Foto van een New Holland T 5.95 supersteer, klaar voor aflevering.. Geplaatst door nhmonteur op 14-10-2020 om 16:41:02, met 26 reacties.

New Holland T 5.95

Foto van een New Holland T 5.95 supersteer, klaar voor aflevering.

Reacties

stijn-de-bock
Mooie banden ook,vast niet voor een boer deze.
+1
nhmonteur
@stijn-de-bock nee deze is voor een plaatselijke gemeente.
nhfendt fan
Zie je niet vaak deze met super steer is dat af fabriek leverbaar of moet dat opgebouwd worden ?
+1
nhmonteur
@nhfendt fan dit zie je inderdaad niet vaak, maar het is op vele modelleb leverbaar. Al zie je het het meest bij deze serie en de T4 smalspoor serie.
Dit word zo af fabriek geleverd.
caseboy
@nhmonteur op welke modellen is het allemaal leverbaar dan?
nhmonteur
@caseboy dit is op diverse modellen van de T4, T5, T6 en T7 series leverbaar
Kramer U800
Hoe moet ik dat zien? Draait de as in het midden inclusief de wielen?
+1
DANOONTJE POWERR
@Kramer U800
De as draait (of meer zwenkt) en de wielen zelf ook.
RobVolvo
@Kramer U800 Heel de voortrein draait mee, zoals je kan zien gaat namelijk ook het gewichtblok mee de bocht in. Heb je een fronthef gemonteerd, dan stuurt dus ook de fronthef mee. 😉
Kramer U800
@RobVolvo @DANOONTJE POWERR Oké, heel bijzonder! Bedankt voor de info.
+1
nhmonteur
@Kramer U800 vanaf ongeveer de punt waar de krukaspoulie zit, zit een schanierpunt.Vanaf hier zit de vooras vast. Aan beide fussee’s zit een stang naar de de voorkant van de trekker.
Aan deze fussee’s zitten ook een enkel werkende cilinder vast aan de vooras zelf.
Daardoor gaat met sturen je fusse draaien, maar draait ook de vooras een stuk mee.
Hierdoor krijg je een zeer korte draai cirkel.
Meestal word voor deze optie gekozen op smalspoor tractoren. Maar is het ook te leveren op de grotere.
De meeste modellen met supersteer zijn ook uit te rusten met fronthef en aftakas, waardoor frontmachines ook meedraaien in de bocht.
Kramer U800
@nhmonteur Mooi nog niet eerder gezien. Zal wel een hoop slijtage geven zo'n voorlader.
Loeideutz
@Kramer U800 Voorlader op supersteer is niet verstandig omdat de as mee draait. Daardoor wordt de boel onstabiel. Waardoor je dus stukken meer kans hebt om om te vallen. Gewoon niet doen.
Kramer U800
@Loeideutz Precies, net als een knik shovel, als je last hoog zit en je draait heb je het zelfde effect.
Loeideutz
@Kramer U800 Knikshovel is iets anders. Daar draait het gewicht mee als je knikt. Zoals hier al vermeldt, een fronthef draait mee, dus het gewicht zit nog in lijn met de voorwielen. Een voorlader zit op het frame vast En draait dus niet mee met de voorwielen. Aangezien de vooras mee draait bij supersteer gaat het wiel dus bijna onder de tractor. Aan die kant heb je dus veel te weinig steun. Bovendien staat bij supersteer, zoals je op de foto kunt zien, de vooras verder naar voren. Dus of er is minder plaats, of de voorlader steekt nog verder voor de vooras uit.
trean
Zie ik het nu goed dat er ook een voorlader op kan, komen je voorwielen dan niet tegen de voorlader aan? Of kan je dan de supersteer uitschakelen?
+1
nhmonteur
@trean deze is alleen uitgerust met 2 beschermbeugels voor de motorkap. Dit was een wens van de klant.
Er zou een voorlader op gebouwd kunnen worden. Dit gaat vaak dan allemaal maar net.
Maar een voorlader op een supersteer trekker is niet echt aan te bevelen.
Loeideutz
Ik rij tegenwoordig af en toe met New Holland. Ook met supersteer, al zijn dat dan smalspoor of semi-smalspoor. Je kunt er verschrikkelijk kort mee draaien.
De vooras draait mee via een extra stuurarm onder de motor. Dit is niet uit te schakelen. Wel veel smeernippels.
nhmonteur
@Loeideutz kwa smeersnippels valt wel mee toch? Zijn er maar 3 meer dan bij een normale vooras. Al is dat bij een smalspoor versie weer iets meer.
Loeideutz
@nhmonteur Die op het scharnierpunt is wat moeilijk te bereiken. En aan de andere kant zit er dan weer een die je moet weten. En soms verstopt achter een leiding. Ze hebben er nu in totaal 4 waar ik soms mee werk. En wel eens begrepen van mijn broer dat het nog niet meevalt als ze gerepareerd moeten worden.
Maar je kunt er verrekte kort mee draaien. Alleen moet je oppassen als je wat in de fronthef hebt hangen. Je kunt je eigen zomaar “vast” rijden door die meedraaiende fronthef
Kramer U800
Heeft deze ook al Ad Blue?
nhmonteur
@Kramer U800 nee bij deze trekker hoef je geen ad blue te tanken.
Kramer U800
@nhmonteur Dat is fijn, ook minder storingen. Ik dacht dat het vanaf 80 pk was ad Blue, maar toch niet dus.
nhmonteur
@Kramer U800 al heeft de motor in deze trekker wel een EGR klep en een partikel filter die regelmatig schoon gebrand moet worden.
Ik ben daar niet zo’n fan van, heb dan toch liever een ad blue systeem.
Eigenlijk ook maar weinig problemen mee.
Kramer U800
@nhmonteur Te veel techniek inderdaad 😪🙈 Gaat/kan allemaal kapot...
VW had/heeft daar ook veel problemen mee met die EGR.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland T 5.95 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!