Foto van het plaatwerk van een same leone. Foto is geplaatst door Gert v4 op 17-08-2020 om 20:44:32, met 39 reacties.

Same Leone

Gert v4
Foto van het plaatwerk van een same leone

Reacties

+2
wim-same
Super gaaf plaatwerk. Dat kan je van veel oude Same's niet meer zeggen.
+1
yoohan
@Gert v4
Je hebt mazzel zo te zien, plaatwerk ziet het erg goed uit.
+1
Towaberg
Idd lekker strak 👌
wim-same
Dit lijkt me al een wat latere Leone 70, zo te zien aan de spatborden.
Gert v4
@wim-same wanneer denk je?
wim-same
@Gert v4 Jaartal weet ik niet precies, maar de oudere Leone's hadden een los stukje van het spatbord naar de treeplank, en een Leone 75 is het ook niet, want die had weer een andere motorkap.
a3vandiejen
@Gert v4 Dit ziet er al heel mooi uit Gert. 👌
+1
Gert v4
Als ik die kappen spuit, moet ik dat nog overspuiten met blanke lak? Of gewoon de lak erop en klaar?
wim-same
@Gert v4 Als je goede 2 k lak heeft hoef je er geen blanke lak overheen te spuiten.
Gert v4
@wim-same aha oke ik heb de vooras en front niet met 2k lak gedaan, deze verf had mijn opa al besteld. Moet ik daarbij wel blanke lak erover doen?
wim-same
@Gert v4 Denk het niet. Als de lak geen 2k is, zou ik maar heel goed uitkijken dat de lak er niet vanaf brand met blanke lak. Heb je het plaatwerk al gespoten ? Ik zou bijna zeggen, koop nieuwe 2k lak.
Gert v4
@wim-same nee het plaatwerk moet nog, ik zat eigenlijk ook te denken om die met 2k te doen. Maar ik denk bij mezelf, waarom is er dan eigenlijk 1k lak?
Waar kan ik same 2 k lak kopen?
Moet je die dan ook met 2 k primer spuiten?
gkgerbengk
@Gert v4 Inderdaad bij 2k lak hoort 2k primer.
+1
wim-same
@Gert v4 Wij hebben afgelopen week ook weer leergeld betaald met 1k lak. met het ontvetten met thinner kwam de oude lak laag er vanaf schroeien.
Gert v4
@wim-same heb sparex 1 k lak staan.
+1
yoohan
@wim-same
Ja dat was een hard gelach, broesje thinner eroverheen en de oude lak kwam eraf gekruld. Gelukkig maar, dan wisten we het voor het spuiten
Gert v4
@wim-same nee het plaatwerk moet nog, ik zat eigenlijk ook te denken om die met 2k te doen. Maar ik denk bij mezelf, waarom is er dan eigenlijk 1k lak?
Waar kan ik same 2 k lak kopen?
Moet je die dan ook met 2 k primer spuiten?
wim-same
@Gert v4 Ja, dan moet je ook met 2k primer spuiten. Bij een auto spuiterij kan je 2k lak kopen, maar bij een betere verf speciaalzaak ook hoor. Heb je de kleurnummers wel ?
Gert v4
@wim-same nee heb jij die toevallig? 😉
+1
wim-same
@Gert v4 Ja hoor Blauw RAL 5003 en Oranje RAL 2002
+1
Gert v4
@wim-same top bedankt, ik denk dat ik dan het plaatwerk en de velgen met 2 k lak ga doen.
wim-same
@Gert v4 Velgen laat ik stralen en poedercoaten. dat is nog veel sterker.
Gert v4
@wim-same wat ben je dan ongeveer kwijt voor een same leone? 2 grote en 2 kleine velgen?
+1
wim-same
@Gert v4 Weet ik nog niet. Moet mijn velgen voor en achter nog weg brengen. Ik laat het wel weten.
+3
CaseCS130
Als je toch eenmaal bezig bent en alles zo netjes kaal hebt zou ik ook voor 2k lak gaan. Het is zo zonde als de lak na een paar jaar verblikt of niet houdt. 2k is wel echt een stuk beter dan eenvoudige 1k sparex verf.
Gert v4
Oke, ik heb vandaag wat zitten denken tijdens werk. Wat vinden jullie van deze optie?
Stel ik doe de voeten plankjes, hef en trekstangen en de trekhaak met 2 k blauw.
Al het plaatwerk met 2 k oranje.
En de velgen poedercoaten oranje.
Heb geïnformeerd die persoon dacht ongeveer gemiddeld 150 euro per velg voor het coaten. Zonder stralen.
En dan het chassis met 1 k sparex lak. Dan zijn de zonvangende delen 2 k of poeder coating.
RobVolvo
@Gert v4 Ik heb mijn dubbellucht velgen ook laten stralen en coaten, zijn 52 inch velgen met een bus naar 38inch, stralen en coaten kostte mij €135,- per velg. Heb ook een complete fronthef voor mijn trekker laten stralen en coaten dit kostte mij €140,- Dit was wel in Friesland... 😉
+1
yoohan
Ik zou persoonlijk geen blauw gebruiken van 2 herkomsten, maar alles hetzelfde doen. Straks heb je nog kleurverschil.
Misschien is Sparex Same blauw net iets anders als ral5003. Is met grondlak ook alleen maar lastig.
Die liter extra blauw 2k die je voor chassis nodig hebt zou ik niet op bezuinigen dan.

Ik was 500euro incl btw kwijt voor 2 28inch velgen, 2 16inch velgen en de rolbeugel van de Delfino
Stralen, coaten in epoxy en coaten in ral2002.
Prijsopgave gedaan bij 3 verschillende, zat tussen duurste en goedkoopste 100 euro tussen. Dit was de middelste. Maar eenmansbedrijf om de hoek, dat beviel me wel.
Gert v4
@yoohan hmm waar zit die velgenspuiter? Is dat aan te rijden vanuit Zeeland? 😉 wim-same zei dat hij velgen zou poedercoaten.
+1
yoohan
@Gert v4
Ja velgen heb ik ook laten coaten voor die 500. Waren alleen kleinere velgen als bij jou denk ik. Coater zit bij mij om de hoek in Hazerswoude. Maar bijna elke plaats heeft wel een poedercoatbedrijf denk ik.
+1
wim-same
@Gert v4 dezelfe straler en poeder coater als Johan. Deze man zit in Woerden. Alles is aan te rijden vanuit Zeeland.
+2
yoohan
@wim-same
Ik heb uiteindelijk in Hazerswoude laten doen Wim, vlakbij voets op industrieterrein.

Die man uit woerden wel gebeld, die was nog paar tientjes goedkoper.
Gert v4
@yoohan heb nu van Sikkens primer en aflak 2k gevonden, zou je vertrouwen hebben in dat merk?
+1
wim-same
@Gert v4 Sikkens is een heel goed merk. wel erge dunne verf, dus niet makkelijk spuiten, maar als je het onder de knie heeft Super.
+3
yoohan
@Gert v4
Ik ben absoluut geen verfspecialist. Maar Sikkens stond altijd wel goed bekend dacht ik.

Het blauw van de Delfino heb ik met 2k lak gespoten van Valspar (De Beer auto/industrielakken)
Dat spoot fijn en zit er erg netjes op. Chassis van de 360 van Wim spuiten we ook daarmee.
Gert v4
Nu heb ik de vooras er onder terug gehangen maar nu zit er best veel lengtespeling op die bussen, er zitten pasringen tussen, maar dat zou 3 mm meer kunnen zijn. Zal ik een nieuwe bus draaien die 3 mm groter is. Of mag daar enige lengtespeling op zitten?
+1
wim-same
@Gert v4 Gewoon een ring meer er tussen. Te veel speling blijft ook veel stuurspeling geven. Dit moet je zo netjes mogelijk afstellen.
+2
Gert v4
@wim-same heb ik nu gedaan, zit veel minder speling op nu. Morgen ga ik als ik tijd heb de trekker door de midden doen. Denk dat er een keerring lek is, of richting de motor of richting de versnellingsbak. Misschien moet ik ze maar beiden vervangen. Heb geen zin dat als ie klaar is dat ie dan weer door de midden kan.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Same Leone ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!