Foto van een Fiat 110-90 bezig met kilverenLoonwerker kreeg het nog weer druk met gras, en aangezien we het kilverbord er al achter hadden zijn we maar vast begonnen. Dubbel lucht er aan anders was he

Fiat 110-90

gerbencool
Foto van een Fiat 110-90 bezig met kilveren
Loonwerker kreeg het nog weer druk met gras, en aangezien we het kilverbord er al achter hadden zijn we maar vast begonnen. Dubbel lucht er aan anders was het wel wat lastig om grip te houden

Reacties

+2
Siete
Dubbellucht is zo wie zo mooi met deze banden. Je rijd t zo veel egaler aan. Die smalle banden sporen wel aardig in, en die spoortjes voel je vaak lang terug 😅
+3
valmet6400power
Poah daar zou ik ook wel een dagje mee rond willen rijden, machtige machines die 110-90's 😃
+3
Siete
@valmet6400power
Ga maar in de rij staan dan. Haha
+2
valmet6400power
@Siete
Haha wel anderhalf meter afstand houden dan he 😃
Welten
@valmet6400power ik sluit ook aan in de rij🙋‍♂️
gerbencool
@valmet6400power ik sluit ook wel weer aan 😅
Krispax
Kilveren is wel iets typisch voor NL precies. Wat is hier eigenlijk de reden voor?
valmet6400power
@Krispax
Verbeteren van de waterafvoer door het bol leggen van het land. Alhoewel je het nu liever hol zou kilveren om de weinige regen vast te houden haha
Krispax
@valmet6400power ok das duidelijk. Volgend jaar gaan we hier ook hol kilveren 😀
valmet6400power
@Krispax
Wij dachten daar vorige zomer ook aan maar afgelopen winter niet meer 😂
Voordeel is dat Nederland relatief weinig hoogteverschil kent waardoor er meer gekilverd wordt dan in buurlanden. Als je op een kavel 10 meter hoogteverschil weg moet poetsen dan laat je het wel.
jehan
@valmet6400power ik heb weleens op een heuvelachtig perceel .juist in de laagte richting sloot ..wat weg te kilveren ..om het water via de laagte naar de sloot te leiden
valmet6400power
@jehan
Dat is weer wat anders. Je gaat niet een heuvel uit je land wegkilveren als je je land vlak wil hebben. Dan kun je beter gebruik maken van die heuvel voor afwatering.
gerbencool
@valmet6400power ja hier zaten ook wel natuurlijke hoogtes in die naar de sloot liepen, ook was er bij een paar plekken juist een bult aan de sloot en daar een gat achter, dat is er uit gehaald.
kilverbak naar beneden en toerental van de trekker ook 😂 tot 500 toeren dan moet je maken dat je hem weer lift en red die het net, daarom moet je altijd dakraam los hebben anders hoor je dat niet 😃
valmet6400power
@gerbencool
Haha mooi de fiat plat ervoor 🔥🔥
Overigens rijdt het beter, vind ik als amateur kilveraar, als je trekker het makkelijk kan trekken. Kilver zelf ook wel met 72 pk voor een 3 meter kilverbak dat gaat wel en ook met volle bakken (omdat de bak krom is) maar dan moet je wel weten wat je doet haha
Voordeel is dat die niet gaat springen omdat de trekker uitgaat, daar heb je met 120 pk meer last van vind ik. Met onze 160 pk cvt heb je dan weer geen erg in als je volle bakken meeneemt 😂
gerbencool
@valmet6400power ja heb er wel een filmpje van gemaakt zal die wel even er op proberen te zetten
valmet6400power
@gerbencool
Is goed! Ben benieuwd, zal leuker klinken dan onze 4 cilinder turbo’s voor de kilverbak haha
+1
valmet6400power
@gerbencool
Dat verveelt nooit!
+1
gerbencool
@valmet6400power niet gouw, maar als ik echt veel mee mket werken zou ik toch wel een nieuwere en stillere trekker willen hebben 😅
+1
Welten
@gerbencool meer film materiaal en geluid graag👍
gerbencool
@Welten ja daar had ik geen tijd voor omdat je steeds moet opletten als het mooi wordt en dan niet kunt filmen😂
+1
gerbencool
@Krispax ook is het prettiger rijden over het land

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fiat 110-90 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!