Foto van een Deutz-Fahr 5115 DS TTVOnze nieuwe aanwinst sinds maart 300 uur gedraaid!. Foto is geplaatst door Martijndroogers op 16-06-2020 om 19:55:43, met 67 reacties.

Deutz-Fahr 5115

2 foto's van @Martijndroogers

Martijndroogers
Foto van een Deutz-Fahr 5115 DS TTV

Onze nieuwe aanwinst sinds maart 300 uur gedraaid!

Reacties

+1
Fast Eddy
Fijn trekkertje. Heeft deze ook 4-wielbesturing?
Martijndroogers
@Fast Eddy

Nee deze niet,
Wel 120 pk met 9 dw ventielen+load sensing.
+1
Fendt926Driver
@Martijndroogers voor welk werk heb je hem aangeschaft?
+2
Martijndroogers
@Fendt926Driver

Hij draait hier op ons fruiteelt bedrijf, voornamelijk spuiten,maaien en snipperen.
Maar stiekem pak je hem eigelijk voor alles haha.
Fast Eddy
@Martijndroogers

Juist. Gebruik je 9 dubbelwerkende ventielen ook? Ik heb er met verbazing naar gekeken, maar ik kon niks verzinnen waar je ze allemaal voor nodig bent.
Martijndroogers
@Fast Eddy

Nee, en geen idee waarom er zoveel op zitten, er zullen weinig (fruitboeren) zoveel ventielen nodig hebben.
Fast Eddy
@Martijndroogers

Je kan hem toch ook met minder ventielen bestellen? Of zijn 9 ventielen standaard?
Martijndroogers
@Fast Eddy

Zijn niet standaard denk ik, dit was een voorraad trekker. Enigste minpunt aan de trekker is de tankmeter die weet niet wat ie wil, dat de hef uit schakelt boven een bepaalde snelheid hebben we uitgezet
Fast Eddy
@Martijndroogers

Is dit geen oude demo trekker? Wij hebben vorig jaar oktober een op demo gehad waarvan de tankmeter het ook niet goed deed. Hef is inderdaad wel irritant met al die veiligheids onzin erop.
Martijndroogers
@Fast Eddy

Dit was inderdaad een demo heeft 45 uur gedraaid voor dat hij bij ons kwam tank is ook een rare constructie, moet van de onderste tank op gepompt worden om het vervolgs uit de bovenste te pakken
Fast Eddy
@Martijndroogers

Die demo van ons had een scherm er in. Dat 2 tanken systeem verklaard nu een boel bij mij. Daarom geeft hij eerst bijna leeg aan en even later is hij half vol. Als je hem goed gebruikt lust hij inderdaad wel diesel. Heeft deze ook hydraulische stabilisatie op de hef?
+1
Martijndroogers
@Fast Eddy

Oké deze heeft geen scherm, klopt ja eerst heel snel naar 0 dan half
Vol dan 0 dan 3 kwart dan een tijdje half
Vol en als ie dan gaat zakken weet je dat je bijna leeg is haha deze heeft ook hydraulische stabilisatie inderdaad
valmet6400power
@Fast Eddy
Maar dat is toch ook logisch? Er moet gewoon 115 pk geleverd worden en dan verbruikt ie net zoveel als een normale trekker van 115 pk. Alleen de tank is misschien meer dan de helft kleiner.
Martijndroogers
@valmet6400power

Ja klopt helemaal mijn vader zei ook al wat verbruikt hij veel maar ga maar rekenen of je nou 70 pk met 63 liter hebt waar je twee dagen mee rijd of 115 waar je een dag net mee kan halen dan klopt het gewoon precies, maar meer ruimte voor een tank hadden ze niet meer haha
valmet6400power
@Martijndroogers
Nee precies. Heb ook wel met Fendt 210 vario smalspoor gereden. Dan denk je ook "goh wat gaat die tank hard". Maar je kunt hem gewoon plat voor een 3 meter kopeg leggen net als een normale trekker van 100 pk. En ze verbruiken net zoveel per uur 😄
Martijndroogers
@valmet6400power

Haha ja dat klopt helemaal.
Fast Eddy
@valmet6400power

Met klepelen was hij niet al zijn pk`s nodig en het was geen volle dag werk. Maar toch de tank bijna leeg.
+1
Martijndroogers
@Fast Eddy
Klopt dat is bij deze ook eigelijk is de tank gewoon net te klein voor het mooie, binnekort gaat hij voor de kleine pakken pers is kijken of dat een beetje gaat:)
+3
Herminator
@Martijndroogers komt door de dubbele tank, is wel verwarrend wij hebben ook al eens met een lege tank gestaan. voor de rest een fantastische trekker. voorasvering is geweldig.
+1
Martijndroogers
@Herminator zeker weten een super trekker, tank is wel iets te klein hoor is 70 liter en daar red je net een volle dag rijden niet mee, maargoed als dat het ergste is…
+1
Loeideutz
@Martijndroogers Heb je ook een goede reden om ‘s middags effe naar huis te gaan en op je gemak een boterham te eten.
Martijndroogers
@Loeideutz precies 😎
+1
nhmonteur
Mooie trekker met een prachtig setje frontgewichten!

Kun je een beetje diesel meenemen? Bij New Holland is dat vaak aan de krappe kant.
Martijndroogers
@nhmonteur

Bedankt!

63 liter net te weinig om een volle dag te maaien spuiten in een werkgang
Loeideutz
Hoe breed is deze? En welke maat achterbanden heeft ie?
Martijndroogers
@Loeideutz

Spoorbreedte is 1 meter hart-hart
Banden 360/70r24.
Loeideutz
@Martijndroogers Dan wordt hij niet goedgekeurd waar ik nu af en toe bij spring. Banden zijn echt een maat te klein. En ze doen steeds meer met de semi-smalspoor, 1,6 buitenwerks.
Martijndroogers
@Loeideutz

Wat voor banden liggen er bij jullie onder?
Wij zouden voor het mooie nog wat bredere zoeken voor als het nat is
Loeideutz
@Martijndroogers 360/70R28 onder de smalspoor en 420/70R30 onder de semi-smalspoor.
Martijndroogers
@Loeideutz

Oké ja wij zitten ook aan 420 te denken
Fast Eddy
@Loeideutz

Doel je op een semi smalspoor van Fendt? De Deutz is smaller maar de cabine is groter dan die van Fendt.
Martijndroogers
@Fast Eddy
Wij hebben ook fendt gehad, maar deze deutz zit je toch een stuk beter in veel meer ruimte
Fast Eddy
@Martijndroogers

Zeker weten. Die cabine van Fendt gaat ook al bijna 20 jaar mee. Niet echt vooruitstrevend. De voorasvering van de Deutz rijd ook comfortabeler.
Martijndroogers
@Fast Eddy

Als jullie iets zwaars zoals een klepelmaaier voorin hadden hangen moest er dan ook iets achterin hangen of hadden jullie hier geen last van? Wij moeten als we de klepelmaaier (900kg) voorin hebben hangen toch wel wat gewicht van achter hangen om de vooras veering wat te ontlasten en zo omhoog te houden
Fast Eddy
@Martijndroogers

We hadden nog een klepelmaaier achterin de hef hangen. We vonden dat het aardig kritiek was met de banden die er voor onder zaten. Het enigste nadeel is dat die mooie vooras weinig bodemvrijheid heeft.
+1
Martijndroogers
@Fast Eddy

Ja klopt hij ligt erg laag aan de grond
Loeideutz
@Fast Eddy Nee, het zijn van die blauwe waar ik op rij daar.
john deere 7810
Waar laten ze toch al die opties...... Ben wel blij dat ze bij ons niet lopen, volgens mij kun je als monteur nergens bij komen. En gekke constructie met de dieseltanken, waarom dan niet gewoon uit de onderste tank zuigen? geen gedoe met oppompen en gekke tankmeters.
Martijndroogers
@john deere 7810

Klopt ben zelf ook monteur maar dit is geen pretje inderdaad pers filter bijvoorbeeld is al 2 uur sleutelen... en inderdaad die tank hele vreemde constructie willen we ook nog gaan veranderen.
nhmonteur
@Martijndroogers 2 uur om een persfilter te vervangen? Daar hebben ze dan niet echt over nagedacht dan. Bij de smalspoortjes van New holland is het kwa onderhoud nog wel redelijk te doen. Alleen bij de oudere modellen is kleppen stellen wel een serieus klusje.
Bij nieuwe types hoeft dit gelukkig niet meer.
Martijndroogers
@nhmonteur

Hier hoef je inderdaad geen kleppen meer te stellen maar stel je moet er bij komen ben je een dag bezig ben ik bang.
john deere 7810
@Martijndroogers

pff het zal wel niet anders kunnen... ook veel leidingen er langs en in de weg zitten?
Martijndroogers
@john deere 7810

Vooral veel leidingen en kappen
SJB533
Quote Reactie van @john deere 7810:
Waar laten ze toch al die opties...... Ben wel blij dat ze bij ons niet lopen, volgens mij kun je als monteur nergens bij komen

Toch begrijp ik het wel. Hij moet alle technische snufjes van een 200 pk loonwerkerstrekker hebben, maar de trekker zelf moet kleiner zijn dan een zitmaaier, bij wijze van spreken... Is bij auto's trouwens niet anders hoor. De Kia Picanto waar ik in rij heeft alles wat een Mercedes Sprinter ook heeft, behalve ruimte onder de klep. Hoop dus, dat ik geen lampje hoef te vervangen 🙈
Fendt926Driver
@SJB533 probeer met handen die iets weg hebben van een tros bananen eens een lampje te vervangen bij een smart....
Laatst de waterpomp vervangen.
Maar daarvoor moest de motor uit de auto om er bij te kunnen..
Dan valt een picanto nog mee
+1
SJB533
+1
Martijndroogers
@SJB533

Haha ja dat klopt helemaal en deze heeft ook nog alle opties die er mogelijk zijn.
Fast Eddy
@john deere 7810

Wel eens aan een Fendt 200-serie gesleuteld? Maakt het niet uit of je de smalspoor of de gewone versie hebt, daar is alles om de motor heen gebouwd.
+1
john deere 7810
@Fast Eddy

het maakt niet zo veel uit welk type fendt je pakt... het zijn allemaal leidingen...... onvoorstelbaar zoveel als er daar in de weg kunnen zitten.
We klagen wel eens met john deere hoe ze het bedenken... maar wat dat betreft mogen we de handen dicht knijpen. Laatst nog een nh ts in de werkplaats gehad. heeft de brandstof pomp aan de ene kant van de motor en de verstuivers aan de andere kant..... dat verzin je toch niet?
nhmonteur
@john deere 7810 een ts? die heeft de verstuivers en pomp aan dezelfde kant zitten.
Ik vind zelf de ts serie het fijnste model van new holland om aan te sleutelen.
Bij de nieuwere nh is het ook vaak een drama hoor als je naar het leidingwerk kijkt. Soms moet je zoveel veel weghalen om ergens bij te kunnen.
john deere 7810
@nhmonteur

tl of tla was het volgens mij, ben niet zo thuis in de type's. had de koppakking naar buiten toe lek. Doe mij maar een jd 6000 serie. die pak je zo uit en in elkaar.
nhmonteur
@john deere 7810 tla kan kloppen, daar lopen inderdaad de verstuiverleidingen over de kop heen.
Heb er toevallig laatst een los gehad vanwege waterschade, maar eigenlijk gaan ze verder nooit kapot die motoren.
john deere 7810
@nhmonteur

Dan was het een tla. deze had ook 10.000 uur gelopen. zo op het oog lijken ze op elkaar.
+3
newholland6640
@john deere 7810 ja da's ook wel wat vaker nodig bij JD

*Even prikken*
john deere 7810
@newholland6640

goddaank wel hahah
deerejohn
@john deere 7810 ze willen ze verkopen in zweden denk die oude valtra,s hadden ook zoiets voor uitvlokken van de diesel , bij koud weer
Jorrick 1455XL
Hoe houd deze trekker zich nu na een seizoen? Ik heb enige ervaring met een DF versie maar deze word na een halve dag klepelen of vegen warm en heeft erg veel storingen.
+2
Martijndroogers
@Jorrick 1455XL
Trekker heeft het opzich goed gedaan al zijn er wel dingetjes die nooit op gelost gaan worden helaas. Tijd last gehad van veel storingen dat is nu een eind over. Voor elke koelvloeistof slang hebben ze een te grote slangenklem gebruikt waardoor elke slang gaat lekken, dieseltank blijft een probleem want als we gaan klepelen of maaien is het pompje zo traag dat de trekker stilvalt omdat de voorste tank dan leeg is.( hij pompt het van onder naar boven) verder zijn we er wel tevreden over.
Jorrick 1455XL
@Martijndroogers Ja klinkt herkenbaar zeker de dingen over losse slang klemmen, inderdaad van het koelsysteem maar ook van de brandstof toevoer helaas zijn de storingen er nog niet uit.. Jij hebt geen last van warm lopen bij “zwaar” werk? Trekker stil vallen heb ik nog niet meegemaakt al is die inderdaad wel zo leeg..
Martijndroogers
@Jorrick 1455XL
Wat is zwaar werk bij jullie?

Bij ons rijd hij met front en achter klepelbak, of met spuit en maaier, of voor de versnipperaar maar snel warm worden vinden we meevallen,

Al is het wel met klepelen dat hij snel de radiateurs vol gooit maar als je die schoonhoud valt het bij ons wel mee.
Jorrick 1455XL
@Martijndroogers Klepelen met een klepel bak voor en achter is het zwaarste en inderdaad het nagenoeg meteen vol zitten van de radiateur is het probleem daarbij..
+1
Martijndroogers
@Jorrick 1455XL

Ik heb onderlangs een flap gemaakt dat ie het niet meer vanaf onder aanzuigt dat gaat tot nu toe goed.
jordi 1455
Ik stel voor deze foto te verplaatsen van Deutz-Fahr 5115 naar Deutz-Fahr 5115 DS TTV (nieuw type)
Fast Eddy
Ik stel net als @jordi 1455 voor deze foto te verplaatsen naar Deutz-Fahr 5115 DS TTV (nieuw type)
+1
Martijndroogers
@Fast Eddy

Stond er toen der tijd nog niet bij haha
valmet6400power
@Fast Eddy en @jordi 1455, dat is 3. Hij staat nu op de lijst bij de admins.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr 5115 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!