Foto van een Deutz-Fahr DX 6.30 eerste snede binnen. Van 17 uur tot 8 uur ochtends. Alles goed gewerkt, messenbalk modificatie ook mooi werkend met dikkere cylinders. 29 karren vol van 25 bunder, dus kan niet klagen.

Deutz-Fahr DX 6.30

Foto van een Deutz-Fahr DX 6.30 eerste snede binnen. Van 17 uur tot 8 uur ochtends. Alles goed gewerkt, messenbalk modificatie ook mooi werkend met dikkere cylinders. 29 karren vol van 25 bunder, dus kan niet klagen.

Reacties

mf 6150
Mooie combinatie! Heb je een melker of personeel op de wagen erbij?
+1
MRVNDT
@mf 6150 vorige eigenaar melkt wel als ik an kuilen ben, dus dat werkt mooi. Kalveren doe ik dan even maar is allemal n half uurtje
+1
mf 6150
@MRVNDT
Dat is ideaal! Mooi dat het zo kan
+4
GerbertXL
Mooi man, combinatie uit de folder 👍
+1
MRVNDT
@GerbertXL bedankt ! Helaas zijn ze niet tegelijkertijd te koop gewest 😬.
+4
Fendt926Driver
Mooi dat het allemaal zo mooi werkt.
Hoor alleen maar haleluja komen van jou kant..
Super dat alles werkt zoals je je voor gesteldhad.
Ik voorzie dat er fors geld over blijft aan het eind van het jaar....
Zullen we vast helpen kijken naar een mooie DX 7.10???
+2
MRVNDT
@Fendt926Driver ja niet alles is perfect maar actuel werkt het wel.

Ne ik ben erst nog n 6.30 nodig, die kan ik wel Inzetten. 7.10 is alleen hobby dus dat komt als ik geen andere Ideen meer heb
+9
MRVNDT

Kleine filmpje
Inter-844s
@MRVNDT Bekende wagen heb ik ook nog wel mee gereden. Was eerst een groene toen overgespoten in de 'nieuwe' schuitemaker kleuren en nu dus weer in zn oude kleuren 😂👌
MRVNDT
@Inter-844s klopt is ook al rood gewest 😂. Nu wer origineel. Hoe kan dat dat jullie al ermee gewerkt hebt ?
Inter-844s
@MRVNDT Heb help de boer die voor jou de wagen had mee met inkuilen. De wagen werd voornamelijk gebruikt om te stalvoeren daarom zit dat dwarsafvoerbandje er ook op. Stond een gechipte 6620 voor. Enigste nadeel vond ik de slipkoppeling die ging er met het minste of geringste erdoor. Daardoor kon je de wagen amper boven de randen vol krijgen. En de pickup was niet de nieuwste meer dacht ik? Verder stond de wagen toen op een ander onderstel met 710 banden was super voor het stalvoeren. Onderstel zit nu onder de wagen die de boer nu heeft met de banden.

(klik om te vergroten)

Heb er zo geen beter foto van. Dit was op de dag dat ik de wagen weg heb gebracht om het onderstel te laten overzetten op de andere wagen.
mdoornekamp
@Inter-844s 6620 common rail dan zeker. Die trekken wel door.
Inter-844s
@mdoornekamp Nee was een van de eerste generatie 6620 zonder common rail, ook nog met de 8 gaats vooras. Meende dat hij 155pk aan de stomp had?? Weet ik niet zeker meer.
mdoornekamp
@Inter-844s ok. zo één heb ikzelf ook gehad. Die was ook gechiped. Liep ook mooi
Inter-844s
@mdoornekamp Maar jij had toch één met een PQ bak? Deze heeft zijn eerste AP transmissie erin liggen. Trekker heeft rond de 6800 uur meende ik. Trekker is altijd zuinig mee omgegaan, even de bak warm laten draaien voordat je ermee aan het werk gaat enzo
mdoornekamp
@Inter-844s ok. ja ik had powr quad. Was ook prima trekker
+1
MRVNDT
@Inter-844s pickup is vrij van storing, werkt goed 😊
ramele
@MRVNDT
Zo te horen is ie ook wel goed los.
Wat geeft hij aan de stomp?
MRVNDT
@ramele nooit gemeten
+3
CaseCS130
Dikke spullen, maar waarom van 17.00 tot 08.00? Heb je echt de hele nacht door gereden?
rommert14
@CaseCS130 dat doen wij hier niet eens....
+3
MRVNDT
@CaseCS130 hele nacht door. Ochtends 9 uur 4 liters bui gehad. En daarna nog meer.
+1
CaseCS130
@MRVNDT Ah, ja dan snap ik het wel een beetje. Ik hou helemaal niet van nachtwerk, zodra het donker is stoppen wij bijna altijd tenzij het echt om het laatste beetje gaat. Verlichting is bij ons dan niet voldoende om alles goed te zien en ben dan zelf meestal ook wel op.
rommert14
@CaseCS130 dat is hier niet anders, en als we verder gaan (meestal met maaien) dan pakken we de afgelegen percelen.
+2
CaseCS130
@rommert14 Morgen weer een dag denk ik dan maar altijd. Tenzij er zoals bij MRVNDT echt regen op komst is, dan wil ik het ook wel aan kant hebben.
rommert14
@CaseCS130 ja, dan gaan wij ook door, ofja onze loonwerker. Maar wij rollen zelf ook steeds meer in dat werk 😅
+1
ronald-deutz-fahr
@CaseCS130 ik blijf mij ook verbazen, dat mensen überhaupt de energie hebben om een nacht over te slaan
+1
MRVNDT
@ronald-deutz-fahr toen ik 16 was heb ik een keer 2 nachten overslaan. Alleen middags Pause van 1 uur. An het eind ben jij bijna doof en ver van zinnen
ronald-deutz-fahr
@MRVNDT haha, dat is echt pittig! En daarna 15 uur non-stop slapen?
+1
Piet1960
@MRVNDT Zo krijg je dus ongelukken.
+1
rommert14
@ronald-deutz-fahr ik heb het in 2016 twee keer gedaan daarna nooit weer, die vermoeidheid daar is niets aan.
fendt308-driver
Quote Reactie van @rommert14:
die vermoeidheid daar is niets aan.

Kan je nog makkelijk 2 maand last van hebben ja. De zin in het werk verdwijnt dan een beetje
rommert14
@fendt308-driver daar heb ik dan weer geen last van, maar gewoon het in slaap dommelen en net optijd wakker schrikken.
+2
fendt308-driver
@rommert14 dan is het wel tijd om te stoppen ja haha. Airco ijskoud radio hard en een andere gek vinden die op zo'n raar tijdstip bezig is dat je elkaar kan bellen. Dat scheelt nog iets😜
ronald-deutz-fahr
@fendt308-driver 2 maanden last van een nachtje door doen? Dat wist ik niet
rommert14
@ronald-deutz-fahr zal dan wel van een druk voorjaar zijn misschien. Als je bij een loonwerker werkt en je 'moet' dan is de druk ook anders denk ik.
+1
fendt308-driver
@ronald-deutz-fahr van een nachtje door zal wel loslopen. Maar als je al een een tijd lange dagen maakt en dan nog nachie door erbij pakt. dat is gekker
MRVNDT
@CaseCS130 ben wel fan van Nacht werk. Maar niet met lossen up de kuil. Je ziet niks. Maar het kun niet anders. Volgende snede hop ik up normale tijden.
johndeere6230
Quote Reactie van @MRVNDT:
Maar niet met lossen up de kuil

Kun je niet een hoop lampen erop maken? Hier weinig problemen met 4 werkkampen op de wagen, 2 erlangs en 2 achter onder de klep
+1
MRVNDT
@johndeere6230 ja moet ik nog maar nog geen tijd gehad
mf 6150
@CaseCS130
Doen wij ook, het land op afstand doen we liever snachts. En de nacht is voor het ongedierte, vandaar🤣
Was er om 6 uur uit, om half 5 de volgende ochtend de laatste wagen gelost en gaan melken. 10 uur savonds er weer in. Zo af en toe moet dat kunnen hahaha
+3
CaseCS130
@mf 6150 Ah, van dat ongedierte verklaart een hoop 😜. Ik vind het knap, zeker omdat je daarna gewoon nog een dag er aan vast plakt. Ik kan het helaas niet.
+1
mf 6150
@CaseCS130
Ik bedoel maar😝 ja ach, moet het niet te vaak doen hoor, was ook niet helemaal gepland trouwens hahah
+1
Baltus_steyr
@CaseCS130 kan het niet en wil het ook niet proberen. tenzij je de volgende dag je rust kunt of kan in plannen. Moet wel zeggen dat het nachts of ochtends erg vroeg wel heerlijk is om dan aan het werk te gaan ivm de rust !!
Fendt926Driver
@Baltus_steyr ooit een keer koekalverij gehad om 4 uur s morgens..
Dacht toen ... ben er toch uit..
Begin ik vast vrachten gras te halen op afstand.
2 vracht voor het melken gehaald. Daarna melken en verder laden.
Maar s middags om 17.00 uur op straat rijdend (12 km) merk je haast dat je zit te knikkebollen...
Daarom voor mij altijd genoeg rust nemen.
Baltus_steyr
@Fendt926Driver owe ja das minder. Ja dat heb ik soms ook wel. of kan er dan niet liggen en dan er maar uit. Een dag of 2/3 kan ik het meestal wel vol houden maar dan wordt het ook wel minder!
+1
Deutz-Fahr-Rijder
Luft köcht niemals über!💪💪
+1
Kramer U800
@Deutz-Fahr-Rijder En zo is het, en niet anders! 😃
rubencasecs
Mooi!, waarmee rijdt je aan?
+1
CaseCS130
@rubencasecs Ik denk een DX 6.30 😃
+6
MRVNDT
@CaseCS130 klopt

(klik om te vergroten)

rubencasecs
@MRVNDT Wat heb je daar achterop hangen? oude treinwielen?
MRVNDT
@rubencasecs ne pakker ringen 90cm pus 1000kgJD gewichten
Baltus_steyr
@MRVNDT drukken die pakker riemen goed het gras in?? Ik heb er ook al over getwijfeld omdat te proberen maar ben bang dat het te veel gaat wringen en je dan mischien de wielen kapot draait!
mdoornekamp
@Baltus_steyr kuil wals is mooiste achterop
Baltus_steyr
@mdoornekamp een vorenpakker heb ik nog staan, die wordt jaarlijks nog gebruikt met ploegen. En het moet nog wel te beuren zijn voor mijn "boeren' trekkertje he 😬
+3
mdoornekamp
@Baltus_steyr Vorenpakker kan ook prima. Ik bedoelde eigenlijk dat achterin de hef mooier werkt dan in de fronthef. Als het ding in de fronthef hangt, kun je bijna niet sturen.
hermanjohndeere
@mdoornekamp gewoon recht op de bult zetten. En de fronthef op drukken zetten dan til je de voorkant van de trekker op.
MRVNDT
@Baltus_steyr drukt mooi in. Zijn ook scherper buitenkanten als n gekochte holaras ofzo en werkt dieper / aggressiver. Maar werkt niet bij Mais. Daar komt Mais binnen de wielen en hij tilt het omhoog. Gras werkt super mooi en goedkoop
Roeldeutzdx
Mooie combinatie!
a3vandiejen
Prachtig combi.
Albert Peters
@ronald-deutz-fahr voor je 50 ben kan dat wel je bent daarna beetje katterig is met 2 dagen over
Heb dat veel gedaan overdag op mn kraantje
Dan kwam er na werktojd een defecte kraan terug die de volgende dag weer mee moest Zelf soms helenacht sleutelen Dan tbuis de olie uit mn haar douchen en weer op mneiven werk verder
Veel gedaan Maar na je50e gaat dat niet meer
+1
ronald-deutz-fahr
@Albert Peters HAha, ik ben nog lang geen 50, Op de helft ongeveer 😅. maar heb er nu al behoorlijk moeite mee, doe heel enkele eens een nacht dienstje, dan 25-26 uur aan de gang en dan overdag slapen, dat is mij al gek zat!
+4
deutzisthebest
Ik denk dat menig tractorfanner (ik zeker) met deze combinatie wel een rondje zo willen rijden!

Mooi beschaafd pluimpje erop ook!
+1
MRVNDT
Vandaag nog kuilen gewest bij n collega. Loonwerker had Fendt 828 met 5010 europrofi wagen en ik met de rapide en kleine dx. Toch wel verschil 😄😄 met n grotere wagen of gelijk, en dan dubbelde Vermoegen.

(klik om te vergroten)

CaseCS130
@MRVNDT Een 828 voor een Europrofi 5010? Dat is ook gek zat niet?
MRVNDT
@CaseCS130 jap. maar deze loonwerker wil alleeen kleine wagens. En dan naar 5 jaar ruilen en an boeren verkopen. Darom niet zo grote bakken.
CaseCS130
@MRVNDT Oke, bijzondere aanpak. Maar kon je hem een beetje bijhouden of juist niet?
MRVNDT
@CaseCS130 beginnend met rapen ben ik sneller gewest, maar als het an stampen gaat moet ik toch terug schakelen. Er moet dan toch n verschil zijn anders moet jij geen dure dikke Trecker hebben 😄😄
+3
bikkertie
@MRVNDT tijd voor een dx 8.30!!
+2
MRVNDT
@bikkertie ne nooit. 6.61 of 7.10 maar anders nix
stijn-de-bock
@MRVNDT ik zou graag weten waarom?
MRVNDT
@stijn-de-bock precieser aub, wat waroom ?
Fendt926Driver
@MRVNDT wij hebben het geprobeerd.
Een 10 tonner kon die makkelijk trekken.

tractorfan.nl/picture/877651/…
Deutz 8006spezial
@Fendt926Driver hoe gaat het met die trekker, daar moet ik zeker nog eens bij kijken
+3
Fendt926Driver
@Deutz 8006spezial die trekker is hersteld in showroom staat.
Alles origineel.
Alles tot de laatste draad de kabelboom vernieuwd.
Alles werkt.
Er isintresse geweest van het deutz museum om hem daar neer te zetten
rommert14
@Fendt926Driver mooi zoiets, alleen dan weer gewoon op de boerderij of loonbedrijf gebruiken, maar dat is mijn mening.
ronald-deutz-fahr
@rommert14 wel hobbymatig dan, en niet op een bedrijf als Dat van jullie slijten voor de voermengwagen..
rommert14
@ronald-deutz-fahr een dikke 14 voor de mengwagen straks 😜 nee dat wordt je goed zat na een paar weken.
ronald-deutz-fahr
@rommert14 dat zat worden nieteens, maar op die manier gebruiken is zonde van zo’n zeldzame trekker. Gewoon voor erbij, schudden harken, kieper klusjes balen rijden etc, dan heb je er veel langer plezier van!
+1
rommert14
@ronald-deutz-fahr is waar, maar dan heb ik er wel dagelijks plezier van.
Deutz 8006spezial
@Fendt926Driver hij woont toch dicht bij jou in de buurt? Kan best eens wezen dat er komende winter wat tijd over is, dan moet ik die zeker eens van dicht bij bekijken
stijn-de-bock
@MRVNDT ik vroeg me gewoon af waarom je een 8.30 niet ziet zitten, te zwaar of te duur?
+1
SJB533
@MRVNDT
Waarom geen 8.30 maar een 6.61 of 7.10, bedoelt Stijn
dx11
@SJB533 idd in vredesnaam waarom een 6.61 😜
+1
MRVNDT
@dx11 simpele klus voor mij.

230/250/8.30 alles exotische trekkers, geen onderdelen snel te krijgen, alles duur en speciel en teveel hype rond em. Niks voor mij.

7.10 of een van de laatste 160 is wel meer bijzonders vind ik. Zo’n trekker is niks vor iedere dag maar vor het rapide of als ik een keer n grote mesttank krijg dann mooi. Maar toch nog normale trekkers en bitje wat delen te krijgen. En niet duur aanschaf.


6.61 is het enigste type star wat ik mooi vind. En als hij goed onderhouden is ook geen Problem machine. Liever n 6.61 dan n 6.50. Maar ff kijken of er in de komende jaren wat te koop is.
+3
stijn-de-bock
@MRVNDT da's een duidelijk motivatie 👍
dx11
@MRVNDT ja de 6.61 is pracgtig, en rijdt gewelsig. Erg jammer dat wij er zo veel pech mee hadden
+1
Hvdv1986
@MRVNDT onderdelen van dx 7.10 zijn er ook weinig en heel duur. Heb het helaas mee gemaakt maar hij rijdt😁
Fendt926Driver
@Hvdv1986 maar toch is het jou gelukt om er 1 in showroom staat te hebben
Prachtig zo die eruit ziet.
Hvdv1986
@Fendt926Driver da's waar, moet alleen nog wat electra aangesloten worden. Maar van dx 230 of die anderen is alles van zf toch??
Fendt926Driver
@Hvdv1986 klopt dat het (meeste) van zf is maar er zijn (bijna) geen onderdelen meer voor te krijgen.
En alle slopers zijn ook al op
mdoornekamp
@Fendt926Driver zelfde 3 traps bak als de 626 toch. En was sowieso wel kwetsbaar
MRVNDT
@Hvdv1986 ja met de transmissie maar motor is normal en vooras en Kabine enzovoort. De heel grote dx, daar paast niks aan van de kleinere
dx11
@Hvdv1986 nieuwe zal wel duur zijn, maar gebruikt is alles te vinden vanuit de steyr 8150 serie
+8
CaseCS130
@dx11 Hee, hee, we gaan geen Steyr traktoren slopen om Deutz trekkers weer mee te repareren he. Dat zou verboden moeten zijn.
hoest
@CaseCS130 helemaal mee eens dat zouden ze echt moeten verbieden dat repareren van die deutzen
+5
rubencasecs
@hoest je kan wel zo’n Fendt 626 slopen, zo’n Deutz ziet er veel beter uit👍🏻💪🏻
+1
rommert14
@hoest eens 🤣
+7
SJB533
@MRVNDT
🇩🇪 Du hast es geschafft: dieses Bild ist das Coverfoto des Ordners zum +Deutz-Fahr DX 6.30! Sehr schönes Foto, also meiner Meinung nach auch verdient.

🇳🇱 Je hebt het gered: deze foto is de coverfoto van de map voor de +Deutz-Fahr DX 6.30! Zeer mooie foto, dus naar mijn mening ook verdiend.
+1
MRVNDT
@SJB533 oh erg mooi 😄
Fendt926Driver
@SJB533 zo even uit nieuwsgierigheid.
Hoe gaat dat?
Overleg jij met tinus over welke er komt?
Of wisselt de foto elke keer als er een nieuwe komt met meer likes dan de vorige die er stond
Of kun jij er ook zo een andere bij zetten?
+2
Inter-844s
@Fendt926Driver De foto met de meeste duimpjes wordt de coverfoto van het type. Als er twee foto's met evenveel duimpjes zijn wordt het de foto met de meeste reacties dacht ik.
+3
SJB533
@Fendt926Driver
Zoals @Inter-844s al aangeeft: de meeste duimpjes. Doorgaans, bij de grotere mappen, dus de mooiste foto. Kan de foto zelf alleen wijzigen, als die verplaatst is en de oude nog staat, maar dan wordt het alsnog die, met de meeste 👍🏽
+7
MRVNDT
Donders. 100 duimpjes. Hier nog n Foto als ik het wagen gekregen heb. Provisorisch onderstel, geen rotor, kleine bak, allemal dingen misten... heb al vergeten hoeveel werk er an gebeurd is. Nu, dat hij good rapt ist n mooie ervaring gewest. Maar zou het niet zo snel weer doen.

(klik om te vergroten)

Hvdv1986
@MRVNDT vd lei nijega. Die heeft ook aan mn dx 7.10 geholpen
MRVNDT
@Hvdv1986 klopt, top kerel !

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr DX 6.30 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!