Na deze winter toch heel wat herstellingen gedaan te hebben moeten we toch zeggen dat de chauffeur die er het meeste mee rijdt er toch erg content van is...gelukkig maar...

Fendt 916

Gavrie Willemsen
Na deze winter toch heel wat herstellingen gedaan te hebben moeten we toch zeggen dat de chauffeur die er het meeste mee rijdt er toch erg content van is...gelukkig maar...

Reacties

Fendt926Driver
Het zijn ook heerlijke no nonsense trekkers.
En dat er maar 1 cruise control is maakt bij jullie niet zo veel uit maar na elke keer starten opnieuw instellen is even een aandachts puntje.

Staat deze nog netjes op 185 pk??
Dan zal die iets meer terug regelen dan bij meer pk.
Maar dat mag bij jullie in antwerpse ring weer niet
Valtra man
@Fendt926Driver 185 pk met 3 asser dumper... 🙄 die kans is klein 😁
Gavrie Willemsen
@Valtra man staat nog netjes zoals het hoort....😅
Gavrie Willemsen
@Valtra man maar ik moet wel toegeven dat hij er zijn buik aan vol heeft en ik erover aan het denken ben om toch is door het LMB er naar te laten kijken en iets regelen aan de testbank want als je hele dagen moet rijden op vrij korte stukken komt hij zelfs niet op volle snelheid
+1
Fendt926Driver
@Gavrie Willemsen het verschil tussen de 916 en de 926 is ook erg groot.
Waar de 916 al snel 1200 toeren nodig heeft om snelheid te maken trekt de 926 het bijna stationair mee.
En van een 185 pk sterke 916 naar een 220 pk sterke 920 is ook maar iets.
Kan wel al een groot verschil maken.
Valtra man
@Gavrie Willemsen is voor de trekker volgens mij ook zwaarder als hij altijd maximaal aan de bak moet. Je bent een uitzondering in Fendt-land denk ik. In onze streek is het regel dat elke Fendt -tot zolang het mechanisch kon- werd bijgedraaid. Toen kwam de 820 generatie vario en was het uit met de pret in dumperland 😄
930triplemaaier
@Valtra man der zijn genoeg 820s op gedraaid naar 240pk
Valtra man
@930triplemaaier heb ooit eens een keertje meegreden on grondverzet. Ik was de tijdelijke chauffeur en kreeg de oude 816 turbomatic, die stak probleemloos de nieuwe 820 vario voorbij. Het jaar erop nog net hetzelfde, vandaar mijn redenering ☺️
930triplemaaier
@Valtra man wie zegt dat de 816 orgineel was? er zijn maar weinig 818/816 turboshifts meer orgineel als het op motorvermogen aan komt. van de 818 turboshift is algemeen bekend dat deze zonder problemen 230pk kunnen hebben. van de 816 weet ik het niet omdat deze een lichtere koppeling heeft in geen intercooler heeft volgensmij
Valtra man
@930triplemaaier oh maar dat was hij zeker niet 🙂 die stond goed open, hoeveel weet ik niet.
Gavrie Willemsen
@Fendt926Driver ja inderdaad best een negatief puntje dat hij dat elke keer “vergeet”....

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 916 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!