Dit is een foto van het canvas aan de binnenkant van de motorkap van de Hatz. Hiermee rust hij op de tank en het canvas zorgt er voor dat het niet beschadigt of rammelt.Ik heb voor de Hatz al wel het

Hatz TL 17

hooidonk
Dit is een foto van het canvas aan de binnenkant van de motorkap van de Hatz. Hiermee rust hij op de tank en het canvas zorgt er voor dat het niet beschadigt of rammelt.
Ik heb voor de Hatz al wel het canvas, maar zoek nu nog de nageltjes om het vast te zetten. Bij de oude zat het gaatje aan de buitenkant, dus ik denk dat die van buiten geklonken zaten. Maar ze moeten aan de binnenkant vrij plat zijn, anders steken ze boven het canvas uit. Weet misschien iemand wat voor nageltjes ik hiervoor moet hebben?

Reacties

KlaasM
Kunnen het koperen nageltjes zijn geweest?
Soort klinknagels?
hooidonk
Zou kunnen!
Ik vond nog betere foto's van de 13, maar ik krijg ze even niet geplaatst.
hooidonk
Nu lukt het wel

Dit is de buitenkant

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

hooidonk
En dit is de binnenkant.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Kramer U800
@hooidonk Misschien zou je koperen klinknagels kunnen gebruiken met een platte kop, waar ze remvoering mee klinken, omdat die ook altijd onder de remoppervlakte moeten zitten. In dit geval onder de oppervlakte van je canvas. Ik dacht dat je deze in heel veel verschillende maten kan krijgen (bij Kramp, Indi). Doordat het koper is makkelijk te bewerken, en beschadigd amper het metaal.
Kramer U800
@hooidonk Mijn maat klinknagels voor de remvoering waren 6 mm schacht met 10 mm kop en iets van 15 diep.

(klik om te vergroten)

De remvoering van mijn Kramer
hooidonk
@Kramer U800 En dan vanaf de buitenkant klinken?
Ik vermoed dat dit ook zulke dingen geweest zijn.
Vind het wel eng, dat klinken op zo'n vers gespoten motorkap..als hij je één keer weg springt, zit er een kras in.
Kramer U800
@hooidonk Het is inderdaad wel spannend, maar wie niet waagt wie niet wint. Als je die klinknagels aan de achterkant om moet slaan moet je wel aardig slaan, eerst met een centerpons, daarna met een bolkophamer. Is maar wat je zelf wilt. Ik zou toch eerst die eyelets proberen wat Erik zei, tenzij deze niet met een tang erin geklemd kunnen worden.
+1
hooidonk
@Kramer U800
Ja, je kunt zoiets maar 1 keer verprutsen. En zeker als je hard moet slaan, wordt het risico alleen maar groter.

Ik kreeg net ook nog de tip om in china zoiets te bestellen: aliexpress.com/item/4000534935339.html/…_

Ze zijn er ook nog wel in meerdere soorten, ook die best lijken op die van Erik.
Kramer U800
@hooidonk Zou ik dat gewoon doen 👍
KlaasM
@Kramer U800 met een center?
Ik heb de remvoering er met een speciale tool opgezet. Een soort center maar dan hol.
Springt ook iets minder snel weg
Kramer U800
@KlaasM Ja je leest het goed. In de bankschroef een drevel. De klinknagels door de schoen en door de voering heen en aan de andere kant eerst met een centerpons de klinknagels conisch maken en als hij een beetje uit is gezet met een bolkop hamer hem omslaan. Je hebt natuurlijk ook een speciaal klinknagel apparaat hiervoor maar dat kost een hoop ruimte als je het maar een paar keer in de 10 jaar doet.
hooidonk
@Kramer U800 En dan vanaf de buitenkant klinken?
Ik vermoed dat dit ook zulke dingen geweest zijn.
Vind het wel eng, dat klinken op zo'n vers gespoten motorkap..als hij je één keer weg springt, zit er een kras in.
+1
erik9831
Bij naaien gebruiken ze zoiets...

(klik om te vergroten)

Noemt men eyelets in dit geval. Misschien helpt de naam je al verder...
hooidonk
@erik9831
Kan daar inderdaad eens op gaan snuffelen, wie weet wat je vind. Bedankt! 👍🏼

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Hatz TL 17 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!