Foto van een Fendt 718 SCR. Geplaatst door fendt920vario op 10-05-2020 om 22:56:23, met 31 reacties.

Fendt 718 SCR

Foto van een Fendt 718 SCR

Reacties

mdoornekamp
Viking of Jumbo verdeler
Fendt926Driver
@mdoornekamp met grasvork achterop is altijd een viking toch?
mdoornekamp
@Fendt926Driver lijkt me meer een jumbo. Daar kan ook een gras vork op
@mdoornekamp klopt. Jumbo-G.
mdoornekamp
Shovels hebben altijd een jumbo. En dan ook vaak met vork
Fendt926Driver
@mdoornekamp dan denk ik dat ik de types niet ken.
Jumbo is toch altijd met dat schanier draaipunt.
En viking met het vaste frame?
caseboy
@Fendt926Driver mij hebben ze welleens verteld dat de viking meer heavy duty is dan de jumbo. Deze zou ook meer vermogen aankunnen.
mdoornekamp
Nieuwe jumbo is er met vast en scharnier frame. Met scharnier frame zie je niet zo vaak meer. Nieuwe zijn bijna allemaal vast. Verschil tussen jumbo en viking is tand wiel kasten en rotors.
Fendt926Driver
@mdoornekamp ahh kijk daar zit mijn fout dus.
Hier moeten we schanierframe houden omdat we anders aan de kant met enkellucht langs het plastik en de muur schuren met de rotor
Baltus_steyr
@Fendt926Driver moet je dan niet vrij snel aanrijden om dan voor de volgende vracht de kuil al goed aangereden te hebben? En vooral als het vlot gaat? dan schiet het met dubbele lucht toch wat harder op...
Fendt926Driver
@Baltus_steyr aan de andere kant ligt wel een dubbellucht.
Maar enkellucht rijdt de kant veel beter vast.
En dan draai je elke 4 vrachten even om
Baltus_steyr
@Fendt926Driver ah zo. dat kan natuurlijk ook. Krijg je dan niet te veel gewicht op enkellucht zodat je het dan ook haast weer los rijdt..?
CaseCS130
@Baltus_steyr zolang je tussen muren kuilt kan het geen kant op. Kun je ze als beton aanrijden met voldoende gewicht.
ronald-deutz-fahr
@mdoornekamp jumbo met gegalvaniseerde rotors tot circa 200 pk
Viking groene rotors tot 300 pk? Ik dacht dat dat het ongeveer was?
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr ja klopt. Jumbo gaat bij 200 pk al snel door de slip koppeling. Viking heeft echt veel meer capaciteit. En een ton zwaarder. Gewicht krijg je er gratis bij
fendt308-driver
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Jumbo gaat bij 200 pk al snel door de slip koppeling

Met 140 pk lukt dat ook wel makkelijk, maar met de slipkoppeling zwaarder gaat de trekker uit 🙈
Fendt926Driver
@fendt308-driver nou ik weet niet hoe diep jullie door de kuil gaan dat de jumbo slipt of er 140 pk uitgaat??
Misschien toch eens walzen in de wagen nemen....
fendt308-driver
@Fendt926Driver niet iedere kuil is geschikt voor de ideale situatie van lang lossen. En soms met een plek vullen in de kuil trappe ze een grote hoop op 1 plek. Dan mag de verdeler aardig zn best doen het weer uit elkaar te rammelen.
Walsen is wel leuk. Maar als je kort lost sta je het alsnog op een berg te gooien om het vervolgens weer uit elkaar te trekken
+1
Fendt926Driver
@fendt308-driver klopt. Je komt de vreemdste plekken tegen waar ze nog even 10 of 20 ha toe willen pakken.
Ben ook al wel eens op de openbare weg uitgekomen met inkuilen bij de loonwerker.
Toen de hoogte maar in.
Plastik beide kanten een halve meter te kort...
Moest maar veel zand op dan zakte het wel tot aan de grond...
Of verdelen met een 1455 die op diepteregeling stond......
Of de stabilisatie die niet meer vast kon.
Verdeler greep een bult gras. Zette zich 80 cm bij op de stabilisatie en het gras ging naast de kuil...
+4
fendt308-driver
@Fendt926Driver en het is altijd de schuld van de kuilbaas als er een lokje naast valt, al lossen ze hem er meteen al naast😂
+1
langeslagdiesel
@Fendt926Driver allemaal heel herkenbare situaties. Maar sinds het rondebalen tijdperk toch niet vaak meer meegemaakt. Als er een pers tijd heb begint die vaak al te persen als de kuilplaats vol raakt. Kan je met 1 wagen mooi de koppen op de kuil maken. Heb de kuilbaas ( ik dus ) ff meer de tijd om ze werk te doen. Werk zelf ook al jaren met de 1 na zwaarste holaras met 120 pk. Gaat prima in gesneden gras. Ik heb de slipkoppeling nog maar 1 of 2 keer gehoord. Deze gaat niet zomaar af.
+1
mdoornekamp
@Fendt926Driver goed diep door de kuil. Aaien doen we bij de hond. Je hebt nooit genoeg gras op de kanten. Viking gaat hier ook door de slip koppeling. Jd 7800 gaat soms nog uit. Verdelen met 6 km/u
+1
Fendt926Driver
@mdoornekamp ok......
Hier op 750 toeren aftakas net 1200 motortoeren en 2kmh.
Heerlijk rustig.
En verder vastrijden met 2.5kmh.
Er overheen vliegen kan altijd nog....
mdoornekamp
@Fendt926Driver snel verdelen en dan rustig aanrijden. evt 2e trekker of verreiker op de bult. Vorige week 40 ha over 2 bulten verdelen. En dan 2e snee eroverheen. Boer rijdt zelf mee vast. Dan kun je niet met 2 km/u aan vlakken.
Fendt926Driver
@mdoornekamp ik ben de hoofdaanrijder de 2e op de kuil moet zich aanpassen of opdonderen.
Hoe langzamer rijden hoe meer de trekker aandrukt.
Maar bij ons met 45 bij 8m silos makkelijker te doen dan bij (veel) grotere silo s
ronald-deutz-fahr
@Fendt926Driver je rijd altijd zelf aan? Hulp rijd dan met de rapide?
+1
Fendt926Driver
@ronald-deutz-fahr met hakselen rij ik altijd aan. Met rapide rijdt zoon meestal aan.
Soms ook wel een hulp...
+1
inter 745xl
@fendt308-driver met onze maxxum 110 gaat hij ook altijd door de slipkoppeling, ook als we in de laagste versnellig rijden en 600 aftakas toeren, we moeten hem maar ff iets zwaarder zetten
ronald-deutz-fahr
@mdoornekamp bij 150 mag die er niet door gaan? Waar ik werk gaat die er met de 6410 aleens door..
fendt920vario
Heb net die eigenaar gesproke hij zegt dat ut een holeras dinkytoy is
Zwaarste in de verdeler serie

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 718 SCR ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!