Wim op zijn nieuwe buffel. Kwam de dam oprijden gister.. Foto is geplaatst door yoohan op 19-08-2020 om 21:50:35, met 53 reacties.

Same Buffalo 120

yoohan
Wim op zijn nieuwe buffel. Kwam de dam oprijden gister.

Reacties

+4
Fendt926Driver
Woeste machine...
+1
yoohan
@Fendt926Driver
Dat is het zeker ja. In 1975 moet je toch ook het mannetje zijn geweest met zo'n machine in het dorp. Ongeacht het merk dan.
+4
wim-same
Mooi Johan. Mooi opknap project en een aanvulling van de serie van ons clubje. ha ha
yoohan
@wim-same
Precies, weer eentje erbij haha.
Zit nog wel wat sleuteluurtjes in denk, maar dst geeft niet.
+4
1046
@yoohan zijn voorlopig toch geen evenementen🤷🏼‍♂️😉
+1
Gert v4
Achterbanden zijn te klein 😛 wel mooi ding.
+1
wim-same
@Gert v4 Dat heb je goed gezien, komt ook op 20.8 banden word het een heel andere trekker van.
Gert v4
@wim-same klopt dan nu de verhouding wel als je voorwielaandrijving aanzet? Of vreet dat dan banden?
+1
wim-same
@Gert v4 voorbanden moeten ook naar 14.9 X 28
+1
R Bouwmeesters
Is een buffalo even groot als een drago?
Of is alles iets groter/zwaarder?
+2
wim-same
@R Bouwmeesters Is bijna het zelfde als een Drago, maar we zijn er wel achter gekomen dat de lengte toch ook iets langer is. Dat was naar aanleiding van de stickers van een hele mooie Buffalo 120 in België. We zullen zien of dat bij deze ook zo is. De boring van de motor is wel groter als van de Drago. en of de hef hetzelfde is ???
+2
a3vandiejen
@wim-same Zat 1 cm verschil in de sticker hahaha.
+1
wim-same
@a3vandiejen Ik ben benieuwd of dat bij deze ook zo is Adrie.
a3vandiejen
@wim-same Ja ik ook Wim, zoals je al eens zei lijkt er geen 1 hetzelfde.
+2
yoohan
@wim-same
Voor mijn gevoel is de hef 2 slagen zwaarder als van de Drago. Maar misschien verkijk ik me erop.
+1
a3vandiejen
@yoohan @wim-same Volgens wertuigen.NL zit er 300kg verschil in zwaarte in.
+2
yoohan
@a3vandiejen
Oke, dat valt wel weer mee.
Nja je zal het op moeten tillen die 300 kilo, dan krijg je wel een stinkadem.
+1
wim-same
@a3vandiejen Veel zal ook afhankelijk zijn van de bandenmaat, maar dan moeten we gewoon allebij een keer gaan wegen, als bij mij de cabine en de stierenvanger er af zijn.
a3vandiejen
@wim-same Dat is een goed idee, wil het ook wel eens weten.
+3
a3vandiejen
@R Bouwmeesters De Drago heeft een boring van 98/120 en de Buffalo 105/120. Er zit niet veel verschil in grote. Uiterlijk is nagenoeg het zelfde.
Kramer U800
@a3vandiejen Dus wel dezelfde slag. Dus het koppel is in verhouding niet veel hoger gok ik.
+1
a3vandiejen
@Kramer U800 Van de Buffalo weet ik niet veel, zou ik @wim-same of @joop-same moeten vragen.
+1
yoohan
@a3vandiejen @Kramer U800
De Drago 360Nm bij 1600rpm en de Buffalo120 417Nm bij 1400rpm (volgens duitse site)
Dus scheelt toch nog aardige slok dan.

Drago 5,4 liter blok en de Buffalo120 6,2liter blok volgens dezelfde site.
+1
1046
@yoohan buffalo is dan een 14-killerrrr
yoohan
@1046
Zo'n 1455 zal toch wel een groter blok en koppel hebben? Heb het niet nagekeken, maar dat moet haast wel.
SJB533
@yoohan
bedoelt @1046 geen 614? 😂

DT402 heeft 402 cubic inch, dus ca 6,7 liter
wim-same
@1046 Ik denk meer een 12 killer, dat komt er korter bij.
SJB533
@wim-same
Die heeft maar 5,9 liter in het vooronder. 98,4 boring, 128,5 slag... Dus zal de SAME het op slag afleggen
+1
wim-same
@SJB533 De Buffalo 120 weet ik niet, maar de Drago die ik vroeger gehad heb was erg taai. Sterker dan een Tiger, en hield ook langer vast.
+1
joop-same
@SJB533 Er waren weinig motoren uit die tijd die een grotere koppelstijging hadden dan Same,en het max.koppel bij ongeveer 1400 rpm. dus zeer taai en lang doorgaan.
De praktijk is vaak anders dan de theorie.
+1
RVM
@1046 een originele 14 wordt door vele gekilled, maar die lopen er amper.
a3vandiejen
@yoohan o dan scheelt dat zeker, de liter's kloppen inderdaad. 👍
+1
yoohan
@a3vandiejen
Een Delfino 32 heeft 1,7liter blok(je) 2cil.
De drago is dus gewoon 3 Delfino blokken aan elkaar 😀
a3vandiejen
@yoohan 😂😂Zo kan je het ook zeggen.
+1
joop-same
@yoohan Bij Same is ooit verteld dat ongeveer 80% van de Motor delen van alle types van dezelfde series hetzelfde waren.
Kramer U800
@yoohan Ja precies meer koppel bij minder toeren.
roscho
Quote Reactie van @a3vandiejen:
De Drago heeft een boring van 98/120 en de Buffalo 105/120.

Zouden ze dan wel allebei dezelfde krukas kunnen hebben? Slag is immers bij beide hetzelfde.
a3vandiejen
@roscho Ik denk van wel, maar misschien dat Wim dat op kan zoeken in zijn documentatie. @wim-same
+1
wim-same
@a3vandiejen @roscho Ik heb van de Buffalo 120 ( nog ) geen onderdelenboek, dus ik kan niet nakijken of de krukas hetzelfde is. Mogelijk is de krukas van een Buffalo toch wel zwaarder hoor.
a3vandiejen
@wim-same Ja dat kan ook hoor Wim.
+1
roscho
@wim-same Of die van de Drago is iets overbemeten. Soms besluiten fabrikanten omwille van de uniformiteit om in meerdere typen dezelfde onderdelen te gebruiken.
+3
joop-same
@roscho De krukas van de Drago tot m/n 2219 is anders, de Drago 100 en 120 en de Buffalo en
de 130 hebben allemaal dezelfde krukas.
+1
a3vandiejen
@joop-same Leuke informatie die ik niet meer vergeet.
+4
RVM
Zal lekker janken onder die hut, maar daar heeft Wim niet zo’n last meer van, dacht ik begrepen te hebben....
+1
a3vandiejen
@RVM Die gaat er binnenkort af.
wim-same
@RVM Nou het janken kan ik nog goed horen hoor. maar mijn longen zijn niet best. Daarom moet de cabine er ook rap vanaf.
+2
RVM
@wim-same verrek ja, ik dacht dat het je gehoor was. Sorry.
wim-same
@RVM Nee hoor. Ik kan jou bij mij horen. ha ha
+3
a3vandiejen
Mooi om alles eens naast elkaar te zetten, prachtig.
+1
Martinsame
Mooi dikke 6 cilinder met een lel van een pomp💪
+2
florisrobben
Machtig mooie aamwinst Wim veel plezier ervan
+1
wim-same
@florisrobben Dank je wel Floris. Ik ben er ook blij mee.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Same Buffalo 120 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!