Foto van een Same Buffalo 120 met Adrie achter het stuur die moest hem natuurlijk ook proberen nu de cabine er nog op zat

Same Buffalo 120

Martinsame
Foto van een Same Buffalo 120 met Adrie achter het stuur die moest hem natuurlijk ook proberen nu de cabine er nog op zat

Reacties

+2
wim-same
En toch is de versnellingsbak anders dan van Adrie zijn Drago.
+4
Fendt926Driver
@wim-same doe de kabine er maar snel af wim.
Adrie past met zon glimlach op zijn snuit bijna niet meer door de deur...
Heerlijk zo even van alle soorten same trekkers uit te kunnen proberen op 1 zaterdag
+3
wim-same
@Fendt926Driver Cabine is er inmiddels vanaf.
+1
jehan
@wim-same zo dan das rap ..stieren vanger dr ook nog af dan ?
wim-same
@jehan Ja, stierenvanger is er ook vanaf.
+1
jehan
@wim-same denk dat ie er dan heel wat mooier uit ziet
+1
wim-same
@jehan ja klopt, daar is hij lekker van opgeknapt. Nu de spatbord schermen aan de voorkant er nog vanaf halen die nog bij de cabine horen.
R Bouwmeesters
@wim-same komt er nog weer een beugel op?
+2
Martinsame
@wim-same ja klopt ik dacht dat donderdag al maar heb niet zo vaak met de drago gereden dus wis het niet zeker
+2
a3vandiejen
@wim-same 1 en 2 van de Drago is bij de Buffalo 3 en 4, wel alletwee een Z bak.
+1
a3vandiejen
Vond het leuk om even met cabine gereden te hebben, maar zonder is veel mooier.
Minitauro
@a3vandiejen En vroeger waren ze juist zo blij dat er cabines op de trekkers kwamen....🙄
+1
a3vandiejen
@Minitauro Ja klopt, m'n broers waren begin jaren 70 maar wat blij dat er één opkwam.
+1
Martinsame
@a3vandiejen ja ben ook wel benieuwd hoe dat nu is zonder cabine
+2
a3vandiejen
@Martinsame Dat weet op dit moment alleen Wim hahaha.
+1
Martinsame
@a3vandiejen zo blijft de hobby gewoon spannend 😜👌
+2
wim-same
@Martinsame klinkt veel mooier, ruikt veel beter, en het uitzicht over zo'n lange neus is geweldig.
+1
Martinsame
@wim-same nu nog andere banden dan zit je ook nog hoger wat wil een mens nog meer
+2
wim-same
@Martinsame Dan zit ik met mijn hoofd in de wolken.
+1
Martinsame
@wim-same of in de rook😜😂
+1
wim-same
@Martinsame Nee, de rook kan nu weg. In de cabine bleef het hangen, en er kwam toen ook nog rook onder het dashboard vandaan van de motor.
+1
Martinsame
@wim-same en je ben het gerammel van de cabine kwijt en het geluid ken ook weg
+2
Minitauro
@Martinsame Moet je eens gaan ploegen aan het einde van het jaar met van die ijzel regen en smerig koude wind zonder cabine.
Eerst voel je je vingers niet meer😲 dan beginnen je tenen te tintelen😬, na een paar uur zit je met zo'n strak gezicht dat het zeer doet om te lachen....😵
Daarna afstappen om even je handen aan de motor te warmen🙈
@wim-same moet dat zeker wel weten...😜
+1
wim-same
@Minitauro Ja, daar weet ik alles nog van. Maar deze trekker mag allen maar buiten komen met mooi weer, ha ha en dan zijn er tegenwoordig wel comfortabelere cabine's denk ik.
Minitauro
@wim-same Dat had ik al in de gaten hoor!😄👍
+2
Martinsame
@Minitauro ja dan heb je het slecht koud weer heb zelf 1 keer een rondje gereden toen het gevroren had dat doe ik ook niet zomaar meer
+2
Minitauro
@Martinsame Als je er je brood mee moet verdienen heb je geen keus.
Heb een oude kennis gesproken die ooit zo'n mc-cormick rups trekker had om te ploegen, op dat ding had ie het zo koud dat er een houten schotje opgezet was tegen de snijdende wind, maar wel gewoon doorgaan was de opdracht!
Voor de sneeuw in viel moest het perceel om liggen.
+2
Martinsame
@Minitauro ja tegen woordig heb je het niet slecht vroeger was het echt bikkelen maar ze ging door!
+4
wim-same
@Martinsame En zo reden wij ook in de winter, met de Drago zonder cabine. Had ik later ook wel een sirocco winterjas op gemaakt, maar in het voorjaar ging die er weer rap vanaf.

(klik om te vergroten)

Martinsame
@wim-same hier kreeg je de drago ook wel mee wakker met zo'n vracht.
+1
wim-same
@Martinsame ja, ongeveer 25 ton. De Drago bleef hem goed vasthouden als ik in Zoetermeer over een viaduct moest, en de Tiger 100 zakte iets af. Ik heb toen zelfs voor korte ritjes nog wel een Leone 70 DT voor deze dieplader gehad, maar dat we te gek.
Martinsame
@wim-same ja dat snap ik want de Leone is zelf al een stuk lichter
Martinsame
@wim-same ja dat snap ik want de Leone is zelf al een stuk lichter
+1
yoohan
@Martinsame
Dat is zeker geen lullige vracht achter zo'n relatief lichte trekker.
Kon je er ook nog mee stoppen Wim? Voordeel dat ze niet zo hard reden haha
wim-same
@yoohan Om tot stilstand te komen kon je het best schriftelijk en in drievoud aanvragen, en minimaal 10 minuten van te voren, want remmen op de dieplader ging gewoon nog op de externe hydrauliek, dus het was alles of niets. Daarom snap je al dat er geen cabine op stond, kon je ook niet met je neus door de voorruit schieten. dus heel vroeg gaan remmen, zodat je de dieplader rem niet nodig had.
+1
yoohan
@wim-same
Hahaha
Ik was er al bang voor.
wim-same
@yoohan Maar het viel toen nog niet mee om dit remprobleem op te lossen. De Same Drago had nog mechanisch bediende remmen, op de trekker wel schijfremmen in oliebad. De Same Tiger had wel hydraulisch bediende remmen, en pas op de Tiger six 105 heb ik een hydraulich aanhangwagen rem ventiel gebouwd. Dat was toch al wel vele jaren later.
Minitauro
@wim-same Zijn geen grappen zonder remmen.. Mijn Minitauro heeft rembanden dat is ook niks met een zware wagen zonder remmen hoor, veel te link.. Dan heb ik een verrekijker nodig voor de remweg🙈
wim-same
@Minitauro Klopt, de rembanden van een Minitauro zijn ook minimaal. de droge schijfremmen van b.v. een Leone of Saturno remden al stukken beter, maar blokkeerden wel heel snel.
+1
Minitauro
@wim-same Ja dat klopt en die veertjes van de schijfremmen braken ook nog in stukken met regelmaat.
deerejohn
Dan zet je toch de aanhangwagen rem op de hijdroliek en rem je daar mee , vroeger met mais rijden zat de opmerking gehad van de trekker pedal afblijven

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Same Buffalo 120 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!