Tijdens de rit vd zaak naar het land werd ik vd week aangehouden door een motoragent voor een praatje. Hele aardige reëele kerel dus gelukkig heeft het gesprek me niks gekost. Hij was alleen niet hee

Massey Ferguson 7726

Siete
Tijdens de rit vd zaak naar het land werd ik vd week aangehouden door een motoragent voor een praatje. Hele aardige reëele kerel dus gelukkig heeft het gesprek me niks gekost. Hij was alleen niet heel erg blij met de punten vd ploeg. Hij zag dit als gevaarlijk uitstrekkende delen, waar ook zeker iets voor te zeggen is. Omdat deze ploeg op een transportwiel loopt en niet in de hef, wijzen de punten naar beneden en kon het bij een waarschuwing blijven. De volgende keer dat we zonder bescherming getroffen werd kregen we wel een bekeuring.
Als "nood oplossing" nu maar 2 kopakkerbuizen in de lengte doorgezaagd, en met elastieken aan de ploeg gehangen. Zo kon ik weer aan het werk, en hebben we in de winter (of rustige periode) weer een klusje om dit even goed aan te pakken.

Reacties

+2
MaxxuM4ever
Prachtige oplossing, niets meer aan doen toch.
arjanvw
@MaxxuM4ever idd! Goed bedacht!
Siete
@arjanvw
Opzich werkt dit prima, maar het is een heel gehannes om ze er om te krijgen 😅
Heb wel een idee voor iets anders simpels, maar daar kijken we later eens naar.
+1
arjanvw
@Siete voor korte termijn is het in elk geval doeltreffend!
Siete
@arjanvw
Ja hoor. Kost weinig en bespaard een hoop. De beste man wou me het boete bedrag niet noemen, maar het schijnt vrij fors te zijn?
arjanvw
@Siete politie is je beste vriend... maar het boete bedrag willen ze niet noemen? Achja...

Meende iets van 240.. maar zal eens navragen, heb toevallig wel een 'echte vriend' 😂😂
+2
Siete
@arjanvw
Kan er niet zo'n probleem van maken hoor. Deze agent was echt zo best als wat. Gewoon wel een leuk gesprek mee gehad, en hij doet ook zijn werk. Hij had liever dat ik snapte waar het om ging, en er wat mee deed,dan gewoon domweg een bekeuring uitschrijven.
Maar ben wel nieuwsgierig nu, dus als je het kan achterhalen... 🤦‍♂️
+3
Schluterfan
Eigenlijk is dit soort dingen een taak voor de fabrikant, ervoor zorgen dat je met machines veilig de weg op kan. Alleen id de vraag, van wanneer is iets veilig en hoe ver moet je erin gaan.
Siete
@Schluterfan
Helemaal mee eens. Maar dan zit je meteen met verschillende regels in verschillende landen. Zolang er niet echt een standaard in is zal dit lastig blijven denk ik.
Politie zei ook "of deugdelijk vervoeren op een aanhanger, of de scherpe delen afdekken"
+1
Schluterfan
@Siete

We leven in Europa waar "zogezegd" ze alles het zelfde willen, alleen is dat in 99%procent van de gevallen niet zo. Dat heet dan Europa... Dat zou voor de fabrikanten ook een stuk gemakkelijker zijn zodat ze niet van elk land afhankelijk zijn hoe de veiligheid zit .
Siete
@Schluterfan
Helemaal mee eens..
jmos
Quote Reactie van @Siete:
verschillende regels in verschillende landen

En de verschillende handhavers. Mij is door een agent verteld dat als er voor en achter de uitstekende lading een rood wit gesteeept breedtebord aanwezig is dat het goed is. Zo vallen de punten van de ploeg ook binnen de breedte van de trekker en een verlichtingsbalk met breedteborden aan de achterkant was genoeg.
Siete
@jmos
Ja kun je na gaan. Dat zei deze agent ook. Meeste collega's zijn bij vrachtwagens en landbouw verkeer snel de weg kwijt. "Helaas" was deze beste man juist daar in gespecialiseerd zei hij. Ben ook niet in discussie gegaan verder. Zijn punt was duidelijk en eerlijk gezegd kan ik m ook geen ongelijk geven. Ik denk er altijd vreselijk om, maar stel dat het een keer mis gaat, dan gaat het idd wel meteen goed mis. En dat vergeef je jezelf ook nooit.
+1
radium45
Je ziet dit ook bij Blik op de weg en Wegmisbruikers. Het zijn altijd dezelfde agenten die een aanhouding laten ontketenen in een eindeloze discussie met veelal dreigementen over en weer en je hebt altijd 1 agent, volgens mij komt die uit de regio Zwolle, die precies weet hoe je een gesprek ook kunt voeren zodat alles rustig verloopt en hij toch zijn punt kan maken.
+1
Siete
@radium45
Klopt hoor. Een gesprek voer je met zn tweeën. Anders is het een melding.
Denk dat de manier van aanpakken van deze agent ook het beste is. Was geen mierenneuken maar meer bewust maken van iets. Ik heb alleen maar positieve woorden over de beste man iig.
newholland6640
@radium45 Niels hoogma bedoel je? Das een hele schappelijke vent indd
radium45
@newholland6640 Niels inderdaad.
sallander
Vorige week een boete gehad (omgeving Ommen) omdat een agent de losse schijven van een Veenhuis woelerpacker uitstekekende delen vond. Viel niet mee te praten. Hij zei; wat als er een motorrijder met volle vaart achterop rijdt? Volgens mij is dat dan de motorrijder zijn fout was mijn antwoord.... Daar had hij geen weerwoord op. En ja, ik rij zelf ook motor.
+2
Ritchie
@sallander

Ik heb altijd het idee dat het per agent heel erg verschilt, sommigen hebben in de auto al besloten dat ze jou gaan bekeuren en anderen willen eerst even kijken hoe het eruitziet.

Verder is het argument met de motorrijder wel een beetje apart ja, die zijn altijd erg kwetsbaar.
sallander
@Ritchie klopt ja, toen ik hem zag wist ik meteen dat t foute boel was, terwijl ik op dat moment nog géén idee had waarom ik werd aangehouden. 😂😂
roscho
Quote Reactie van @sallander:
Hij zei; wat als er een motorrijder met volle vaart achterop rijdt?

En wat als er een motorrijder frontaal of zijdelings op je trekker klapt? Volgens mij loopt het dan ook heel verkeerd af.
Moeten we dan niet besluiten om alle trekkers van de weg te verbannen??? 🤣
sallander
@roscho ik heb de indruk dat dat wel zijn voorkeur heeft....
sallander
Wat ik er mee wil zeggen is dat ik weinig voorbeelden ken van dingen waar t verstandig is om er vol achterop te klappen
Fendt926Driver
@sallander een beetje motor kan in volle vaart ruim 150.
Als ik dan kiezen moet om op een schijvenpakker of een afdekplaat moet klappen.
Ben ik in beide gevallen toch dood

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 7726 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!