Foto van een Valtra Valmet - of omgekeerd - 😉Valmet 8100 - 1993Valtra 8950 - 2002De ene is jonger, de andere minder uren. Beide geweldige trekkers voor hun tijd

Valtra Meerdere

Valtra man
Foto van een Valtra Valmet - of omgekeerd - 😉
Valmet 8100 - 1993
Valtra 8950 - 2002
De ene is jonger, de andere minder uren. Beide geweldige trekkers voor hun tijd

Reacties

+2
Theuny
Valtra, niet mijn merk😉
martijn805
Machtig😍 mooie trekkers
valmet6400power
Die 8100 ziet er ook nog prachtig uit! Nog vrij van roest op de spatborden onder de deur?
+1
Valtra man
@valmet6400power ja hoor, roestvrij. Heeft een jaar of 10 geleden ook een opfrisbeurt gehad bij de carrosserie man. Was toen vooral roest achteraan de binnenkant van de wielen. Daar zitten van die metalen driehoekige platen. Die waren ook op de 8950 aangevreten door roest.
florisrobben
Schitterende tractoren
Bakker S
We hebben ook 2 Valtra's. We komen bijna nooit bij de Valtra dealer. Meest voorkomende onderdelen die we ophalen zijn filters🙈😁
+1
jehan
@Bakker S wij rijden 8 valtras wij komen ook niet vaak bij dealer ..dealer komt weleens bij ons
+1
rubencasecs
Mooie en goede trekkers, heb veel gereden met een 8150 Hitech en een t180. Nadeel was maar 3 traps powershift en alleen 540/1000 toeren aftakas. Heb nu 2 case csen, van rond het jaar 2000, die zijn toch veel moderner voor die tijd, 4 traps ps en 4 toerige aftakas
+1
valmet6400power
@rubencasecs
Klopt van die aftakas keuzes, in 2003 heeft m’n vader daarom ook een Claas Ares 566 gekocht omdat Valtra daar toen mee achterliep. Net als het gebrek aan een geveerde cabine trouwens. Toen kwamen we er na een jaar achter dat de eco aftakas niet geschikt was om met gereduceerd motortoerental te spitten 😅
Lang verhaal kort, hij is 11 jaar gebleven. Weinig plezier aan gehad en toen een N142 Direct gekocht met 2400 uur. Met 540E en 1000 toeren want meer hebben we niet nodig in de akkerbouw. En die hebben we nu alweer 4 jaar 😄
Valtra man
@rubencasecs Ik heb toen ik nog bij de loonwerker ging werken veel met Case gereden, MX & CVX toen die tijd. Nadeel van die 4traps was dat hij er geen 5 had.. enzovoort 😉
(Onze 8100 heeft er maar 2 overigens, maar die liggen net iets verder uit mekaar dan de 3 van de Valtra. Soms is dat leuker om te rijden.)

Na zo’n dag loonwerk in ‘00 &+ tractors stapte ik ‘s avonds in onze ‘93 Valmet en had toch altijd het gevoel dat de onze veel frisser en moderner aanvoelde in de cabine.
+1
RobVolvo
@Valtra man persoonlijk vind ik dat Case in die tijd van de MX’en echt een fijne trekker met een fijne cabine had. Mooi groot hok, bediening zit er leuk in en super simpel. Heb best wel wat uurtjes op een MX135 gemaakt, maar mag er altijd graag mee op pad. Ook wel eens op wat valmet/valtra gereden en dan voornamelijk met de 3 poken maar qua cabine en schakelen is dat geen MX.😅 Vind het altijd maar smalle, diepe en lage hokken.
+1
rubencasecs
@RobVolvo toen de hitech kwam werden het fijne trekkers, daarvoor waren ze maar stug, wel snel, 55 km/u haalden ze wel
Valtra man
@rubencasecs absoluut mee eens, het gebruikers comfort is in een ruk omgoog gegaan toen. Dat ondervind ik sinds de 8950.
Valtra man
@RobVolvo ik spreek niet voor de bijrijder, want die is duidelijk de pineut in de Valmet, maar als bestuurder heb je toch wel een ruimer gevoel in de Valmet dan in die Case toch? Case had het in die tijd nog erg amerikaans voor: met grote partijen plastic en fletse cockpits. Geen verkeerde trekkers, ik heb jaren op een MX135, dan 150 ronde balen geperst. ‘S avonds in de Valmet nam ik dan mijn pinker vast om hem in achteruit te leggen 😊
Maar qua ruimte in die cabine twijfel ik persoonlijk geen seconde: vlakke vloer, overzichtelijke instrumenten, degelijke kwaliteit. Zelfs na 27 jr zijn alle knopjes en hun functie gewoon nog steeds goed leesbaar. Moet je maar eens een foto nemen van eenders welke case uit die tijd, daar had men niet door dat geprinte sybolen op knopjes er ooit zouden afsluiten 😊
RobVolvo
@Valtra man Nee als bestuurder zit ik persoonlijk veel liever in een Mx als in een Valmet cabine. Het kleine stuurtje is wel fijn, dat wel. Het plastic-fantastic gehalte is in beide trekkers voor mij in zelfde mate aanwezig. Valmet had ook nog een boel zwart in de vroege modellen, wat het voor mij aardig somber maakt. Technisch zal ik er absoluut niks van zeggen, zitten gewoon goed in elkaar. Dat zie je wel aan de urenstanden op de tweedehands markt. Maargoed gelukkig verschillen de smaken, anders reden er alleen maar dezelfde trekkers rond😜
+1
Valtra man
@RobVolvo... en konden we over niets discussiëren 😛👍
RobVolvo
@Valtra man Haha precies! Ook dat nog, moet je toch niet aan denken🤪
valmet6400power
@RobVolvo
Toch zijn die cabines van de Valmet & “oude” Valtra’s ruim hoor! Vergelijk ze maar is met een Fendt (zeg 820) of een John Deere (zeg 6210) 😄
+1
RobVolvo
@valmet6400power Daar ik je indd geen ongelijk in geven..😅
SJB533
@valmet6400power
Zal de vloer daar ook debet aan zijn?
valmet6400power
@SJB533
Hoe bedoel je? Als je geen vloer hebt zit je ook niet ruim 😂
SJB533
@valmet6400power
Die is een stuk vlakker, dan in andere trekkers in die klasse
valmet6400power
@SJB533
Weet ik niet? Die complete John Deere 6000, 6010, 6020 en 6030 serie heeft ook een vlakke vloer maar evengoed gewoon een krappe cabine. Zelfde geldt voor de Fendt cabines, met name de oude vario’s.
SJB533
@valmet6400power
Volgens mij niet hoor.... Zit gewoon een verhoging in.
valmet6400power
@SJB533
Ik reed vanmorgen nog op een 6410 met een vlakke vloer..
SJB533
@valmet6400power
Ja, van links naar rechts... Valmet heeft de vloer naar achteren ook bijna vlak. Loopt volgens mij lichtjes omhoog...
+1
Valtra man
@SJB533 1cm’tje per meter, voor als er met water wordt gekuisd. 😉🙂
valmet6400power
@SJB533
O ja dat klopt inderdaad, je kunt net je voeten kwijt en dan begint het alweer omhoog te lopen ja. En vervolgens zo’n onlogisch bergvakje achter de stoel 😂
rommert14
@rubencasecs nooit eens op zoek naar iets nieuws?
rubencasecs
@rommert14 nee, de een heeft bijna 8000 uur en de ander 6500, dus die kunnen nog heel lang mee. Op een waterpomp na laatst nog niet wat kapot gehad dus ze zijn ook wel betrouwbaar. Heb de een nu 4 jaar en de andere 1,5. draaien allebei ongeveer 700 uur. Als er wat nieuws komt is het een melkstal of robots
rubencasecs
Tweedehands 6000 en 8000 series blijven ook aan de prijs
Valtra man
@rubencasecs helaas.. net aan den lijve ondervonden 😬
valmet6400power
@Valtra man
1 voordeel, ze houden hun waarde maar daar heb je niks aan als je hem niet verkoopt 😂
+1
Valtra man
@valmet6400power en dan komt die vergelijking met dat schilderij er weer aan 😉😄
valmet6400power
@Valtra man
Haha inderdaad!

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de machines van Valtra ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!