blijft de boost er gewoon in. De meeste tuners weten dat niet eens. Bij John Deere is de boost niet zo makkelijk weg te schrijven. Als ik mijn 6155R laat tunen met 30 pk, heb ik 235 pk met boost. En dat is gewoon veel te gek.
arjanvw
@mdoornekamp toch scheelt het wel dat onze trekkers gechipt zijn in brandstof verbruik. Maar als de doelstelling is voor alleen meer pk's gaat het idd niet op. Je rijden een versnelling harder en heeft die het weer net zo 'zwaar als eerst.
+2
mdoornekamp
@arjanvw klopt. Als je de pk's aanspreekt, gaat het toch branstof kosten
930triplemaaier
@mdoornekamp wil je het goed doen bij langdurig zware belasting bij eco tuning dan moet je smeer en koel capaciteit ook omhoog omdat de krachten hoger worden en dan wordt je voordeel al weer gedeeltelijk te niet gedaan want dat kost ook energie.
+1
arjanvw
@new holland koen de dealer dekt zichzelf ook wel een beetje in. Ze draaien liever niet voor eventuele gevolgen op. In Duitsland zijn ze er helemaal huiverig voor. De dealer noemde een voorbeeld (van een collega dealer) waarbij een hakselaar van een klant afbrande. Na technisch inderzoek bleek dat die gechipt was. Uiteindelijk draaide díe dealer op voor de kosten....

Wij hebben de Claas trekkers ook laten chippen, niet zozeer om meer pk's maar om het brandstof verbruik. Hierbij is het motormanagement aangepast en je kent je trekker niet meer terug!
new holland koen
@arjanvw Chippen is toch niks raar aan?
Dan maak je van een t6030 gewoon een t6070?
Een t6070 brandt toch ook niet af?🤷🏼‍♂️
+1
mdoornekamp
@new holland koen je temperaturen gaan wel omhoog. En de zwaardere types hebben kleine aanpassingen zoals zuigerkoeling, betere materialen, inlaat lucht koeling
new holland koen
@mdoornekamp Ja oke dat wel...
+3
arjanvw
@new holland koen het chippen was ook niet de oorzaak van dit geval (brand) maar de machine was niet meer origineel dus een mooie stok om mee te slaan.. Verzekeraars zijn allemaal prima mensen, totdat er uitbetaald moet worden...
renault 106-54
@arjanvw Is bij jullie dan de na verbranding eruit gehaald(ecotuning)? Zodat er bij de eerste inspuiting meer komt? Of hebben ze wat anders gedaan?
+1
arjanvw
@renault 106-54 echt geen idee.... bij de 640 en 430 is de egr eruit gehaald en toen aan de laptop gezet en is er een ander programma opgeschreven. Hoe of wat er veranderd is weet ik niet. Wel dat ze na de tijd veel taaier zijn geworden. Vooral onder de 1500 toeren.
+2
Fendt926Driver
@renault 106-54 eco tunen geeft iets meer pk en duidelijk minder brandstof verbruik.
Maar het mag niet.
Is een econimisch delict.
Je trekker voldoet dan niet meet aan zijn Toer 4 of stage emissie eisen

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case IH Maxxum 130 CVX ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!