. Geplaatst door marco steyr op 24-05-2020 om 19:18:10, met 37 reacties.

Fendt 818

Reacties

+2
T.Tanis
Ziet er goed uit 👍👌💪
+2
Lars Bekhuis
Bruut👌
+4
Fendt926Driver
De foto is ook wel zo genomen dat hij nog indrukwekkender uitziet dan gewoon.
Zeer indrukwekkende machine....
+3
fendt920vario
@Fendt926Driver das nie moeilijk met zn beer👌🏻
+2
Gavrie Willemsen
@Fendt926Driver effe op uw knieën gaan zitten. Ik ga nogal snel op het dak van mijn wiellader staan om een “drone-effect” te krijgen....🤪
+4
Dikke pony💪die jd bloken jaa dat maakt ut net af😋
+1
marco steyr
@johndeere6910forever zal ze wel fendt grijs spuiten 😅🙈
@marco steyr laaat ze maar zo haha
Fendt816
Nog dezelfde pk's?
marco steyr
@Fendt816 hij heeft er wel wat paarden bijgekregen 😅😎
+1
new holland koen
Dat is ten minste een kwaliteit bumper!👍
Maar dat moet ook wel met zo'n beer van een Fendt😁
Fendt816
Hoeveel pk heeft hij nu ?
+1
marco steyr
@Fendt816 moet nog een keer voor de rem maar dik 300 pk zou die wel moeten halen
Fendt816
Dat meen je niet 300 pk uit een Fendt 818? Zijn er meer of ben je de enige?
new holland koen
@Fendt816 dat haalt @unipower ook uit zn 612...
+1
unipower
@new holland koen Haha inderdaad kan met minder inhoud en minder brandstof inspuiten al, een 800 met zo’n dikke P pomp van een 824 zou je er wel 350 uit moeten kunnen halen in mijn ogen 😅
marco steyr
@unipower de rem zal zeggen welke sterker is 😅
marco steyr
@Fendt816 ik heb er een lijnpomp van een 824 op gezet, verder zijn ze gelijk. De 824 van een maat van mij gaf met de pomp vol open gedraaid dik 300pk dus zou die van mij dat ook minimaal moeten doen 😅
+1
Fendttrisixfan
@marco steyr hier eens 824 aan testbank gehangen en open gedraaid en toen gestopt aan 350 op pto, maar zat lang nog niet op zijn einde
+1
marco steyr
@Fendttrisixfan heb op de trekkertrek ook wel verhalen gehoord over 350pk met de koudstart aan enzo, de rem zal het antwoord geven 😅
unipower
@marco steyr Koudstart kun je gewoon uittrekken en een kabelbandje erom doen werkt prima voor trekkertrek en hij spuit stevig meer brandstof in 😉
marco steyr
@unipower heb er een veertje om gedaan met een splitpen ervoor, alleen niet de kans gehad om te testen 🙈
+1
unipower
@marco steyr Kan ook inderdaad, als je pomp open staat is het een wereld van verschil met of zonder 😜 bij mijn 612 scheelde het 60 pk aan de pto met of zonder koudstart 😉
Fendttrisixfan
@marco steyr ja vijs in, koudstart uit en LDA ook helemaal in
unipower
@Fendttrisixfan De LDA functioneerd toch niet meer als de koudstart bediend wordt?
Fendttrisixfan
@unipower geen idee, maar als hij ingedraaid is ben je zeker
unipower
@Fendttrisixfan Volgensmij werkt dat alleen als de koudstart niet bediend is, en als je de koudstart niet bediend en de LDA helemaal in draaid spuit hij niet zoveel in als met de koudstart
hermanjohndeere
@unipower wat is de LDA?
unipower
@hermanjohndeere Dit is een membraam die door je inlaatdruk naar beneden gedrukt word en binnen in de pomp de regelaar meer diesel in laat spuiten, dus hoe meer turbodruk (hogere belasting/toerental) hoe meer diesel. Zorgt ervoor dat hij onderin toeren minder rookt, zit vaak een stelschroef op dat je hem handmatig ietsje meer in kunt laten spuiten bij laag toerental 😉
hermanjohndeere
@unipower aaah juist. Nooit van gehoord. Weer wat geleerd 👌
marco steyr
@Fendttrisixfan heb ik nu idd en paar graden vroeger
Fendt816
Gewoon de brandstof (laten) opdraaien of nog meer?
Fendt816
Petje af!
fendt920vario
Kan iemand mij precies vertellen hoe dat werkt bij een lijn pomp met koudestart?
Fendttrisixfan
@fendt920vario hangt er van af welk model pomp je hebt
marco steyr
@fendt920vario bij het starten word er kort meer diesel ingespoten, sommige pompen hebben een pinnetje dat je handmatig uit moet trekken andere hebben er een spoel op zitten. Als je bijvoorbeeld voor trekkertrek meer vermogen wilt kun je dat pinnetje vast zetten of constant spanning op die spoel zetten.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 818 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!