Foto van een New Holland T 7070. Ik begon al snel te wennen aan een autocommand. Voor de tank en met rapen ging het super. Maar vandaag maaien. Wat een drama. Hij doet precies niet wat ik wel wil. Lee

New Holland T 7070

138 foto's van @fan van trekkers

fan van trekkers
Foto van een New Holland T 7070. Ik begon al snel te wennen aan een autocommand. Voor de tank en met rapen ging het super. Maar vandaag maaien. Wat een drama. Hij doet precies niet wat ik wel wil. Leeftijd en uren heeft hij ook al wel dus kan nog niet zeggen dat ik autocommand niets vind

Reacties

+1
Valtra man
Op toeren doet die cvt wat vreemd. Heeft te maken volgens mij omdat je de motortoeren ‘bevriest’ op handgas en hij dus enkel hydraulisch kan regelen. De Case CVX waar ik vroeger mee zaaide deed dit ook.
fan van trekkers
@Valtra man idd, hij blijft hangen in zijn groep. Zal niet mogen, want groepen worden ingeschakeld met een dubbele koppeling, en die techniek staat er bekend om om snel en soepel te schakelen. Ik heb het alleen nog niet gemerkt
Valtra man
@fan van trekkers de groepen worden volgens mij via een soort powershift geschakeld? Al durf ik daar geen geld opzetten. Wanner je achteruit rijdt ga je normaal toch in dezelfde groep blijven? Ik had altijd de indruk dat de transmissie computer niet goed omkon met regelen onder hoge toeren. Net alsof hij de cvt niet wil of kan doen inhouden.
+1
fendtjecis
@fan van trekkers ik heb net hetzelfde opgemerkt bij de 7070 waar ik soms mee rijd. Tijdens het ploegen en maaien blijft ie soms ook in een groep hangen. Zeker wanneer je de buitenste ronde aan het maaien bent is dit wel schrikken.
hermanjohndeere
Wat doet hij dan wat jij niet wil? Rapen en maaien komy feitelijks gezien op het zelfde neer. Allebij in aftakasstand zegma.
fan van trekkers
@hermanjohndeere klopt, allebij 1000 rpm. Alleen maaien moet je veel steken en draaien. Moet je ervaren hebben. Trap je het pedaal achteruit in, laat je het los. Vertraagd hij, maar blijft hij vaak in 1 groep hangen. Is is ook altijd een verassing voor hoe lang. Dan komen de draden snel dichtbij
+1
fendt308-driver
@fan van trekkers
Pak met varios nog geregeld de koppeling er ff bij. Wel zo fijn om te stoppen als jij het wil ipv de trekker
+1
fan van trekkers
@fendt308-driver dit schijnt ook best slecht te zijn toch? Voor 2 jaar terug hadde we mf dyna vt op demo. Dat ding was echt alles tussen de maaiers. Reageerd zoals je wilt, en ook goed instelbaar
Ritchie
@fan van trekkers

Je bedoelt dat ie door blijft rijden als je het gaspedaal loslaat?
johndeere6230
@Ritchie

Dat heb je ook als je die pook vast heb en per ongeluk als je door een gat heen rijdt hem iets naar voren drukt terwijl je op voetpedaal rijdt, dan rem je af door alleen gas los te laten en dan doet die dat ook, maar schiet die er ineens vandoor
fan van trekkers
@johndeere6230 ja, dat wil ook wel eens gebeuren ja, rijd je met de mesttank, vlieg je door een gat en dan is die hendel heen en weer bewogen dus houd hij zijn snelheid ook vast
+3
johndeere6230
@fan van trekkers
Nou idd... met rapen net zo, heb er nu een goed jaar ervaring mee, kan er steeds beter mee overweg, maar het is en blijft het toch net niet...
+1
hermanjohndeere
@fan van trekkers vandaag nog aan het maairn geweest met een t7070 😉 maar dat klopt ja. Af en toe heb ik dat ook moet je ff goed remmen hahaha. Langs de draad rij ik vaak al wat langzamer en dan een mooi stukje voor de hoek al beginnen met afremmen werkt het beste.
+1
Fordje4600
Als je het eenmaal kent vlieg je met 20 langs het draad, maar ik kan niet echt zeggen dat de 7030 van ons lang blijft hangen, soms wel met maaien iets door blijven drukken. De TVT170 heeft veel meer last met door blijven rijden als je veel toeren maakte
Valtra man
Weet niet of het helpt bij de NH, maar bij de Case hadden we de gewoonte om hem in vooruit te leggen om snel stil te staan. Dan gaat de bak maximaal afremmen.
rubenv
Trekker toevallig gebruikt gekocht?
fan van trekkers
@rubenv nog steeds gebruiken
rubenv
@fan van trekkers is volgens mij een oude van de zanddijk geweest
new holland koen
De t7040 is voorgoed weg nu?
+3
Valtrapowerr
Tja het wordt nooit de enige echte vario van Fendt/MF...
Moet wel zeggen dat ik Case cvx wel goed vind rijden, beter dan de puma maar opzich prima en wel makkelijk te bedienen.
+1
fan van trekkers
@Valtrapowerr de vario is in theorie ook niet zo efficiënt als de andere
+1
casejxu
@Valtrapowerr ook wel eens een tijdje met puma cvx gereden. Dan reageert een oude TTV deutz nog beter! Vond het persoonlijk niks
Valtrapowerr
@casejxu ik op 1 dag met puma en een steyr cvt/case cvx. Geef mij de oude versie maar
joellll
Wij ervaren het zelfde probleem. Komt door de koppelomvormers die nh gebruikt. Heb je het tandwieltje op 3 stipjes staan? Dan staat de bak "voorbereid" op veel "schakelen". Moet zeggen dat het in de tier4 final types al een heel stuk vooruit is gegaan
fan van trekkers
@joellll ja, lichtjes tijdens maaien op 3, anders werkt het amper. Over de weg en met de mesttank op 1. Veel rustiger en ook zuiniger. Mooi dat ze toch wat de t4 final beter hebben
+3
Ruben-Wind
Zo ervaar je precies het verschil tussen cnh en fendt..😅
+4
jasper-santing0
@Ruben-Wind sstt dat mag je niet zeggen hier🤣😂😅
+1
johndeere6230
@Ruben-Wind

Idd 😅 of een nieuwere jd vario, met pook, vond persoonlijk het oude ook prima van jd, maar dat is anders vergelijken
nhrijder
@Ruben-Wind zag van jou anders vandaag ook een foto die niet hoort🤔 en dat nog wel met je geliefde Fendt

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland T 7070 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!