Zit je op facebook te kijken van je eigen dorp kom je ineens een foto van je zelf tegen met de Deutz 4006.Foto is gemaakt eindjaren '70. Hele mooie trekker was het behalve als het begon te vriezen wil

Deutz D4006

bob de bouwer
Zit je op facebook te kijken van je eigen dorp kom je ineens een foto van je zelf tegen met de Deutz 4006.
Foto is gemaakt eindjaren '70. Hele mooie trekker was het behalve als het begon te vriezen wilde hij heel slecht starten.
Als je hem ging aanslepen liep hij direct.
Alles was door dealer al gecontroleerd maar het ging niet

Reacties

+1
wim-same
@bob de bouwer Wat voor motor ligt er in ? Een 3 cilinder 912 motor. ? Die moest je vroegen in een Atlas AB 1202 ook al met ether starten als het koud was. Verder starten ze altijd goed.
bob de bouwer
@wim-same Het was een drie cilindertype weet ik niet, inderdaad normaal startte hij wel goed.
Waren taaie motoren.
wim-same
@bob de bouwer Ja klopt. waren hele taaie motoren, wel gevoelig voor lekke koppen. Ik heb toen veel koppen gevlakt van deze motoren.
+1
bob de bouwer
@wim-same Daar hebben geen last van gehad, De motor heeft wel een keer vast gezeten. De motor was redelijk zwaar belast en toen uitgezet met als gevolg dat de startmotor de motor niet rond kon krijgen.
Hebben ze hem aangetrokken en gelukkig was er niet beschadigd en we hebben er nooit geen hinder van gehad.
Soms zit het mee!
+1
wim-same
@bob de bouwer Dan denk ik dat de startmotor te licht was, of de kabels te veel weerstand hadden. Als opgang slepen wel ging zat de motor niet vast.
+1
wim-same
@bob de bouwer De latere Atlassen hadden niet voor niet 24 volt. Dat start gewoon veel vlotter. Dat probleem hebben wij ook op sommige oude Same trekkers. De startmotor draait dan net iets te langzaam om vlot te starten. Aanslepen start direct.
+1
bob de bouwer
@wim-same Ja, dat klopt. Koppeling oplaten komen en hij liep, we trokken hem aan met de auto.
+2
Kramer U800
@bob de bouwer De gehele D06 serie heeft 912 motoren (behalve de D16006). Deze zijn direct ingespoten dus hoef je niet te gloeien. Zit volgens mij wel een gloeispiraal in de inlaat. Die ouwe Zetors moet je altijd vol gas starten dan word het moment van inspuiten vervroegd, die lopen ook altijd in de winter.
+2
bob de bouwer
@Kramer U800 Je kon hem wel gloeien. Als de temperatuur iets daalde maar nog wel boven het vriespunt was dan startte hij wel beter als je hem ging "voorgloeien"
wim-same
@Kramer U800 Ik denk dat er een vlamstarter in de lucht inlaat zat. Dat kan ook bij direct ingespoten motoren. Dat hebben SAME motoren met een roterende brandstofpomp ook, en die zijn ook direct ingespoten.
+1
Kramer U800
@wim-same Dat zal dan best zo zijn ja. 912 motoren zijn met lijnpomp of roterende pomp gebouwd.
Rick V
@Kramer U800 ooit wel eens gehoord van een vlam gloei installatie?
+1
wim-same
@Rick V Dat is toch een vlamstarter.
Rick V
@wim-same juist
Kramer U800
@Rick V Nee nog niet eerder in levende lijve meegemaakt.
+2
a3vandiejen
Prachtige foto.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D4006 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!