Foto van een International 745 XL , Melkveebedrijf Krol uit Heeswijk-Dinther aan het mais hakselen.ZIE OOK DE VIDEO https://youtu.be/IjeHHjGieT0

International 745 XL

Foto van een International 745 XL , Melkveebedrijf Krol uit Heeswijk-Dinther aan het mais hakselen.
ZIE OOK DE VIDEO

Reacties

+3
Fendt926Driver
Hoe vernaggel ik mijn trekker..
2 rijen hakselen met 75 pk en te weinig achteruit versnellingen.
En als die heet is een tijdje 1 rij hakselen met de 2 rijer zodat die kan afkoelen...
Maar ach het is hobby dan moet dat maar kunnen.
newholland6640
@Fendt926Driver hoe kom je daarbij?
+2
Ruben-Wind
@Fendt926Driver is bij jullie 926 toch net zo? Maaien tot ie warm is en dan stoppen en wachten tot ie afgekoeld ie en weer door.
Fendt926Driver
@Ruben-Wind het warm worden van de 926 komt niet door de volle belasting van de trekker.
Er blijft een klep hangen bij de olie pomp waardoor de ls pomp steeds olie door de overdruk pompt waardoor de olie kokend heet wordt en dus de hele trekker heet wordt.
Maar maishakselaars vragen gemiddeld 60 pk per rij.
Om da 2 rijen te trekken met 75 pk met 4 achteruit versnellingen is wel heel optimistisch
+1
case 745 xl
@Fendt926Driver maar hij doet het toch maar even. Wel een taaie trekker
+1
dx11
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Maar maishakselaars vragen gemiddeld 60 pk per rij.Om da 2 rijen te trekken met 75 pk

Ik doe het weer helemaal verkeerd
Fendt926Driver
@dx11 jij hebt 3 rijen bij 150 pk. Is al ruimer.
Plus dat jij precies de goede snelheid in kunt stellen
dx11
+1
Jeroen745
@Fendt926Driver 8 achteruit rij versnellingen* Maar het klopt wat je zegt, hij heeft het wel machtig zwaar.
J asper
@Fendt926Driver hier een jaren gedaan met bijna zelfde trekker. Altijd kegel op de pijp, en kokend heet. Ding doet het nog prima luie zweet wel uit.
Ritchie
@Fendt926Driver

Idd., ben het niet altijd met je eens maar hier heb je wel gelijk. Dat ie het zwaar heeft oké, maar aan de kook kan toch niet de bedoeling zijn.
roscho
@Fendt926Driver Ik denk dat het meevalt. Af en toe rookt hij wel flink, maar dat is kort. Tussendoor heeft hij nog wel even tijd om op adem te komen. Die andere IHC (andere filmpje) rookte veel meer, daar ben ik banger voor.
case 745 xl
@Fendt926Driver aan de rookpluim te zien is er ook met sleutel 10 in de weer geweest. Wel mooi werk en filmpje zo
newholland6640
Oh wacht, staat filmpje onder. Zo erg is dat toch niet? Als de maximale temperatuur maar niet overschreden wordt.
+1
Heb altijd wel een beetje m'n twijfels bij de hakselkwaliteit van zo'n hakselaar..
+2
hermanjohndeere
@Masseyfergusondriver daar hoef je niet zoveel over te twijfelen. Die kwaliteit is niet zo best 😂😂
dx11
@Masseyfergusondriver mits er genoeg afgesteld wordt hakselt dat prima.
+1
roscho
@dx11 Er hangt veel af van het toerental. Als je trekker het vereiste toerental kan vasthouden, hakselt het meestal prima. Maar als het toerental een paar honderd lager komt, krijg je van die lange vezels. Heel belangrijk dus dat je trekker voldoende versnellingen heeft om steeds de goede rijsnelheid te hebben.
rubencasecs
@Masseyfergusondriver de korrels krijg je toch slecht kapot met zo,n apparaat, en daar is de mais naar mijn mening te duur voor..
roscho
@rubencasecs Dat dachten wij in het begin ook met onze Champion 3000. Maar als je de korrels bekeek, waren ze toch praktisch allemaal gebroken of gebarsten. Als er maar een barstje inzit, kan het maagsap van de koe er wel bij.
rubencasecs
@roscho ik zie ze het liefst minimaal in drieen
@rubencasecs klopt. Haksel zelf met een claas 690. Korrels zijn gewoon goed kapot. Als ik zoveel in moest leveren op de hakselkwaliteit t.o.v. de loonwerker ging ik het wel weer laten hakselen.
dx11
Quote Reactie van @rubencasecs:
de korrels krijg je toch slecht kapot met zo,n apparaat,

Hoe kom je daar bij als ik vragen mag?
Fendt926Driver
@dx11 van een oude pz 160 zoals die in het filmpje hebben met de m8 breekbout was het altijd bagger.
De korrels die het mes raakte waren dan kapot xe rest ging heel mee de kar in.
De latere 180 waren met beukerplaat maar die hadden dan zoveel vermogen nodig dat je ze niet enorm strak zette.
En dan was 75% zichtbaar kapot.

De kempers zijn een ander verhaal.
Maar voor het mooie zal daar ook eigenlijk een larotec korrelkneuzer op moeten
+1
RobVolvo
@Fendt926Driver Een champion 3000 kan met de gewone beukerplaat ook heel mooi werk maken, mits je hem goed afstelt natuurlijk. Vaak zie je dat er te weinig pk's voor staan of in ieder geval de achteruit versnelling heeft een te hoge snelheid, waardoor de trekker het niet doen kan, dus wordt dan het spul maar losser gezet waardoor ie het wel doen kan, maar de kwaliteit van het product wordt vele malen minder... De later opgebouwde korrelkneuzers maken ook mooi werk idd, maar is wel erg slijtage gevoelig met die schijven. Doe je vrij wat bunders op jaarbasis met zo'n machine kun je hem elk jaar wel los pakken omdat het spul versleten is zei de loonwerker hier, die zelf zo'n hakselaar hadden, laatst nog tegen mij. 😉
+1
roscho
@RobVolvo Klopt, maar die beukerplaat zat er bij ons in het begin niet in.
Wij hadden een omgebouwde Claas 80SF ervoor staan, 220 pk was genoeg. Later hadden we een omgebouwde Hesston 7730 met een Cummins van 450 pk. Beide machines hydrostaat, vooral met die Hesston kreeg je de Kemper goed vol en waren ook de korrels mooi stuk. Ongelooflijk dat die Kemper dat allemaal kon hebben.
Die Hesston is er hoofdzakelijk gekomen omdat we nogal wat natte stukken hadden. Het ding liep overal door en met kanten losmaaien was het ook gemakkelijk. Als er ruimte was, draaide je de pijp boven de wagen en als er even geen wagen was, hadden we ook geen probleem, dan ging de pijp weer in de bunker. En zo kon je onder het hakselen in de bunker blijven blazen en tegelijk de bunker leegmaken in de wagen. We hadden wel heel wat bekijks met dat spectakel.
dx11
@roscho zijn er nog beelden van de Heston?
+1
roscho
@dx11 Ik heb er zelf geen foto's van, misschien heeft mijn zwager nog iets in een oude doos, maar die zit in Frankrijk. Mocht ik eraan kunnen komen, dan post ik ze hier.
roscho
@dx11 Er staat zo'n Hesston in de veiling, maar zonder bak erop. (troostwijkauctions.com/nl/werktuigdrager/…) Die van ons was een magistrale verschijning, mét bak en 30.5x32 banden erop en zo'n 3 m. breed. Daar reed ik dan naast met mijn Schlüter Super 1500 Special van 165 pk met ook 30.5x32 banden erop.
Die Schlüter staat nog op dit plaatje, toen nog met de omgebouwde Claas erbij: tractorfan.nl/picture/1320789/…
SJB533
@roscho
Zou me niet verbazen, dat daar nooit een bunker op heeft gezeten!
roscho
@SJB533 Dat denk ik wel, ze zijn verkocht als zulke kamelen: tractorfan.nl/picture/717563/
+1
SJB533
@roscho
Ook zonder 😉
dx11
@Fendt926Driver ik had in de oude 160 ook beukerplaten. Ging de 6206 wel plat voor maar werkte goed
rubencasecs
@dx11 omdat we zelf een Pz quattro gehad hebben
dx11
@rubencasecs met beukerplaten? Hier draait nu een quattro met korrelkneuzer
rubencasecs
@dx11 ja, die quattro kwam uit friesland, had achter een Cat rupstrekker gelopen.
deerejohn
Jullie vinden in de winter geen korrels in de mest

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 745 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!