Trekker bij de dealer gezet om 'm pas te maken. We gaan het meemaken.. Foto is geplaatst door GerbertXL op 18-05-2020 om 16:07:01, met 36 reacties.

John Deere 6910

358 foto's van @GerbertXL

GerbertXL
Trekker bij de dealer gezet om 'm pas te maken. We gaan het meemaken.

Reacties

marco2250
Wat pasmaken die opraapwagen
deJong
Heeft iemand hier geinvesteerd in een nieuwe opraper?
+1
GerbertXL
We gaan een andere oprapert proberen inderdaad 😀
Fendt926Driver
@GerbertXL een demo!!!!!!
Welk merk?
Pottinger??
+3
GerbertXL
@Fendt926Driver Kapottinger ja 😬
+2
hoest
@GerbertXL hoef je niet te proberen. Gewoon kopen
johndeere6230
@GerbertXL

Netjes! Triple bevalt ook altijd nog goed?
+7
GerbertXL
@johndeere6230 Ja bevalt perfect. Vandaag na het melken en ontbijt beginnen te maaien, 5 hectare op 4 percelen, koffie. 6 percelen, 7 hectare, eten. 10 hectare op 4 percelen, maaiers afgekoppeld om half vier. Het rijd zoveel beter met de trekker in balans, ik heb geeneens de 4wd meer aanstaan. Kan het iedereen aanraden 👌
hoest
Wat voor 1 is het eigenlijk?
+4
Wel een plaatje van een trekker op die wielen
GerbertXL
@MaartenMandemaker Bedankt. Het is een beetje een bodemloze put maar tussendoor heb ik er best schik van.
fendt308-driver
@GerbertXL
In de vorm van steeds wat knaps erop maken of zoveel stuk zijn?
@GerbertXL oké 10 serie staat wel goed bekend toch?
GerbertXL
@MaartenMandemaker de autopowrs niet. Voordeel is als die vervangen is dan lijkt de rest goedkoop...
Achja daarna vallen de kosten wel mee, maar het is gewoon altijd wat en daar word je soms een beetje simpel van.
worteljcb
@GerbertXL De bak al vervangen dan? Maar de cvt begeeft het bij veel trekkers, weet niet hoeveel uur hij heeft nu?
Wel mooie trekker hoor, 10 serie met autopower
GerbertXL
@worteljcb ja hij is vervangen een paar jaar terug, hij heeft nu bijna 12.000 uur.
Ik vind het ook een prachtige trekker, daarom heb ik 'm gekocht. Ik heb ook geen minuut wakker gelegen van het idiote geld dat het gekost heeft maar ik raad iedereen af een 10 of 20 serie autopowr te kopen waarvan je de staat van de automaat niet kent. Leer van mijn fout.
@GerbertXL Oké is het een autopowr, ja dat waren niet de besten in de 10 en 20 serie idd. Heb je hem vervangen? Ook een getal met 4 nullen zeker. Vind die motoren mooi rustig lopen, rustiger dan een common rail
GerbertXL
@MaartenMandemaker De ZF eccom in deze trekker staat voor €17.000 in de boeken...
Dan gaat er wel iets van 5.000 af als je een bak inlevert waarvan ZF zegt dat ze er iets aan hebben.
Common rail loopt best wel rauw. Dit is een echte brulaap 👌
@GerbertXL oh bliksem, en dan moet hij er nog in? Ja en trekken willen ze ook wel.
worteljcb
@GerbertXL Oh dat is serieus geld inderdaad! Maar met 12.000 uur kun je nog jaren mee vooruit. Nooit te vroeg weg doen, dat heb ik al wel gezien hier. Op een nieuwe schrijf je dat geld ook zo weg binnen 2 jaar. En beslist probleemloos is dat ook niet altijd.
+1
GerbertXL
@worteljcb Nou precies. Ik heb weleens gedacht, van dat geld dat erin zit had ik een fendt 714 tms kunnen kopen, maar daar had ook een bonk kosten aan kunnen zitten.
Ik zie het maar als een les, net wat je zegt, als je dat afschrijft op een nieuwe trekker kijkt niemand raar op. En ja, hij gaat alleen weg als iemand er idioot geld voor wil geven. @MaartenMandemaker klopt. Daarom zeg ik ook altijd dat iemand die zegt dat een nieuwe cvt tienduizend kost het nog nooit zelf heeft betaald 😅 .
@GerbertXL bewust een autopowr gekozen? De powerquad staat wel als degelijk bekend toch. Al kun je altijd wat hebben natuurlijk. Veel ligt aan het gebruik
GerbertXL
@MaartenMandemaker Omdat ie goedkoper was dan een powrquad en ik vond het wel leuk, ik heb 'm gekocht voor de hobby. De eccom zou gereviseerd zijn maar hij ging toch na een tijd wat rare geluiden te maken en slecht te reageren, toen eruit gehaald en naar Vemo gebracht (die kan autopowrs reviseren). Daar bleek een as te moeten worden vervangen maar die was niet los te krijgen..... dus de hele bak moest worden vervangen. Auw.
+1
worteljcb
@GerbertXL 20.000 onkosten is zuur geld, maar of je het nu betaald aan onderdelen of afschrijving maakt niet uit. Wij rekenen altijd in kosten per draaiuur. Dat is het enige wat telt. Dus aanschafwaarde - restwaarde plus onkosten. Geen normaal onderhoud daarbij optellen uiteraard.
Als je zo rekent rijdt de 300 pk Jcb bij ons goedkoper, dan de gemiddelde 150 pk trekker, die met 6000 uur weer wordt ingeruild, aan afschrijving heeft. Al brengt hij maar oud ijzer prijs op nog. Hoop dat hij nog een aantal jaartjes doordraait voor de mengwagen 😉
+4
joozt
@worteljcb Dat is zo maar ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die liever €20.000,- aan afschrijving betalen en weinig ongemak hebben dan €15.000,- aan onderhoud en de trekker om de haverklap bij de dealer te moeten parkeren. Zeker als je er niet zo heel veel hebt moet je er op sommige momenten wel een beetje van op aan kunnen. Niets zo frustrerend als dat het materiaal niet meewerkt op momenten dat het gebeuren moet vind ik. Het lastige is alleen dat je zoiets nooit kunt voorspellen. Je kunt veel geluk hebben met een tweedehands en pech met een nieuwe of andersom...
hoest
@joozt zit ook nogal verschil in of je zoals huub of Gerben veel reparaties zelf kunt doen of dat je ervoor naar de dealer moet
joozt
@hoest dat klopt maar kapot materiaal kost hoe dan ook tijd en dat heb je niet altijd!
Fendt926Driver
@joozt kapot materiaal is altijd kloten.
Maar soms is het niet anders.
Repareren is 1 of een vervangende machine in de buurt zoeken.
Meestal rijden we binnen een uur wel weer.
Maar reparaties kunnen soms wel ruim een week duren.
+3
GerbertXL
@joozt Als je niet tegen een keertje pech kunt moet je zeker niet zelf gaan inkuilen. Ik kan goed opschieten met de loonwerker en de dealer, zij doen altijd hard hun best om me uit de brand te helpen als er iets tegen zit (en andersom mocht dat nodig zijn). Alleen kom je er toch niet.
Ik sta er een beetje zo in: als je het leuk vind en je meent dat het uit kan dan moet je het lekker doen. Ik boer niet om rijk te worden, zolang ik maar langzaam vooruit ga is het prima.
Ook een reden dat ik een nieuwe opraapwagen gekocht heb en niet een nieuwe trekker: die laatste is makkelijk te vervangen. En ik ben heel tevreden met mijn 6910 nu.
mdoornekamp
@GerbertXL maar wat voor wagen is het nu geworden?
+1
GerbertXL
@mdoornekamp Even op mijn volgende foto klikken 😉
joozt
@GerbertXL precies! Helemaal mee eens hoor! En alles kan en gaat een keer kapot, of het nou oud of nieuw is! Maar kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die liever wat meer afschrijving en minder aan onderhoud betalen dan andersom. Van afschrijving heb je in het dagelijks werk minder ergernis dan van kapotte machines.
+1
worteljcb
@joozt Dat is zeker zo, maar veel draaiuren betekent niet automatisch veel stilstaan. Vaak krijg je wel een keer grote kosten, zoals motorrevisie en bak. Ken trekkers die met 20.000 plus draaiuren betrouwbaarder zijn dan de nieuwe variant. Je moet er gewoon wat geluk mee hebben.
joozt
@worteljcb de factor geluk is inderdaad een hele
belangrijke!
+2
GerbertXL
@joozt die mensen zijn er natuurlijk zeker. Maar ik zelf heb gewoon meer lol in m'n werk als ik het met ouwe meuk kan redden. Ik krijg de nieuwe wagen nog niet goed vol en ik erger me nu al dat ik niet zomaar dingen kan gaan verbouwen 😬

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6910 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!