Stukje land ophogen bij en boer op het dorp. Jongens mogen met de mooie spullen rijden, de baas reed met de Inter 1455 mee.... 😀. Er staan nog geen 600 h opde teller en toch heeft deze nieuwe 826 a

Fendt 826

701 foto's van @Gavrie Willemsen

Gavrie Willemsen
Stukje land ophogen bij en boer op het dorp. Jongens mogen met de mooie spullen rijden, de baas reed met de Inter 1455 mee.... 😀. Er staan nog geen 600 h opde teller en toch heeft deze nieuwe 826 al 3 keer bij het LMB gedaan voor een herstelling. Defecte electrakabel Van de ventilator, Kapotte sensor van de turbodruk en een vooras die begon te lekken. Gisteren heeft hij wel 20 h aan 1 stuk gereden, langste tijd ooit aan elkaar denk ik bij ons

Reacties

+1
a3vandiejen
Is een prachtige combi.
+1
new holland koen
Een Fendt is dus ook niet heilig dat blijkt wel😅
+3
Gavrie Willemsen
@new holland koen nee maar dat heb ik ook nooit beweerd hè....😄😄😄
arjanvw
@Gavrie Willemsen valt nog wel in de garantie neem ik aan?
+1
Gavrie Willemsen
@arjanvw ja uiteraard....ik ben ook toevallig bij Fendt uitgekomen omdat de dealer toenertijd Landini en Fendt verdeelde. Indien hij toen Valtra of zo mee verdeeld had in plaats van Fendt hadden we waarschijnlijk allemaal Valta’s gehad bij wijze van spreken.....😂😂
+1
arjanvw
@Gavrie Willemsen zo zijn wij bij Claas terecht gekomen, de dealer had eerst Fendt en Claas machines en toen Claas ook trekkers kreeg 'moesten' ze op een gegeven moment kiezen en hebben ze voor Claas gekozen.
+2
SJB533
@Gavrie Willemsen
Geloof, dat voor sommigen hun merk een obsessie is. Die mensen (jochies 😂) willen de minpunten niet zien, horen en vooral benoemen. Dus daarmee snap ik de reactie van Koen volledig.

Ben het met @Fendt_favorit eens, dat het oplossen van problemen veel goeds doet voor het merk, dat prijs van een machine dan van ondergeschikt belang is. Een goedkopere Belarus, waar nooit wat mee is, maar die wel een keer wat heeft, waar de oplossing duur is en met moeite vanuit de dealer wordt gedaan, of een dure Fendt, die iets vaker wat heeft, maar waar de dealer al (bij wijze van spreken) vantevoren klaar staat en een schappelijke rekening stuurt maakt wel verschil.
+3
1046
Nieuw is dus nie altijd beter
Gavrie Willemsen
@1046 nee zeker niet maar uiteindelijk toch wel goedkoper...
+4
Gavrie Willemsen
@1046 je moet gewoon af en toe nieuw kopen om het machine park up to date te houden enzo zeker als je met personeel werkt
+1
1046
@Gavrie Willemsen dat is zo ja
+1
Fendt_favorit
Alles kan kapot, maar hoe wordt het opgelost en wat kost het je uiteindelijk zijn veel belangrijkere zaken.
+3
Gavrie Willemsen
@Fendt_favorit voorlopig is alles nog garantie en het LMB is er steeds als de kippen bij om het te herstellen....
T.Tanis
Mooi spul😀
Steyr thomas
Bij de 828 op het werk in 600 uur ook al kapotte turbodruksensor gehad. Trilt ook gigantisch op de weg. Heb al gehoord dat er meerdere 800s last van hadden, weet niet of deze dat ook doet op de weg
Gavrie Willemsen
@Steyr thomas nee over trillen hoor ik de jongens niet klagen
+1
john deere 7810
@Gavrie Willemsen

gekke is ook dat je sommige elke x weer ziet en andere nooit. net als bij mensen. de een heeft altijd wat en de ander nooit... Maar wel vervelend, of het nu nieuw is of oud.
+2
arjanvw
@john deere 7810 maar ook niet iedereen is even eerlijk... zijn ook mensen die bij die het niet voor een ander willen weten als ze iets kapot hebben.
mdoornekamp
@Steyr thomas wat voor banden heb je erom dan?
johndeere6230
@mdoornekamp

Dat doet idd veel meer op de weg, firestone trilt gigantisch is mijn ervaring, andere merken vallen mee volgens mij
mdoornekamp
@johndeere6230 ja moet niet te stug zijn. Maar op één of andere manier is john deere wel vrij gevoelig voor trillen. Ik dacht altijd dat Fendt er minder last van heeft.
MulderDeutz1
@mdoornekamp Bij de loonwerker hier was het met JD en BKT een ramp. Of plankgas, of langzaam rijden. Alles ertussenin was een drama qua trillen.
john deere 7810
@mdoornekamp

hier een boer, Fendt 724 nieuw met de nieuwe trelleborg 1050's ook drama.
mdoornekamp
@john deere 7810 trelleborg tm 1060 bedoel je? Ja dat is gewoon een slechte band. Kwam trouwens ook slecht uit de test. Stond laatst in Landbouwmechanisatie. Slijten als een gek, trillen en stug.
john deere 7810
@mdoornekamp

Die bedoel ik inderdaad. Prachtige band om te zien maar de praktijk is anders.
mdoornekamp
@john deere 7810 Ja ik was ik wel gecharmeerd van de looks. En mooi breed. Maar hier geen Trelleborg weer. Service is ook bar slecht. Ze zijn bij mij toen nog wezen kijken en meten. Maar nooit weer wat gehoord. Ik zal wel geen belangrijke klant zijn.
john deere 7810
@mdoornekamp

Dat is wel bij meerdere merken... Heb wel eens het idee dat die mensen wat langskomen betaald worden door het geld wat ze per maand niet voor garantie de deur uit doen.
+2
mdoornekamp
@john deere 7810 ze kwamen met 2 man kijken. 1 uit België en 1 uit midden van het land. Helemaal naar Noord-Oost Groningen. Wat een verstand. Kun je ook wel telefonisch zeggen dat je toch geen coulance verleent.
+2
B - W
@mdoornekamp ik heb zeker niks tegen jouw, maar ik vind jou soms echt wel radicaal hoor, er is maar 1 merk opraapwagen, een fendt deugt bij voorbaat al niet, en schuitemaker is al oud ijzer als het de fabriekshal uit komt, ik vind het prima hoor, maar bij ons bedrijf zijn al tientallen setjes trelleborg en voorheen pirelli versleten, bijna allemaal zonder problemen, en de setjes waar scheuren in kwamen of waar een bult op de wang komt voordat ze versleten zijn, komt gewoon een hele nieuwe set, je betaald dan de afgesleten millimeters van Je oude band, nou je kunt zeggen wat je wilt, maar ik durf dat wel coulant te noemen...
+1
jasper-santing0
@B - W daar doelt hij juist op, dat ze jullie wel coulance doen omdat je er veel meer per jaar afneemt
+1
mdoornekamp
@B - W
Quote:
coulant

Nou ik heb het goed geprobeerd met die 2 wijsneuzen van Trelleborg. Omruilen voor tm 800 en dan slijtage bijbetalen. Maar ze wilden niks!!! Ze zouden er later op terug komen en evt de banden nog een keer bekijken. Maar nooit weer wat gehoord.

Boer hier in de buurt trok zijn tm 800 650/75r38 stuk met ploegen. Ook nul coulance. Maar jullie staan als groot bedrijf wss wat sterker dan ik.
+1
john deere 7810
@mdoornekamp

of ze betalen ongemerkt de coulance er bij.
B - W
@mdoornekamp nouja, dat zou idd het verschil zijn dan, maar dat zou dan al zeker niet netjes zijn
verwijderd
mdoornekamp
@MulderDeutz1 ok. nieuwe banden of versleten?
MulderDeutz1
@mdoornekamp relatief nieuw dacht ik. Nieuwe worden nu op michelins geleverd lijkt het. Dat gaat beter.
mdoornekamp
@MulderDeutz1 ja ik rij ook michelin. Bkt kun je af fabriek niet eens krijgen
verwijderd
+1
mdoornekamp
@trean oj. Hangt ook van de werkzaamheden af. Ik doe ook redelijk wat transport.
+1
wart
Het is wel een prachtige set! Hopen dat nu wat meer uren probleemloos kan draaien ermee.
+1
Gavrie Willemsen
@wart ja in het begin wat kwaaltjes en kinderziekten kunnen wij best wel mee omgaan hoor....
wart
@Gavrie Willemsen haha wel wat gewent wou je zeggen. Het is jammer maar gebeurd bij zoveel machines/merken..

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 826 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!