John deere 6155R duo. Sleuf silo vol rijden.. Foto is geplaatst door mdoornekamp op 21-05-2020 om 21:41:35, met 55 reacties.

John Deere 6155R

mdoornekamp
John deere 6155R duo. Sleuf silo vol rijden.

Reacties

wart
Mooie spullen! En mooie silo ook
+1
mdoornekamp
@wart dank je. Silo is 14 x 3 x 80 meter 😅
Fendt612e
@mdoornekamp groot bedrijf?
Of word dit n lasagne kuil?
mdoornekamp
@Fendt612e 4 snedes over elkaar.
fendt favorit 4s
@mdoornekamp zit daar zo'n afdeksysteem op ? En hoe bevalt dat?
mdoornekamp
@fendt favorit 4s ja afdek systeem. Is net nieuw aangelegd dit voorjaar. Dus nog geen ervaring met het systeem
oanejorrit12
@mdoornekamp welke komt hier op? Agridek?
+2
mdoornekamp
@oanejorrit12 ja ik dacht Agridek. Komt uit Friesland.
fendt favorit 4s
@mdoornekamp mooi systeem , snel kunnen afdekken?
mdoornekamp
@fendt favorit 4s ging wel redelijk snel. Was de eerste keer. Met hulp van de leverancier
+2
mdoornekamp
@fendt favorit 4s @oanejorrit12 Hier nog een foto van het afdek sysyteem.

(klik om te vergroten)

Foto
fendt favorit 4s
@mdoornekamp moet gras iets naar binnen werken , van wand af om daar de slang genoeg kan drukken.
Oprolsysteem moet parralel lopen , zou je dat met 1/2 man kunnen?
+1
mdoornekamp
@fendt favorit 4s met 2 man lukt makkelijk. Klein gootje maken langs de zijkant. Machine bedienen kan alleen.
fendt favorit 4s
@mdoornekamp lijkt me zeker een goede investering misschien hier over 10 jaar
+1
mdoornekamp
@fendt favorit 4s Het is wel een heel bedrag. Er zit wel een berekening achter. Normaal ben je ook een paar duizend euro aan folie per jaar kwijt.
fendt favorit 4s
@mdoornekamp arbeidsbesparing zou voor mij het zwaarst wegen
+1
mdoornekamp
@fendt favorit 4s Voor de aanschaf van zo'n installatie, kun je ook wel wat arbeid inhuren om de bult af te dekken. Alleen moet je die arbeid op dat moment wel kunnen krijgen........ Hier zitten zelfs werklampen op. Zodat je de bult ook savonds laat snel kunt afdekken.
johndeere6230
Netjes! Zelfde soort trekker erbij gekocht? Of op demo?
mdoornekamp
@johndeere6230 is een demo. Dat is een vario.
johndeere6230
@mdoornekamp

Aahh oke, kon je daar nog veel verschil in merken? Capaciteit/ dieselverbruik?
case 745 xl
@johndeere6230 daar ben ik ook benieuwd naar
+2
mdoornekamp
@johndeere6230 @case 745 xl We vonden de vario wel wat zenuwachtig en wat gecompliceert met de command pro.

De vario heeft ook wel wat vermogens verlies. Vooral met transport. De schakel bak rijdt eerder 50 km. De vario bak warmt ook behoorlijk op. 15 graden meer dan de schakel versie. Motor werd daardoor op den duur ook warmer. Brandstof verbruik van de vario is ook wat hoger.
+1
case 745 xl
@mdoornekamp dan zou je de conclusie kunnen trekken dat je de juiste trekker gekocht hebt.
+1
mdoornekamp
@case 745 xl voor ons rop en scheur werk is een hand bak gewoon beter. En goedkoper.
johndeere6230
@mdoornekamp

Ah oké! Commandpro is wel even wennen, maar eenmaal aan gewend werkt het perfect.

Dus conclusie is dat de schakeltrekker het eigenlijk dus beter doet bij deze werkzaamheden?
mdoornekamp
@johndeere6230
Quote:
schakel trekker beter

Ja klopt. Maar dat is inmiddels ook wel een beetje algemeen bekend.
jasper-santing0
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Ja klopt. Maar dat is inmiddels ook wel een beetje algemeen bekend.

🤔🤔🤔🤔
+3
JD 6430 The Best
@mdoornekamp Oneens🙈 Een schakeltrekker is anders, en afhankelijk van je werkzaamheden past die goed of niet goed bij je.
case 745 xl
@JD 6430 The Best dat is toch ook exact wat @mdoornekamp zegt
JD 6430 The Best
@case 745 xl Ik lees het als dat Martijn zegt dat schakeltrekkers beter zijn over het algemeen bekend is
mdoornekamp
@JD 6430 The Best voor zwaar trek werk
JohnDeere5085
Strak begin! Mooie volle wagens
fan van trekkers
Mooi materiaal, en mooie silo. Zo kan je een mooie capaciteit halen👌
bikkertie
Mooi spul zo, bijna niet te onderscheiden 😄
+1
mdoornekamp
@bikkertie haha. ja klopt. Moest soms ook goed kijken welke wagen eraan kwam.
john deere 7810
@mdoornekamp

zenuwachtigheid heb je zelf ook wel een aandeel in. je kunt het bijv nog instellen met de sneltoets op de pook. Wat verbruikt hij nu werkelijk meer dan? Je hebt nu ook wel 2 hele verschillende trekkers hier op de foto. de een een schakelbak en de andere de luxe command pro. Daarbij is ook algemeen bekend dat 50 rijden duur rijden is. En dan vraag ik me wel eens af. waarom dan wel 50 maar schakelen in plaats van 40 en vario rijden...
mdoornekamp
@john deere 7810 voet/rijpedaal reageert vrij abrupt. Of wordt die ook soepeler als je de reactie snelheid op 1 zet?

1e dag had de vario 2 liter per uur meer nodig. Toen zat wel mijn snelste chauffeur op de vario. Maar ik deed ook wel aardig mijn best op de schakel 6155R. En ik had de zwaardere Giga. Achter de vario hing de Mega Vitesse.
+1
john deere 7810
@mdoornekamp

ja en die werkt ook bijv met de langzame stand voor het aankoppelen. die is op 3 bijna niet te gebruiken. ook kun je dat nog instellen op het scherm. Een vario zal meer gebruiken en blijven gebruiken. ze zijn ook niet voor niets nog zo druk met de andere versnellingsbakken. Maar kwa kwaliteit doen ze niet meer onder voor een pq bak.
+1
JD 6430 The Best
Quote Reactie van @john deere 7810:
blijven gebruiken

Ook als het hydrolische component vervangen is door elektrisch in de toekomst?
john deere 7810
@JD 6430 The Best

nee dat is ook weer heel anders. als je de dieselmotor vervangt voor een benzine zal het ook anders zijn 😛 😛
johndeere6230
Quote Reactie van @john deere 7810:
die is op 3 bijna niet te gebruiken.

Is alleen mooi als je op de weg zit en vooral als je op de pook rijdt. Voetpedaal wordt idd te zenuwachtig, hij is wel rete snel weg in zn 3, die 6130R in ieder geval wel
+1
joozt
@johndeere6230 ja zo’n 6130 commandpro drukt je inderdaad aardig achterin je stoel. Daar kom ik met de 6175 autopowr echt niet bij in de buurt!
+1
johndeere6230
@joozt

Nou echt wel, met een kale trekker ben je soms sneller weg dan een koekblikje naast je 😅😂
john deere 7810
@joozt

nu hebben jullie ook de zware trekker met de lichte motor en die 130 net andersom. dat maakt echt wel verschil. Maar inderdaad gewoon zo met transport is de 3 wel lekker pittig. en ook met omschakelen allemaal net wat sneller.
joozt
@john deere 7810 ja dat is waar!
mdoornekamp
@john deere 7810
Quote:
zware trekker met lichte motor

Ik vind die eerste 6175R sowieso traag en zwak over komen. Trekkers zijn zwaar en grote banden. Dan heb je veel vermogen nodig. De 6195R zie je heel weinig. Daar zou ik persoonlijk dan eerder voor kiezen. Die lijkt inwendig ook al meer op een 6215R
joozt
@mdoornekamp of je maakt een 215 van de 175?
mdoornekamp
@joozt Ik ben niet zo meer van het tunen. Vooras en hef zijn ook lichter van de 6175. En bij nieuwste trekkers met ad blue en uitlaat filters is het wel goed oppassen. Met goedkope tuning heb je constant storing.

Ik zou dan trouwens liever een 6155R iets tunen. Dan heb je wel de pk.s en niet een hele lompe trekker.
joozt
@mdoornekamp Vooras en hef hebben juist van chippen niet heel veel meer belasting toch? 155 is de zwaarste uit de lichtere serie, ik hoor juist dat je beter een lichte uit een zwaardere serie (175) kunt chippen omdat de rest van de trekker toch al wat overbemeten is en ook gebruikt wordt voor 195 en 215... Ik weet trouwens niet hoe de JD dealer er over denkt. Bij de 6830 vonden ze het toen geen enkel probleem en stonden ze er vierkant achter dat weet ik nog.
john deere 7810
@joozt

ligt heel erg aan het type trekker en wat de plannen er mee zijn. die 6830 bij jullie is gelijk aan de 6930 dus dan kan het makkelijk. een 6630 bijvoorbeeld heeft daarin tegen de 4 cilinder achterbrug. Hef heeft meer te lijden als je de hefdruk gaat opvoeren. Maar de vooras en met name de 4wd koppeling kan het wel begeven als je extra pk's hebt. dat is ook meteen je veiligheid voor de max belasting als men bijv achterwaarts gaat opkuilen, dan zet je de volle pk's op de vooras.
joozt
@john deere 7810 ja precies! Daarom ben ik altijd het meest fan van een trekker chippen die ook een groter broertje in hetzelfde jasje heeft! Dan is alles nog wat overbemeten!
fan van trekkers
@mdoornekamp zit er ook een groot verschil in bouwjaar, dat de ene tier 5 is en de andere nog een tier 4? Daar schijnt ook best veel verschil in te zitten.
+1
mdoornekamp
@fan van trekkers beide Tier 5. Mijne met schakel bak heeft nu 900 uur. Die is wel aardig los.
john deere 7810
@mdoornekamp

de midframe 6r zijn over het algemeen allemaal wel pittig. Je hoort ze allemaal over dat ze best willen trekken, schakel of ap.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6155R ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!