Sinds de 2 grote Fendts 826 en 828 bij ons op het bedrijf zijn gekomen heeft onze taaie rakker met net geen 19.000 h het de laatste tijd wel wat kalmer. Hele dagen de klok rond liggen boxen is er niet

Fendt 818

Gavrie Willemsen
Sinds de 2 grote Fendts 826 en 828 bij ons op het bedrijf zijn gekomen heeft onze taaie rakker met net geen 19.000 h het de laatste tijd wel wat kalmer. Hele dagen de klok rond liggen boxen is er niet meer bij. Gisteren toch nog een dikke halve dag met de dieplader op stap geweest om verschillende machines te verzetten. Normaal doe ik dat met onze Inter 1455 maar daar hangt nu de 3-asser aan en die pik je nu zomaar niet in 1 2 3 er terug af....

Reacties

+1
hoest
Ach met deze trekker werken is ook geen straf
+1
Gavrie Willemsen
@hoest nee is een uitermate wendbaar trekkertje en de motor weet van geen ophouden. Staat al wel heel zijn leven op 44 km....
Roeldeutzdx
@Gavrie Willemsen Gavrie deze trekker anders standaard voor dumper?
+1
hoest
En van deze kan het voorruit open 👍
Gavrie Willemsen
@hoest dat mis ik echt aan die nieuwere Fendts...
fendt farmer309c
@Gavrie Willemsen bij de 700 nog een optie de voorruit open
Dat ziet er mooi uit.👌👌
+1
new holland koen
Blijft een prachtige Fendt Gavrie!
Dit is toch wel het bewijs dat je met goede zorg en zonder heel hard te jagen veel uren kan maken met zo'n zwaar werk👍
GROENEDEERE
Waarom staat de kraan zover naar voren?
De kans de de dieplader de trekkert omdrukt is wel een stuk groter dan wanneer de kraan tussen de assen staat
Quintto
@GROENEDEERE zou het gewicht nu met de arm aan de achterkant al niet voor een groot deel in het midden staan?
GROENEDEERE
@Quintto nee de ballast van de kraan is een stuk hoger dan de giek.
+1
Gavrie Willemsen
@GROENEDEERE Ik begrijp uw terechte opmerking.....maar als je de kraan andersom zet komt de knokel van de graafarm zeer dichtbij de cabine. Dan zou je hem al helemaal tegen de oprijrampen moeten zetten maar dan zit er teveel gewicht op het achterste tandemstel...
GROENEDEERE
@Gavrie Willemsen
En de kraan zoals hij nu staat maar dan verder naar achter?
Al is t 40 a 50 cm dat scheelt al enorm veel
valmet6400power
@GROENEDEERE
Weet niet hoeveel die nu al buiten die oprijbeunen uitsteekt? Maar inderdaad een half metertje scheelt al veel.
+1
fresheliciouss
Met de graafarm naar voren, en dan achter de trekker, lijkt mij wel een gevaarlijk iets, moest de graafmachine beginnen naar voren schuiven... (cabine weg ) en dat wil je niet...
+1
Gavrie Willemsen
@fresheliciouss ik heb ooit meegemaakt dat er een Atlas bandenkraan naar voren schoof op mijn dieplader. De arm stopte toen 10 cm van mijn cabine. Dat vergeet je nooit meer zoiets... is al even geleden want ik reed toen nog met Landini...
+2
fresheliciouss
@Gavrie Willemsen met wat geluk, kan je uit zo'n situatie leren.. wij leggen ook meer en meer de graafmachines vast, en meestal antischuifblokken tussen en voor de rupsen.. je kan zelf voorzichtig rijden, maar je kan nooit voorzien als je door een andere weggebruiker een noodrem moet doen.. en dan gaan de dingen aan het schuiven!

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 818 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!