Foto van een John Deere 9770 STS combine samen met een Freightliner grain truck, tussen de Gerst en Maïs oogst door van Saskatchewan September-2019 voor 12dagen naar Manitoba geweest om daar bij familie te helpen in de graan oogst. 

Er is toen 600Ha gedorst aan graan en rogge, Koolzaad was er nog lang niet aan toe en de bonen moesten nog rijpen.

Uiteindelijk is in de ander half maand daarna de rest van de 1200Ha er af gegaan. Tussen de regen en sneeuw buien door. Er zijn nog foto's opgestuurd van combines die lopen te modderen in het veen om toch maar wat te kunnen redden van de natte oogst in najaar 2019. 

Deze avond waren er 3 John Deere combines bezig in het zelfde veld met 2 vrachtwagens die de rogge een paar kilometer verder op het veld draaide wat aan het einde van de week opgehaald zou worden. Hier kwam s' avonds gelijk plastic over omdat er regen voorspeld was voor de 2 dagen daarna 

De andere afrijd truck was een Ford L8000 ''Met'' zonder stuurbekrachtiging van eind jaren 1980. Hier volgen nog foto's van..

John Deere 9770 STS

Foto van een John Deere 9770 STS combine samen met een Freightliner grain truck, tussen de Gerst en Maïs oogst door van Saskatchewan September-2019 voor 12dagen naar Manitoba geweest om daar bij familie te helpen in de graan oogst.

Er is toen 600Ha gedorst aan graan en rogge, Koolzaad was er nog lang niet aan toe en de bonen moesten nog rijpen.

Uiteindelijk is in de ander half maand daarna de rest van de 1200Ha er af gegaan. Tussen de regen en sneeuw buien door. Er zijn nog foto's opgestuurd van combines die lopen te modderen in het veen om toch maar wat te kunnen redden van de natte oogst in najaar 2019.

Deze avond waren er 3 John Deere combines bezig in het zelfde veld met 2 vrachtwagens die de rogge een paar kilometer verder op het veld draaide wat aan het einde van de week opgehaald zou worden. Hier kwam s' avonds gelijk plastic over omdat er regen voorspeld was voor de 2 dagen daarna

De andere afrijd truck was een Ford L8000 ''Met'' zonder stuurbekrachtiging van eind jaren 1980. Hier volgen nog foto's van..

Reacties

Fendt926Driver
Mooie foto.
Met nog een mooier verhaal..
Waarom een truck van achteren laden?
Zo kun je toch niet voor en achteruit met de combine?

Jij reed dus met de truck?
+1
JohnDeere5720
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Waarom een truck van achteren laden?

Dit was de eerste dump van de combine dus het paste sowieso, de vrachten erna lost hij van de zijkant.

We konden met de truck maar tot halverwege het veld komen, daarna was de veenlaag niet meer blij met de pizza snijders onder de truck. Dus met de lege truck draaiden we gelijk weer in de richting dat we met volle vracht niet nog eens moesten sturen. Recht vooruit en gas erop.

Zodoende kwam de combine dus elke keer onze kant op, gelukkig alleen dit specifieke veld.

Vrachtwagen chauffeur is mooi werk, helemaal op een oude handgeschakelde waar alles al niet helemaal 100% meer is. Maar als je dan weer in eentje met airco, automaat en stuurbekrachtiging komt te zitten is ook wel fijn 😉
John k
Waarom eerst op het land storten en niet gelijk naar de farm.lossen?
+1
JohnDeere5720
@John k Alle bins zaten al tot de nok toe vol, de afnemer liep een week achter met ophalen en toen dit veld moest duurde het nog 2 dagen voor dat er weer plek vrij kwam in de opslag. En daarna gekozen om het maar op het land te dumpen en dat als eerste op te laten halen.

Als er regen aan komt wordt men heel creatief

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 9770 STS en hebben de trefwoorden canada en Dorsen rogge geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!